Kokemuksia nettikaupoista.

GeGe

Talvihorrostaja
Olen tilannut eri nettikaupoista ja joistain useinkin.

Ainoaa häslinkiä oli kerran Verkkokauppa.comin kanssa, kun tilaukseen kuulunutta kovalevyä piti odotella 3 viikkoa ja kun se vihdoin tuli, niin se oli vääränkokoinen :thumbfh:. Levyn palautus ja oikean saaminen onnistui kuitenkin mutkattomasti.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
kokemuksia netanttilasta, play.com :sta, cdon.com :sta, filmifriikistä ja kaikki on aina toiminut loistavasti.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Tavanomaisten kotimaisten lisäksi kerran olen tehnyt tilauksen Australiaan. Tuotteet saapuivat nopeasti postilaatikkoon ja avovaimon käytettäväksi.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
jaska sanoi:
kokemuksia netanttilasta, play.com :sta, cdon.com :sta, filmifriikistä ja kaikki on aina toiminut loistavasti.
niin ja sitten jotain lippukauppoja:
-KLM
-Blue1
-ChelseaFC
-Finnair...

SamiJ

Well-known member
Kotimaisista nettikaupoista on tullut tilailtua pääasiassa levyjä ja tietokoneenosia, eipä ole juuri valittamista ollut. Ainoa isompi sählinki oli Verkkokauppa.comin kanssa kun viallinen näytönohjain piti takuupalauttaa, kesti kuukauden verran ennenkuin sai toimivan tilalle ja sekin vasta pienen hoputtamisen jälkeen. Toisaalta monia muitakin tilauksia sieltä on jotka ovat tulleet nopeasti ja moitteetta.

Masa

Well-known member
Ostin kitaran saksalaisesta nettikaupasta. Oli aika merkittävästikin halvempi sieltä tilattuna, kuin Suomesta ostettuna. Nopea oli toimitus ja rahtikulut vain 20€ riippumatta tuotteen koosta. Positiivisia kokemuksia siis täällä suunnalla. Kannattaa toki aina ensin ottaa tarkaan selvää millainen lafka on kyseessä, kysellä muiden kokemuksia yms.

Musiikkihärvelien ostoon suosittelen lämpimästi:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_index.html

(suomenkieliset sivut :thumbup: )

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
GeGe sanoi:
Olen tilannut eri nettikaupoista ja joistain useinkin.

Ainoaa häslinkiä oli kerran Verkkokauppa.comin kanssa, kun tilaukseen kuulunutta kovalevyä piti odotella 3 viikkoa ja kun se vihdoin tuli, niin se oli vääränkokoinen :thumbfh:. Levyn palautus ja oikean saaminen onnistui kuitenkin mutkattomasti.
Väärän kokoinen? Tarkoitatko, että se oli liian ISO?

DFiaA

I told you so
Kerran tilasin kirjan ennakkomaksulla alfameristä ja perille tuli kohtuuajassa.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Tilasin verkkokauppa.comista kuukausi sitten DVD-levyjä. Eivät pystyneet toimittamaan varastosekaannuksen vuoksi ja piti tulla 2 viikon kuluttua. Ei ole kuulunut vieläkään :frown: :mad_old:

EDIT: ja maksettu on

Viimeksi muokattu:

Acsel

Hyper Member
Sijainti
Finland
Hyviä kokemuksia. Netistä olen hankkinut lähinnä tietsikan osia, esim. yhden koneen kaikki komponentit. Kaikki on toiminut hienosti. Olen ostanut myöskin musa-cd:itä sekä tietsikkapelejä netistä.

Lista täydentyy kunhan muistan lisää.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ei hyviä kokemuksia mutta ei huonojakaan. Ihan tavallista kaupankäyntiä tuo on aina ollut. Tilaus sisään ja sitten tavarat on jonkinajan kuluttua tulleet.

Nää, jotka on täällä hehkuttaneet, että miten loistavasti ja hienosti on kaupat menneet, niin vois kertoa, mikä niissä on mennyt loistavasti verrattuna ihan tavanomaiseen nettiostamiseen.

SamiJ

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei hyviä kokemuksia mutta ei huonojakaan. Ihan tavallista kaupankäyntiä tuo on aina ollut. Tilaus sisään ja sitten tavarat on jonkinajan kuluttua tulleet.

