Kommentteja ylläpidolle ja moderaattoreille, plus muu ylläpidon tointen jatkopuinti

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos nyt yrittäisi siirtää sen yleisen höpinän tuolta kysymysketjusta tänne (voisi siirrellä ne aiemmatkin, jos modet jaksaa).

FW08 on ottanut parista asiasta vaarin. Pidetään tämä. :thumbup:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24280
Sijainti
lappeen Ranta
Siirretty "kysy modelta" -toikista

Periaatteessahan helpoimmalla pääsee kun edes yrittää olla ihmisiksi. Vähän samaan malliin kuin tuolla fyysisessä maailmassa pyöriessäkin. Ei täällä tartte kuvainnollisesti roikuskella munasillaan puun oksasta ja paiskoa paskaa ympäriinsä, vaikka se teknisesti mahdollista onkin.

Toisaalta ymmärrän tuon moderaattoriuden näkyvyyden kaipuun. Silloin voi jättää huomiotta muiden esittämät "vois lopettaa trollauksen" -toivomukset ja jos moderaattori esittää sellaisen, voi vastata pakallisella Hitler-kortteja, että: "Mulla on sananvapaus hei! Ja sitäpaitsi mulle ei luettu mun oikeuksia!!1!"
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Periaatteessahan helpoimmalla pääsee kun edes yrittää olla ihmisiksi. Vähän samaan malliin kuin tuolla fyysisessä maailmassa pyöriessäkin. Ei täällä tartte kuvainnollisesti roikuskella munasillaan puun oksasta ja paiskoa paskaa ympäriinsä, vaikka se teknisesti mahdollista onkin.
Tämä tuli itsellekin mieleen tätä toikkia selaillessa. Ei toki meidänkään modet täydellisiä ihmisiä ole, mutta yleensä ne tuppaavat aina olemaan samat hahmot joilla on vaikeuksia modejen ja modelinjan kanssa. Niissä tilanteissa voisi olla hyvä aina hetkisen miettiä, mistä päästä vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan. Suurin osa keskustelijoista on kuitenkin pärjännyt täällä vuosikaudet ilman ainuttakaan bannia tai varoitusta.

*menee muualle pätemään*
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tämä tuli itsellekin mieleen tätä toikkia selaillessa. Ei toki meidänkään modet täydellisiä ihmisiä ole, mutta yleensä ne tuppaavat aina olemaan samat hahmot joilla on vaikeuksia modejen ja modelinjan kanssa. Niissä tilanteissa voisi olla hyvä aina hetkisen miettiä, mistä päästä vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan. Suurin osa keskustelijoista on kuitenkin pärjännyt täällä vuosikaudet ilman ainuttakaan bannia tai varoitusta.

*menee muualle pätemään*
Viime aikoina banneja ja varoituksia ovat saaneet suhteellisen uudet f1-puolen käyttäjät siksi olisi ihan kiva että modet näkyisivät kyseisillä alueilla. Moderoinnin tarve muilla alueilla on aika mitätön.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viime aikoina banneja ja varoituksia ovat saaneet suhteellisen uudet f1-puolen käyttäjät siksi olisi ihan kiva että modet näkyisivät kyseisillä alueilla. Moderoinnin tarve muilla alueilla on aika mitätön.
En tiedä millaista näkyvyyttä kaipaat, mutta eikö nuo varoitukset ja bannit juuri ole sitä? Ja nyt jos muutkin kuin FW08 alkaa kirjoitella kommenttinsa punaisella, niin luulisi että se huomataan. Mitään käytävävalvojia sinne ei kuitenkaan tarvita jotka puuttuisi joka asiaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mun mielestä on myös hyvä pitää mielessä, että tuolla F1-puolellakin on menty suht vähäisin rangaistuksin.

Ja henkilöihin menemättä ainakin yhden hahmon saamat toistuvat rangaistukset samasta asiasta näyttäisivät jopa vaikuttaneen asiaan positiivisella tavalla.

