MVRX
Well-known member
Tässä tarkennusta. Aika hieno tuote, ei Mitsun pohjalevyä.Auto on Olkoniemen Jukan ja autoon on asennettu tehokkaampi moottori.
https://rallycarsforsale.net/ads/skoda-fabia-r5-600hp-proto/
Tässä tarkennusta. Aika hieno tuote, ei Mitsun pohjalevyä.Auto on Olkoniemen Jukan ja autoon on asennettu tehokkaampi moottori.
Minusta voisit vaikka painaa "kirjaudu ulos" jos ei muuta annettavaa ole keskusteluihin.Mut eipä hätää kyllä Avi ja toveri Marin keksivät jonkun syyn kieltää yleisön paikalla olo jos njt yl
Eensä edes ajetaan.
Mainio uutinen. Sitten vaan sormia, varpaita ja kehon muita tarpeettomia ulokkeita ristiin että pandemiaa on saatu kesäksi hillittyä niin että penkalle päästään. Onhan näitä teitä toki ihan hemmetisti sahattu, mutta jotenkin lämmittää kun Tampereen itä- ja kaakkoispuolta ajetaan "pitkästä "aikaahttps://www.kangasala.fi/tapahtuma/autoglym-ralli/
Autoglym ajetaan tällä kertaa Kangasalan ja Pälkäneen seuduilla. Näitä pätkiä (mahdollisesti esim Savo, Uskila, Sahalahti, Koivulahti) ei tietääkseni ole ajettu missään kisassa sitten Lake City Rallyn 2017.
Kyllä, ja koska testipäiviä on entisestään vähennetty, niin osallistumiset pikkukisoihin kiinnostaa talleja enemmän. Ajankohtakin olisi mainio.Tällä kertaa Autoglym voisi kerätä WRC-nimiä mukaan, kun Viron ralli ei ole Jyskälän testikisan roolia ottamassa nenän edestä. MM-ralli toki Virossa ajetaan, mutta siellä vedetään tosissaan eikä testailla.
Toivotaan, että järjestäjät huomioisivat tämän, eikä reitti olisi vallan näitä perinteistä leveää valtiontietä Uskilaa, Savoa, Sahalahtea, Västilää.tallit on olleet sitä mieltä, että Autoglymin leveät ja hyväpintaiset pirkanmaalaiset valtiontiet ei anna sopivaa testituntumaa nyky-Jyskälän pienemmille ja pehmeämmille yksityisteille yhtä hyvin kuin Viron huonommat tiet, Toisaalta voi olla ettei Autoglymin järjestäjiä kiinnosta edes tämä aspekti reittiä suunnitellessa.
Minun tietojeni mukaan Savo pitäisi olla reitillä mukana. Näin ainakin alkuperäisessä suunnitelmassa ollut.Monet noista Pirkanmaan pätkien isoista teistä on leveitä ja hyväpintaisia, mutta silti kiemuraisia, ainakin osiltaan niistä. Savo olisi varmasti nykyisen Jyskälän mittakaavassa hitaammasta päästä, vaikka on leveää valtiontietä alusta loppuun eikä ole yhtään risteystä. Samoin jos ajettaisiin Sahalahden pätkällä Pohjalahdentien asvaltoimatonta osaa
Hirveesti ei ole pikkuteitä ajettu näiden pätkien mausteina, kun ei sille aikanaan ole ollut tarvetta. Vastaavasti taas esim toi Västilän Rantalantie tai Sahalahden pienemmät osat ei ole lopulta kovinkaan teknisiä kapeudestaan huolimatta. Mulla on myös semmonen muistikuva, että toi Pajulantie oli aika kovavauhtista baanaa.
Jos pikkuteitä halutaan, niitä pitää melkein hakea sellaisilta teiltä, missä ei ole rallia aiemmin ajettu. Uskilassa esim lähtee potentiaalinen väylä tanssilavan kohdalta.
Kyllä me kysyttiin, mutta ei sitä ainakaan viime kesälle saanu.. On sitäkin joskus muinoin rallissa ajettu.Jos pikkuteitä halutaan, niitä pitää melkein hakea sellaisilta teiltä, missä ei ole rallia aiemmin ajettu. Uskilassa esim lähtee potentiaalinen väylä tanssilavan kohdalta.
tonne olis tarkoitus mennä jos tilanne sallisihttps://www.kangasala.fi/tapahtuma/autoglym-ralli/
Autoglym ajetaan tällä kertaa Kangasalan ja Pälkäneen seuduilla. Näitä pätkiä (mahdollisesti esim Savo, Uskila, Sahalahti, Koivulahti) ei tietääkseni ole ajettu missään kisassa sitten Lake City Rallyn 2017.
