Itsehän 'tottuneena' kännykkäräplääjänä välttelen tiettyjä toikkeja juuri kuvien takia. Esim. noi kurskin ruokakuvat katselan aina koneella kuola valuten. Nyt vaan palo hihna kiinni, kun 'turvallisessa' toikissa olikin aika isoja kuvia ja kone jämähti jumiin (känny modeemina).Nyt vaan kaikki selailemaan F1-valokuvia -ketjua. Ihan hyvin toimii varmaan puhelimellakin ja paljon tosi mielenkiintoisia F1-aiheisia valokuvia on siellä. Yks helvetin jumitoikki on se.
Olen ehkä itse sen verran tottunut räpläämään tuolla photoshopilla, että tulisin pelkkää kuvan koon pienentämistä (sekä pikselimitoiltaan että ööh. tietotekniseltä kooltaan, niitä bittejä ja vastaavia tiedätteks) pitäneeksi jotenkin työläänä ja vaativana tehtävänä. Ennemminkin olen sitä mieltä, että jos jonkun kuvan pieni säätäminen ei ole tarpeellista (silloin kun se on tarpeellista) niin tuskin sen kuvan foorumille laittamisen tarpeellisuuskaan mikään kovin korkea on. Että: "Tässä olis nyt tosi tärkeä asia, mutta en viitsi tsekata josko toi kuvahaussa toisena oleva kuva oli mitoiltaan sopivampi foorumille, liikaa duunia.".
Ja edelleen. Varmaan jossain vaiheessa löytyy sellainen määrä sen verran isoja kuvia, että kenen tahansa liittymä menee jumiin. Vielä siinä vaiheessakin voitaneen mennä "vapaa on vapaa" -periaatteella?
Sikäli mielenkiintoista, miten sulle on kuvan pienentäminen helppoa (itse kanssa pienentelen ihan Paintillä), ja toisille taas ei ole. Toiset osaa nählätä kännykän asetukset oikein puolestaan. Minä en.