Konepolli

Kokemukset?


  • Äänestäjiä yhteensä
    35

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Pienkone polli on. Vaihtoehdoista puuttui lossi
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olen ehkä "ajanut" traktorilla naapurin sedän sylissä, mutta kun en ole varma, niin en laittanut.Meidän kylällä ei ollut leikkuupuimureita, vaan viljat puitiin yhdessä ladossa, jossa oli kiinteä puimuri. Sen toimintaa olen kyllä katsellut. Tai en minä vannomaan mene viriteltiinkö se sinne vain puimiskaudeksi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Onhan tuota tullu Traktorilla ajettua.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Olen pellon reunalta seuraamisen lisäksi käynyt ainakin traktorikaivurin ohjaamossa ihmettelemässä, mutta koska se ei liikkunu minnekään tai ollu edes käynnissä kyse ei liene varsinaisesti kyydissä olosta. Ja tässä taidettiin sitä paitsi kysellä nimenomaan maatalouskoneista.
 

teppoil

Moro vaan
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2585
Kummisedän tilalla on tullut noita erilaisia koneita kokeiltua, mutta ei puimuria vaikka sellainenkin sieltä löytyy.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen ajanut traktorilla 3 kertaa. Ensimmäisellä kerralla kärry päätyi ojaan. Toisella kerralla onnistuin litistämään puolet pellolla olleista heinäpaaleista. Kolmannella kerralla traktori lähti käsistä ja meinasin ajaa ladon seinään. Naapuri juoksi hyttiin ja pelasti uhkaavalta näyttäneen tilanteen.

Sen koommin en ole traktorin hyttiin mennyt. Enkä luultavasti menekään..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
En hommannut traktorinajukorttia, ja ilmoittanutkin olen jotten semmoisia ajelisi. Kyydissä istunut ja kyllähän niitä vanhempien tiluksia näkyy kyntävän vuokralaiset.
 

Örfil

Guest
Meillä oli Nivalassa ihan ehta avokuomurattori jolla mummo ja pappa viljeli 14-henkisen perheen elintulon. Joskus myöhemmin sinne hankittiin oikein puimurikin jota naapuritkin kylillä lainas. Stana siitä hengestä ja sisusta eletähän nykyäänkin :cool: t: ylpiä pienviljelijän jälkeläinen, meillä oli kylän eka puimuri :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Eno on Nivalan Vesihuoltolaitoksen toimitusjohtaja ja pitää vanhaa kotitilaa siinä sivussa mun enon kanssa tualla Nivalan Pahkaperällä (insinöörismiehiä kuten minäkin). Serkku ja pikkuserkku on tehneet kotitalonsa siihen järvenkupeeseen. Enon tyttö asuu siä jossain Austraaliassa nykyään ja loput mun serkuista Ruattissa. Muut Stokiksessa sekä loput Göteborissa. Meitä on moneen maahan, on aina ollut.
 

Örfil

Guest
Joku paikallinen nyt kyllä tunnistaa suvun tän perusteella, mutta ei voi mitään.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Joku paikallinen nyt kyllä tunnistaa suvun tän perusteella, mutta ei voi mitään.
Varmaan tosta nivalalaiset tunnistaa sukus. Mutta sua suojaa sellanen seikka, että tuskin kukaan kehtaa tuoda asiaa ilmi, koska samalla paljastuu julkituojan nivalalaisuus.

Rattorilla toki olen pöristelly ja pikkusen puimurillakin kokeillu, mutta en niin paljoa että vois sanoa sen luonnistuvan. Pikemminkin päinvastoin.
 
Ylös