Micael
Micael
Uunissa haudutettua lohta ja valkosipulikermaperunoita:
Viimeksi muokattu:
kannibaali.Kokeilin tanaan jotain uutta, omasta paasta...
kylla ma olen enämpi kännibanaali... :thumbfh:kannibaali.
Koita valmistaa itse. Ite koitin kerran ja tota eise ihan putkeen menny mutta kyllä varmasti voitti noi kaupan valmiit jutut.Pitäis vaan jostain saada hyvää kebab-lihaa. Ne tavan ruokakaupoissa pusseissa (siinä pizza"kinkku"suikaleiden vieressä olevat on ainakin ihan kelvottomia). Vinkkejä otetaan vastaan.
Mites kokeilit? Tiedän sit kokeilla eri tavallaKoita valmistaa itse. Ite koitin kerran ja tota eise ihan putkeen menny mutta kyllä varmasti voitti noi kaupan valmiit jutut.
Mulla tais tulla virhe siinä, etten jaksanut vaivata tota taikinaa tarpeeksi ja en saanut siitä tiukkaa pakettia kun sitä muotoilin murekkeen muotoiseksi. Olis tarkotus tässä joskus koittaa tota uudestaan mutta siten et vaivaan taikinaa oikeen perskeleesti ja sit niin piukkaan pakettiin se kun vaan ikinä saa.-1 kg jauhelihaa (nauta)
-puolikas pussi aromisuolaa
-1/2 dl mustapippuria
Kaikki ainekset sekaisin ja muotoillaan murekkeen tapainen köntti. Folio ympärille, 100 asteisessa uunissa 4 tuntia, annetaan vetäytyä jos malttaa ja se on siinä.
Noita kotitekoisen kebabin ohjeita on netissä aika lailla (erilaisia). Selailin joskus, mutten ole saanut aikaiseksi vielä itse kokeilla.Mites kokeilit? Tiedän sit kokeilla eri tavalla
Kotikepatin tärkein juttu on nimenomaan se, että saa sen j-lihamassan todella kiinteäksi sinne folioon. Me laitetaan aina tuplasetti sitä foliota. Ja sataan asteeseen useaksi tunniksi. Kepatista saa kätevästi leikattua ohuita siivuja kun pakastaa sen ensiksi.Mites kokeilit? Tiedän sit kokeilla eri tavalla
Mä voin illalla kysyä vaimolta ne mausteet, en nyt itse muista. Pelkkää nautaa on käytetty ja hyvää on. Kyytipojaksi sitten tietty paseeratusta tomaattimurskasta se kastike ja PARTAÄIJÄÄ!!!!! Felixin kepattikastike toimii myös hyvin. Muista SIPULIRENKAAT ja se ehkä tärkein: KAALISUIKALEET!!!Kiitokset kepappivinkkailijoille. Pikaguugletin ja vielä olis pari kysymystä. Oletteko käyttäneet pelkkää naudan jauhelihaa, vai jotain sekoituksia? Mietin, että jos laittas puolet sika-nautaa ja puolet naudan paistijauhelihaa. Pohdin tässä myös, että kannattaisko tuo tehdä jo tänään, ja sit laittaa pakastimeen huomiseen saakka? Vähän tiukille menee ton paisto+vetäytymisjan kanssa, jos huomenna töiden jälkeen alkaa väsäämään. (Koska ruoanhan pitää olla pöydässä, kun mies tulee töistä kotiin :wink
Hieman tuo aromisuolan käyttö epäilyttää, mutta kai se on kokeiltava, kun sitä jokaisessa löytämässäni reseptissäkin oli :doubtful:
Joo mutta sen pitäisi tapahtua omassa 'leivotaan, leivotaan' -otsikossaan.Teukka vois tulla kertoon pollilla, miten kepappimöykky tehdään kotikonstein. Ja mitkä on ainekset. Se vitun erkki.
Itse olen tehnyt tätä akuuttiin kebab-nälkään.Huomenillaksi lupasin yrittää loihtia omatekoista iskenderiä. Pitäis vaan jostain saada hyvää kebab-lihaa. Ne tavan ruokakaupoissa pusseissa (siinä pizza"kinkku"suikaleiden vieressä olevat on ainakin ihan kelvottomia). Vinkkejä otetaan vastaan.
Asiayhteydestään irroitettuna sitaatti kuuluisi ennemminkin 'leivotaan, leivotaan' -otsikon alle...Ensin puristelin käsin noin 10 minsaa. Jo viiden minuutin kourimisen jälkeen lihan rakenne alkoi selvästi muuttua sileämmäksi. Sit otin vielä päristimen esiin...
Tosta saa loistavaa salaatinkastiketta, tota, sinappia ja sitruunanmehua sekaisin ni on hyvää :thumbup: