Kolehti Tosen muistoksi.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Nyt onkin jo paljon osallistujia :)

Vellu
Charlie
Myllis
Toleranssisiipi
SamiJ
Jones
Formulanomi
Markoj
Pasi73
Arnold&Juskanen
Bobakki
jps
Jusban
GC Rabella
Kaktus
AJ
Noppis
OoPee
Elle
Teba
Sam
Antti
Dominic
Thyella (oliko mukana dominicin osuudessa?)
Mr. Natural
JMT
Osteri
Vesku
Albert Oil
Ylen Sankia Priha
S.A
Giffen:[
Jr-
Kortteen Topi
K.Yrjölä
GeGe
Matxi
Ml
PeePee
Olga
Stinttu
Captain Howdy
Petri Piira
Jaska

Lisäksi eiliselle päivätty yksi lahjoitus ilman nikkiä.

Potti on tässä vaiheessa 359,07 euroa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Nyt onkin jo paljon osallistujia :)
----
Potti on tässä vaiheessa 359,07 euroa.
Hienoa!

Oletko miettinyt vielä ko. summan käyttöä.

Jos hankkii sellaisen suht'koht yksinkertaisen suruvihkon/kimpun, niin se ei vielä kovin paljon maksa. (kun kalleimmatin olivat Interfloralla noin 150 euron luokkaan) Eikä parilla ylimääräisellä kukkatervehdykselläkään (Lapsen lapset/vaimo) saa tuota summaa kulumaan....

Onko hautajaisissa sopivaa antaa raha- tai jotain muuta lahjaa ? Itse en muista, että sellaista olisin koskaan ollut keräämässä/antamassa.

Tolerantti

Well-known member
Pistin kolehtiin.

Esittäisin, että Sam järjestää kukkia per heti vaimolle/omaisille esim. Interfloran kautta. Tämä sillä edellytyksellä, että osoite on selvillä (Runar tietänee, meidän muiden ei tarvitsekaan).

Hautajaisiin sitten seppele tms.. Joko niin, että siellä käy joku tai jälleen Interfloran kautta.

Ylijäämä sekkimuotoon. Tämä toimitetaan vaimolle/tyttärelle/lapsenlapsille puheella, että ostakoon jotakin Tosen muistoksi tahi käyttäköön rahat muutoin hyväksi katsomallaan tavalla (hautajaiskustannukset ?). Välttämättä ei tarvitse ojentaa hautajaisissa, käy muutoinkin. Tämä tapa ei ole mitenkään tavaton. Tosin tuntemissani tapauksissa vainajalta itseltään on jäänyt nuori vaimo ja pieniä lapsia, jolloin on ollut taloushuolia. Joskus on ollut omaisten järjestämä tilinumero, johon on voinut lahjoituksensa jälkeenjääville laittaa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tolerantti sanoi:
Pistin kolehtiin.

Esittäisin, että Sam järjestää kukkia per heti vaimolle/omaisille esim. Interfloran kautta. Tämä sillä edellytyksellä, että osoite on selvillä (Runar tietänee, meidän muiden ei tarvitsekaan).

Hautajaisiin sitten seppele tms.. Joko niin, että siellä käy joku tai jälleen Interfloran kautta.

Ylijäämä sekkimuotoon. Tämä toimitetaan vaimolle/tyttärelle/lapsenlapsille puheella, että ostakoon jotakin Tosen muistoksi tahi käyttäköön rahat muutoin hyväksi katsomallaan tavalla (hautajaiskustannukset ?). Välttämättä ei tarvitse ojentaa hautajaisissa, käy muutoinkin. Tämä tapa ei ole mitenkään tavaton. Tosin tuntemissani tapauksissa vainajalta itseltään on jäänyt nuori vaimo ja pieniä lapsia, jolloin on ollut taloushuolia. Joskus on ollut omaisten järjestämä tilinumero, johon on voinut lahjoituksensa jälkeenjääville laittaa.
Jep. Nyt kuulostaa hyvältä....

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juu, hyvä idea. Leskelle kukkia vaikka heti ja kukkalaite sitten hautajaisiin.

Jos sitä rahaa tosiaan jää ylitse niin ettei keksitä mihin sen käyttäis, niin mä lahjoittaisin ne ihan simppelisti Tosen lapsenlapsille vaikka vain tervehdyksenä F1-Forumilta, joka on saanut ilon päästä osalliseksi heidän syntymästään ja kehityksestään. Siihen tervehdykseen ei mun mielestä tarvitsis laittaa minkäänlaista viittausta Tosen kuolemasta.

Mä en oikein jaksa uskoa, että Tosen leski niitä rahoja välttämättä tarvitsee, joten tuo olis musta parempi käyttötapa. Mutta siis tosiaankin vain sillä oletuksella, että sitä rahaa jää ylitse.