Nää, jotka on täällä hehkuttaneet, että miten loistavasti ja hienosti on kaupat menneet, niin vois kertoa, mikä niissä on mennyt loistavasti verrattuna ihan tavanomaiseen nettiostamiseen.
En tiedä mitä tarkoitat tuolla "tavanomaisella nettiostamisella", mutta ainakin omasta mielestä homma toimii sillon hienosti kun tuote toimitetaan niin nopeasti kuin posti pystyy kuljettamaan. Esim. musiikkilevyjä tilaillessa on tullut käytettyä aika paljon Levykauppa Äxää, josta kun tilaa tuotteet arkipäivänä ennen neljää niin levy on jo seuraavana aamuna postiluukussa. Vielä julkaisemattomia levyjä voi myös tilata siten että ne on julkaisupäivän aamuna, tai joskus jopa aiemmin, postilaatikossa.
:thumbup:

Elikkä toisinsanoen homma toimii sen verran vaivattomasti ja nopeasti, että tuota käyttää usein ennemmin kuin esim. paikallista levykauppaa, varsinkin kun hinnoissa ei juuri ole eroa postikuluineenkaan.

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
SamiJ sanoi:
omasta mielestä homma toimii sillon hienosti kun tuote toimitetaan niin nopeasti kuin posti pystyy kuljettamaan.
Mä sitten lähden siitä, että tuo ois normaalimenettely ja jos tuosta poiketaan, se on huono homma.
Ihan vaan haen vähän selvennöstä asiaan....että toimiiko tosiaan esim. netanttila jotenkin poikkeavan loistavasti.

SamiJ

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mä sitten lähden siitä, että tuo ois normaalimenettely ja jos tuosta poiketaan, se on huono homma.
Ihan vaan haen vähän selvennöstä asiaan....että toimiiko tosiaan esim. netanttila jotenkin poikkeavan loistavasti.
Juu, tuollaista minunkin mielestä asiakkaalla on ihan hyvä syy odottaa, mutta ilmeisesti useissa nettikaupoissa näin ei ole, vaan tuotteilla on aina jonkunlainen pidempi "käsittelyaika", kuten postimyynnissäkin. Netanttilastakin tilasin muuten joskus jotain levyjä mitä ei oikein muualta löytynyt, toimituksessa meni kolmatta viikkoa. Ei siis toiminut lainkaan hienosti. :rolleyes:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mutku sanoi:
Tilasin verkkokauppa.comista kuukausi sitten DVD-levyjä. Eivät pystyneet toimittamaan varastosekaannuksen vuoksi ja piti tulla 2 viikon kuluttua. Ei ole kuulunut vieläkään :frown: :mad_old:

EDIT: ja maksettu on
Tuo siis KUUKAUSI sitten. Piti itse heitä muistuttaa moisesta vaikka heiltä tulleen viestin mukaan ovat itse tehneet tilauksen "odottamaan". Nyt pitäisi olla postissa. Saas nähdä mitä paketti sisältää...

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Mulla on ihan hyviä kokemuksia kaikista netistä ostamistani tuotteista. Verkkokaupasta on kaikki ostamani tullut aivan lyhyessä ajassa kuten Saksasta ja Englannista myös. Yhden kameran tulo viivästyi yli kuukauden valmistajan toimitusvaikeuksista johtuen, mutta Fritz soitti känykkääni oikein henkilökohtaisesti ja kysyi, haluanko vielä odotella.

Törni

Well-known member
Tose sanoi:
Fritz soitti känykkääni oikein henkilökohtaisesti ja kysyi, haluanko vielä odotella.
Johon sinä että Aber Naturlich :thumbup:

GeGe

Talvihorrostaja
AJ sanoi:
Väärän kokoinen? Tarkoitatko, että se oli liian ISO?
Fyysisesti oikean kokoinen;), mutta muistikapasiteetiltaan liian pieni eli 120Gt, kun sen olisi pitänyt olla olla 200Gt.

EDIT: Verkkokauppa.com toimitusajat ovat suunnilleen yhtä pitkiä, kuin mun vastaus-ajat :D :D

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Tässä viimeisin kokemus.

Puoliso halusi tilata kirjan "The Rorschach: Comprehensive System..."
ja sitten tilasin sen amazon.co.uk:sta.

Alunperin se piti saapua jo maaliskuussa (piti olla hyllyssä, PAH). Sitten tuli eka sähköposti, että toimitusvaikeuksia ja arviota lykättiin huhtikuun puoleenväliin. Eilen tuli toinen sähköpostiviesti, jolla lykättiin arviota 6.5 - 24.5 väliin.

PRKL!
Niin se siis tilattiin 15.2. eli tuon toimitus oletettavasti kestää 3 kuukautta. Ellei ne lykkää sitä taas jossain vaiheessa...

Täytyy alkaa kattomaan, josko se löytyis oikeasti jostain muualta.