Koivulahti on ainakin aika mutkaista, samoin esim. Mattila, joka voisi osua myös reitille. Ei varmaan mitään hirveitä keskinopeuksia näissä.Monet noista Pirkanmaan pätkien isoista teistä on leveitä ja hyväpintaisia, mutta silti kiemuraisia, ainakin osiltaan niistä.
Mulla on myös semmonen muistikuva, että toi Pajulantie oli aika kovavauhtista baanaa.
Kyllä, samaa luonnetta Savo, Uskila, Koivulahti, Västilä, Mattila ja Sahalahden osat. Leveää, hyväpintaista, vuoristoratamaisia korkeuseroja (ei niinkään teräviä hyppyjä), kallisteltuja mutkia, usein tiukkojakin mutkia ja toisaalta myös pitkiä suoria/nopeita osuuksia. Vielä 90-luvun mittakaavassa täydellisiä ralliteitä.Koivulahti on ainakin aika mutkaista, samoin esim. Mattila, joka voisi osua myös reitille. Ei varmaan mitään hirveitä keskinopeuksia näissä.
Pajulantie taitaa tosiaan olla aika vauhdikasta ja kapeaa. Jatkuvasti sellaista pitkää loivaa mutkaa ja pusikkoa molemmin puolin tietä.
Västilän iso tie taitaa tosin olla keskinopeuksiltaan jo aika huimaa menoa. Jännä, että tuo tietyyppi tuntuu muuttuvan yllättävän paljon, kun mennään vain 50 km etelämmäksi. Esim. 2017 ja 2018 Autoglym-rallin reitti kulki Mouhijärven ja Sastamalan suunnalla ja siellä tiet jo huomattavasti tasaisempaa ja nopeampaa ja enemmän peltosuoria jne. Ajoittain toki sielläkin "vuoristorataa". Hyvä ääriesimerkki tästä Pirkanmaan tietyypistä on Pengonpohja, joka on erittäin mutkaista vuoristorataa, eikä taida olla yhtäkään hyppyä koko tiellä.Kyllä, samaa luonnetta Savo, Uskila, Koivulahti, Västilä, Mattila ja Sahalahden osat. Leveää, hyväpintaista, vuoristoratamaisia korkeuseroja (ei niinkään teräviä hyppyjä), kallisteltuja mutkia, usein tiukkojakin mutkia ja toisaalta myös pitkiä suoria/nopeita osuuksia. Vielä 90-luvun mittakaavassa täydellisiä ralliteitä.
Tätä luonnetta vain harvemmin tapaa nykyään Jyväskylän MM-rallissa kun ajetaan joko kapeampia ja pehmeämpiä yksityisteitä tai sitten suorempia valtionteitä, joissa on selvempiä hyppyjä (esim Moksi, Urria, Ruuhimäki). Ehkä Kakariston osana ajettu Hassintie on ainoa joka menee tähän pirkanmaalaiseen tietyyppiin.
Nykyvehkeillä ja -kuskeilla Pengonpohjaa iltahämärällä... Take my moneyHyvä ääriesimerkki tästä Pirkanmaan tietyypistä on Pengonpohja, joka on erittäin mutkaista vuoristorataa, eikä taida olla yhtäkään hyppyä koko tiellä.
Mukava muistella tuotakin kisaa vuosien tauon jälkeen. Ykkösellä tuli oltua katselemassa tuossa 3:32 kohdin, hyvin oli äksöniä. Paikkahan tunnetaan niin sanottuna Hyttisen paikkana nykyään. Tuohonkin kyseiseen paikkaan liittyy pari tarinaa, jotka on jäänyt mieleen. Mun kaveri oli tuossa paikassa myös katsomassa ja se oli osannut valita tuon paikan siksi, kun sen kaveri oli kertonut tuon olevan hyvä paikka, joka toimii varmasti. Tämä sama kyseinen "tietolähde" oli ajamassa tuossa kisassa ja päättipä hän sitten kaataa autonsa juuri tuossa kyseisessä paikassa, jonka tiesi niin hyvinVoisihan Savoakin ajaa kuten 2004 Waltikassa (39.30 alkaen) laittamalla lähdön pienemmälle Ahvenjärventielle. Siitä en tiedä onko tuota osuutta tuon kisan jälkeen ajettu kumpaankaan suuntaan, mutta varmuudella ainakin vähemmän kuin isoa Savoa Sahalahdessahan nyt voisi ajella Luikalan lenkinkin osana pätkää, joskaan se ei välttämättä juuri keskinopeutta hillitse ellet joudu aamukasteisen sillan yllättämänä peruuttelemaan autoasi rinteestä irti. 1990-luvun lopun ja 2000-luvun alun Linnoissa ja Viidennumeroissa käytettiin Pälkäneen puolen pikkuteitäkin enemmän, ehkäpä nyt voisi olla paluuta niille, jos tehdastallien testimahdollisuuksia on mietitty?