Koska lisää suomalaisia Formula ykkösissä?

Riikka

Banned
Liittynyt
29.10.2003
Viestit
815
Eikös Nicolla ollut suunnitelma, jos ei kolmeen vuoteen pääse F1:siin, lopettaa kilpa-autoilun tyystin?
Onko F3000 sittenkään oikea paikka Nicolle tai kenellekään muulle nuorelle lupaukselle?

Tiedoksi: F3000-mestari ei ole koskaan voittanu mestaruutta F1:ssä!

F3000 muuttaa kuljettajan ajotyylin enemmänkin CART:iin sopivaksi.

Nykyaikana pitää F1:siin päästä entistä nuorempana kuten Kimi ja Alonsokin ovat osoittaneet, ja F3000 luokan yli hypätään.

Varminta olisi Nicolle ehkä saada pysyvä testipaikka jossakin huipputallissa, ja hänen asemansa on siitä hyvä että omana isänä ja mänägerinä on Keke. En tiedä kenellä olisi Kekeä paremmat suhteet ainakaan Williams- ja McLaren -talleihin?

Se on nyt, Nico, sinusta itsestäsi ja ajotaidoistasi kiinni! Olet etuoikeutetussa asemassa muihin lupauksiin nähden.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Nicon f3000 testaaminen on mielestäni todella erikoinen veto, sillä Keke on jostain käsittämättömästä syystä vastustanut kovasti f3000-luokkaa. Sinänsä siihen ei ole mitään järkiperäisiä perusteita.

Se, että f3000 mestarista ei koskaa ole tullut f1 maailmanmestaria ei tarkoita yhtään mitään. Likimain kaikki(Barrichello, Coulthard, Montoya, R.Schumi, Alonso, Webber, Wilson, Firman, Heidfeld, Massa, Frenzen) tämän päivän tähdet ovat keränneet f3000 kokemusta jossain vaiheessa uraansa. Fernando Alonso ajoi kolmetonnisia kaudella 2000 ihan mainiosti voittaen mm. Spassa.

Mitä noihin testiaikoihin tulee, niin Nico on tehnyt ilmeisen hyvää työtä, vaikka tietystikkään tuossa ei ole oikein hyvää vertailukohtaa mukana. Olisi ollut hyvä, jos testeissä olisi ollut jonkun f3000:n vetomiehen aika vertailukohtana.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Keken F3000-vastaisuus johtuu yksinkertaisesti siitä, että hän tietää luokan riskit.. Vähäiset harjoitusmahdollisuudet Formula Ykkösten takia tekevät luokasta etenkin tulokkaille armottoman. Myös muille, kuten Justin Wilson on todennut: "Oikeiden säätöjen on löydyttävä heti, tai viikonloppu on pilalla".

"Vanhoina hyvinä aikoina" Ykkösiin noustiin lähes aina Kolmetonnisten kautta, nykyään luokka ei enää ole samanlainen ponnahduslauta, valitettavasti.. frown
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Juu eipä Roseburg ole montaa kuskiaan tainnut kolmetonnisiin viedä. Nykytietojen mukaan ilmeisesti työ Järvilehdonkin kokeilu oli pakoitettu, kun hommat eivät menneetkään Scuderia Italian kanssa kuten oli suunniteltu. Siis Lehtokin oli tarkoitus vierä suoraan kolmosista ykkösiin.

Mutta eikös isä Rosbergin pitänyt luovuttaa poikansa managerointi jollekin toiselle?

Vilander ilmeisesti katselee F3000-paikkaa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei F3000 ole muuttunut mihinkään tulevaisuuden kuskien temmellyskenttänä. Jos siellä ajaa hyvän kauden, niin yleensä saa mahdollisuuden näyttää taitonsa ykkösissä. On sitten eri asia, miten ne mahikset käyttää. Sitten täytyy vielä sanoa, että mikään muu luokka ei tarjoa yhtä varmaa tietä ykkösiin.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
pmv:
Ei F3000 ole muuttunut mihinkään tulevaisuuden kuskien temmellyskenttänä. Jos siellä ajaa hyvän kauden, niin yleensä saa mahdollisuuden näyttää taitonsa ykkösissä. On sitten eri asia, miten ne mahikset käyttää. Sitten täytyy vielä sanoa, että mikään muu luokka ei tarjoa yhtä varmaa tietä ykkösiin.
Jos Wirdheim olisi voittanut Kolmetonnisten mestaruuden vaikkapa kymmenen vuotta sitten yhtä ylivoimaisesti, olisi hänellä tässä vaiheessa kautta ollut jo varma F1-sopimus..

Niin no, tälläkin kaudella F3000:sta nousi kaksi kuljettajaa Ykkösiin.. wink
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Mun mielestä F3000 on hyvä vaihtoehto Nicolle - jos saa yhdistettyä sen jonkin F1 tallin perjantain testipestiin.

Tähänhän ei huipputallit kelpaa, kun niiltä on perjantain kolmas kuski kielletty. Parhaat vaihtoehdot olisivat mielestäni Jaguar ja Sauber, joilla on ainakin 1 hyvänä pidetty kuski, jonka peseminen perjantaisin olisi aina kova juttu.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin no yli 10 vuotta sitten f1-paikkoja oli likimain 30 tarjolla. Nyt on 20, joten f1:een breikkaaminen on entistä vaikeampaa. Vielä kun yli 10 vuotta sitten kuskeilla oli muitakin mahdollisuuksia, kuten C-ryhmä, harjoittaa ammattiaan.

Wirdheimin tilanne on tietysti nyt hieman epämiellyttävä, mutta missä muussa sarjassa hän olisi päässyt näin lähelle f1-paikkaa? Eihän esim. Britannian vuoden 2002 f3-mestarilla ole ollut tänä vuonna juurikaan töitä, eikä näytä olevan ensi vuodeksikaan. Björnillä on nyt parikin mahdollisuutta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Yllätys veikkaus:

Ensin Nico yllättäjänä 2005 mahdollisesti Williamsille!

Ja toisena Heikki 2006 mahdollisesti Renaultille!

Sitä ennen kumpi vaan saattaa päästä testisuhariks toki jo aikaisemmin!
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
pmv rakensi loistavan aasinsillan toiseen topikkiin. Useiden luokkien kuihduttua 90-luvulla ollaan nyt tilanteessa, jossa pienet formulaluokat kyllä puskee koulutettuja kuskeja ulos joka vuosi huikeat määrät, mutta näille kuskeille ei löydy työpaikkoja!
 

Xra

Jossain tuolla
Liittynyt
13.1.2002
Viestit
91
Vilander on näköjään ollut eilen Formula Renault V6 testeissä. Ensi viikolla vuorossa näyttäis olevan ETCC AutoDeltan Alfa! Italiaracing.net

<small>[ 21-11-2003, 11:12: Message edited by: Xra ]</small>
 
Ylös