P.S. Mun mielestä ei ole järin tyylikästä ryhtyä antamaan rahoja hautajaisissa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Nyt vielä kun kerrotte millaiset kukat lähetetään, niin tilaan/ostan ne viimeistään huomenna. Runarilta saanen yhteystietoja sekä taustatukea.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Nyt vielä kun kerrotte millaiset kukat lähetetään, niin tilaan/ostan ne viimeistään huomenna. Runarilta saanen yhteystietoja sekä taustatukea.
Tuolta vaikka toi osanottokimppu valkoisista liljoista. Olisko vaikkapa 50 euron kimppu ok? Paha noista sanoa, kun ei näy kokoa :(

Edit: toisaalta meillä on jo nyt kasassa sen verran rahaa, että vois kyllä ihan hyvin pistää enemmänkin rahaa tuohon osanottokimppuun. Maksimi on satanen, mutta ehkä se on vähän turhan massiivinen kimppu. 70 euroa?

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Tuolta vaikka toi osanottokimppu valkoisista liljoista. Olisko vaikkapa 50 euron kimppu ok? Paha noista sanoa, kun ei näy kokoa :(

Edit: toisaalta meillä on jo nyt kasassa sen verran rahaa, että vois kyllä ihan hyvin pistää enemmänkin rahaa tuohon osanottokimppuun. Maksimi on satanen, mutta ehkä se on vähän turhan massiivinen kimppu. 70 euroa?
Niin kyllä tota rahaa on sen verran, että saataisiin aikamoinen kimppu. Mutta mikä sitten on sopivaa ?

Ehkä toi 70 e on ok.

Sitä rahaa tulee jäämään takuuvarmasti ns. yli.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:

Jos sitä rahaa tosiaan jää ylitse niin ettei keksitä mihin sen käyttäis, niin mä lahjoittaisin ne ihan simppelisti Tosen lapsenlapsille vaikka vain tervehdyksenä F1-Forumilta, joka on saanut ilon päästä osalliseksi heidän syntymästään ja kehityksestään. Siihen tervehdykseen ei mun mielestä tarvitsis laittaa minkäänlaista viittausta Tosen kuolemasta.

Tai sitten ilman mainintaa F1-forumista, viestinä vai pienille lapsille, ukki ajattelee teitä taivaassakin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Voisiko kukkakimpun ohessa (=lisäksi) olla adressi, joka jäisi tavallaan kirjalliseksi muistoksi forumisteista? Siinä voisi kuvata Tosen merkitystä tälle yhteisölle. Jotenkin on sellainen käsitys, ettei sitä kotijoukoissa aina ymmärretty.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jps sanoi:
Tai sitten ilman mainintaa F1-forumista, viestinä vai pienille lapsille, ukki ajattelee teitä taivaassakin.
Kuulostaa kieltämättä kauniilta, mutta toisaalta toi voi olla pienille lapsille jopa pelottavaa. Mä en uskaltais pistää mukaan tuommoista viestiä ainakaan ilman että kysyisin etukäteen että sopiiko :(

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Listasta puuttuu Jacques joka tuli siinä 'mun siivellä' koska kuten hahmo aiemmin ilmoitti tilanteestaan niin vippasin muistorahan. Ihan vain tiedoksi että tulee listaan kaikki hahmot.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Niin kyllä tota rahaa on sen verran, että saataisiin aikamoinen kimppu. Mutta mikä sitten on sopivaa ?

Ehkä toi 70 e on ok.

Sitä rahaa tulee jäämään takuuvarmasti ns. yli.
Juu kyllä ainakin 70 tohon kannattais sijoittaa jo ihan senkin vuoksi, että kimppu tulee suuremmalta yhteisöltä eikä yhdeltä henkilöltä. Mulle kyllä sopii vaikka satasenkin kimppu, kunhan se vain ei ole ihan järjettömän kokoinen. Pitää nimittäin miettiä sitäkin, että ne kukat tarvitsevat maljakon...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Voisiko kukkakimpun ohessa (=lisäksi) olla adressi, joka jäisi tavallaan kirjalliseksi muistoksi forumisteista? Siinä voisi kuvata Tosen merkitystä tälle yhteisölle. Jotenkin on sellainen käsitys, ettei sitä kotijoukoissa aina ymmärretty.
Vois olla. Kysymys vain kuuluu, kuka sellaisen kirjoittaa?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Matxi sanoi:
Listasta puuttuu Jacques joka tuli siinä 'mun siivellä' koska kuten hahmo aiemmin ilmoitti tilanteestaan niin vippasin muistorahan. Ihan vain tiedoksi että tulee listaan kaikki hahmot.
:)