Komein kansallislaulu

markoj

Custom User
Joku musiikista jotain ymmärtävä vois selventää seikkaa, että onko toi Andyn turinointi huolella rakennettua shittiä vaiko ihan oikeaa pohdiskelua.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Joku musiikista jotain ymmärtävä vois selventää seikkaa, että onko toi Andyn turinointi huolella rakennettua shittiä vaiko ihan oikeaa pohdiskelua.
Mä veikkaan että Websillä on jotain korjattavaa tuohon shittiin.

Örfil

Guest
Se oli tosi hyvä ja ammattitaitoinen analyysi, älkää pilatko sitä analysoimalla analysointia. Noin ne parhaat väitöskirjatkin syntyy: netistä kopioimalla :ahem:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Venäjä, Ruotsi ja Saksa. Kevyestä mahtipontisuudesta piste USA:lle, mutta patriotismin raiskaamana miinukselle jää se.

Örfil

Guest
Jimi Hendrixin versiota USA:n kansallislaulusta harvoin enää kuulee. Se rocks!

Sijainti
Kerava
Vai kaivataan minun analyysiani. No kuuntelin. Melodia on rakennettu tarkkaan harkitun harmonian päälle. Ns. koukut on saatu aikaan dim- ja maj7-sointuja sekä rinnakkaissävellajin dominantteja käyttämällä. Basso koukkii näppärästi perussävelen terssiin ja kvinttiin. Tiedä sitten, miten venäjä taipuu laulun sanoiksi, mutta A-osan rytmin puolisynkooppiteema ei varmaan ole ollut sanoittajalle helppo. En tiedä, oonko nyt väärässä, mutta B-osa alkaa kvintin mollisoinnulla, ei siis dominantilla, mikä erottaa B-osan heti A:sta. B:ssä on käytetty kuitenkin samaa rinnakkaisdominanttikoukkua, joten tunnelma säilyy samana.
B-osa alkaa ykkösasteen duurilla. Ei ole yhtään dim-sointua, enkä itse ainakaan huomannut yhtään maj7-sointua. Melodia on niin suoraviivainen että ei tuohon sovi maj7 lainkaan. Aika perussoinnuilla menee. Ja mikä ihmeen puolisynkooppi? Termi oli omakeksimä jnpp?

Close, but no cigar :thumbup:

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Ändy koitti kusettaa sattanas!

Hetken jo luulin kyseessä olevan jonkun sortin maestron pillipiiparoinnin saralla.

Ihan hyvin.