Tekemistä tuolla on, että saataisiin palsta parempaan kuosiin, mutta nyt koitetaan ainakin yrittää. Pitää pitää modejenkin tuossa tosin mielessä, että kun tehdään ylipäänsä jotain tehdään virheitäkin. Niistä pitäisi vaan muistaa oppia.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tajusin muuten ottaa adblockin pois tällä sivustolla käytäessä. Jospa tuo jotain auttaisi
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Nimimerkki Pistolero mainostaa yksityisviestillä omaa foorumiaan. Onko spämmännyt muitakin?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olisiko mitenkään mahdollista, jos käyttäjä moderaattorin ominaisuudessa puuttuu keskusteluun, niin käyttäkööt moderaattorit nicciä aina silloin? Pitäisi vasarankin tajuta viimeistään siinä vaiheessa.
Oliko idea huono, koska minä esitin sen? Teiltä löytyi sitten parempi ratkaisu? Oletteko huomanneet, ettei säännöistä löydy mitään kieltoja punavärin käytön suhteen? En ole Ferrarifani, mut punainen on ihan kiva väri...(ihan vaan vinkiksi)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Oliko idea huono, koska minä esitin sen? Teiltä löytyi sitten parempi ratkaisu? Oletteko huomanneet, ettei säännöistä löydy mitään kieltoja punavärin käytön suhteen? En ole Ferrarifani, mut punainen on ihan kiva väri...(ihan vaan vinkiksi)
Idea ei ole huono siksi, että se tuli sinulta, vaan siksi, että kukaan ei varmaan tahdo täällä surffatessaan vekslata nimimerkiltä toiselle. Edes mode.

Jos nyt joku kokee pakottavaa tarvetta ruveta itse noilla värityksillä kikkailemaan vaan siksi, että modetkin niitä käyttää, niin aina voidaan tehdä uusia linjauksia.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Idea ei ole huono siksi, että se tuli sinulta, vaan siksi, että kukaan ei varmaan tahdo täällä surffatessaan vekslata nimimerkiltä toiselle. Edes mode.

Jos nyt joku kokee pakottavaa tarvetta ruveta itse noilla värityksillä kikkailemaan vaan siksi, että modetkin niitä käyttää, niin aina voidaan tehdä uusia linjauksia.
Vaikka asia ei minulle mitään merkitse, niin höpötän nyt postausmäärän kasvattamiseksi. Se ei nyt pitäisi olla ylivoimaista, jos sinne punatuherruksen alle laittaa samalla värillä allekirjoituksen "-Ylläpito" tms. Poistaisi samalla tuon ongelman, KUN JOKU MEISTÄKIN HALUAISI JOSKUS PIIRTÄÄ VÄRIKYNILLÄ. Väärinkäytöksistä tietty viikon luxusloma on paikallaan banaanipuun varjossa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikka asia ei minulle mitään merkitse, niin höpötän nyt postausmäärän kasvattamiseksi. Se ei nyt pitäisi olla ylivoimaista, jos sinne punatuherruksen alle laittaa samalla värillä allekirjoituksen "-Ylläpito" tms. Poistaisi samalla tuon ongelman, KUN JOKU MEISTÄKIN HALUAISI JOSKUS PIIRTÄÄ VÄRIKYNILLÄ. Väärinkäytöksistä tietty viikon luxusloma on paikallaan banaanipuun varjossa...
Olen itsekin miettinyt, että nuo modekommentit voisi "allekirjoittaa", kun kaikille ei ole selvää tuo uusi värikäytäntö eikä ketkä on modeja.

Sinänsä tavallisten kirjoittajien värinkäyttöä ei pitäisi kamalasti rohkaista (Jellinek sai jotain varoitustakin liiallisesta väreillä ja muilla korostuksilla kikkailusta), mutta jos värinkäyttö on perusteltu ja asiallinen, niin eipä sitä kiellettykään ole. Modeviestiltä näyttävää viestiä onkin sitten jo hankalampi kirjoittaa vahingossa, sen voi melkein suoralta kädeltä tulkita häiriköinniksi.

-Edit- Jaa, tästä oltiinkin juuri ehditty kirjoittaa tuonne "Terveidet moderaattoreilta"-ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Voishan tuon laittaa tietysti sinne viestin perään. Ehkä sitä tulee yliarvioittua joskus site, kuinka kartalla keskivertokäyttäjä mistäkin on. Kuten vaikka oma tilanne muilla foorumeilla.

Nyt tuolla on ainakin F1-puolen "Terveisiä moderaattoreilta" ketjussa selvennettynä tuota värien käyttöä ja eritelty modet.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Idea ei ole huono siksi, että se tuli sinulta, vaan siksi, että kukaan ei varmaan tahdo täällä surffatessaan vekslata nimimerkiltä toiselle. Edes mode.

Jos nyt joku kokee pakottavaa tarvetta ruveta itse noilla värityksillä kikkailemaan vaan siksi, että modetkin niitä käyttää, niin aina voidaan tehdä uusia linjauksia.
Miksi et kirjaudu kahdella nikillä sisään kahteen eri ruutuun?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös