Antsa Rieppo
Well-known member
Turhan usein ko. lafkan 'uutisia' tännekin postaillaan.Suomif1.com saa nyt olla vähän aikaa ilman mun klikkejä.
Turhan usein ko. lafkan 'uutisia' tännekin postaillaan.Suomif1.com saa nyt olla vähän aikaa ilman mun klikkejä.
Tätä minäkin hain takaa. Nooh... onneksi Aittoniemen juttuja ei oo pakko lukeaEhkei kaikki ole niin pikkusieluisia kuin Palis.
Vantaansanomat.fi 30.3.2017
Ferrari tuli pysyvästi F1-kärkeen? – Näin kommentoivat Briatore, Alesi, Trulli ja Capelli
Sebastian Vettel palautti Ferrarin voittokantaan puolentoista vuoden tauon jälkeen voitettuaan kauden avauskisan Australian Melbournessa. Ferrari arvioitiinkin heti suurimmaksi mestarisuosikiksi, mutta asiantuntijoiden mukaan Melbournessa ei saatu kuvaa todellisesta tilanteesta.
– Todellisen kuvan näemme vasta Kiinassa. Ferrarin voitto oli hieno, mutta Melbourne on erityinen rata ja odotan yhä isoja asioita Mercedekseltä ja Red Bullilta. Paras tilanne olisi, jos meillä olisi kolmen tiimin mestaruustaisto, kommentoi ex-tallipomo Flavio Briatore Paddock Talkin mukaan.
Entinen Ferrari-kuski Ivan Capelli on Briatoren linjoilla.
– Luulen, että voitto johtui paljolti siitä, että Mercedes ja Red Bull joutuivat jousitusmuutostensa takia astumaan askeleen taaksepäin, Capelli sanoi viitaten FIA:n tarkennuksiin jousitussäännöistä, jotka pakottivat Ferrarin muutoksiin.
Toinen entinen F1-kuski Jarno Trulli on samoilla linjoilla.
– Ferrarin sijoitus on oikea, mutta kaikilla kolmella kärkitiimillä on resursseja, joita kehitykseen tarvitaan, Trulli sanoi.
Ferrarilla 1990-luvulla kisannut Jean Alesi odottaa Ferrarin olevan kärjessä ensi viikolla Kiinassakin.
Alesin mukaan auton kehittäminen on helpompaa, jos se on nopea alusta saakka.
is.fi 7.4.2017: Muistatko tämän? Muut F1-kuskit jännittivät sydän kurkussa sateen loppumista, Kimi Räikkönen söi jäätelöä!
Monza tunnetaan äärimmäisen nopeana ja rohkeita kuljettajia suosivana ratana. Nuori Sebastian Vettel oli vielä yksi lajin nousukkaista syksyllä 2008, jolloin saksalainen ajoi Toro Rossolla. Mutta kun lombardialainen sade tasoitti moottorien hevosvoimaerot, nousi Vettel loistavalla ajolla kaikkien yllätykseksi GP-voittajaksi. Maailmanmestaruudesta taistelivat McLaren- ja Ferrari-kuskit, mutta sekä Räikkönen että Heikki Kovalainen jäivät statisteiksi nuoren saksalaisen napatessa jo lauantaina sadekelin paalupaikka. Itse kisassa hän ajoi vakuuttavasti eroon jättäen toiseksi tulleen Kovalaisen lopulta yli 12 sekunnin päähän. Ykköstila pysyy Toro Rosso -historian ainoana yhä tänä päivänä.
Mersun satelliittitallilla on Ferrarin koneet. Uusi tilanne.F1-kuljettaja vammautui luultua pahemmin: Niska murtui, vietti viikkoja liikkumatta niskatuessa
Lauantai 8.4.2017 klo 07.51
Sauber-kuski Pascal Wehrlein palaa kehiin Bahrainin GP:ssä, toivoo Mercedes-pomo Toto Wolff.
Saksalaiskuljettaja Pascal Wehrleinin niskanikama murtui kolarissa tammikuussa.
Mies on pidetty sivussa varotoimenpiteenä.
Wehrlein pääsee F1-auton rattiin Bahrainin GP:ssä huhtikuun puolessavälissä.
Pascal Wehrlein avaa F1-kautensa vasta Bahrainissa.
Pascal Wehrlein avaa F1-kautensa vasta Bahrainissa.
Saksalaisen Werhleinen piti ajaa Sauberin tallissa koko tämä kausi, mutta kuljettaja loukkaantui Mestareiden kisassa tammikuussa. Hän ei ole sen jälkeen pystynyt osallistumaan testeihin eikä F1-kauden avanneeseen Australian GP:hen.
Sauberin emotallin Mercedeksen pomo Toto Wolff kommentoi Autosportin mukaan RTL-kanavalle, että kuskia olisi voitu ajattaa jo Australiassa.
- Oli viisas päätös pitää hänet sivussa vielä siitä viikonlopusta. Keskustelimme asiasta ja hyväksyimme päätöksen. Olisimme voineet pakottaa hänet radalle Kiinassakin, mutta halusimme antaa hänelle aikaa harjoitella, Wolff totesi.
Tällä tietoa Wehrlein aloittaa kautensa Bahrainin GP:ssä 14.-16. huhtikuuta.
Wolff kertoi, että kuljettaja koki vakavia vammoja kolarissaan. Wahrlein kaatui kolmipyöräisellä autolla katolleen, kun osui maalisuorataistelussa yhteen Felipe Massan kanssa.
- Pascalin niskanikama puristui kasaan ja murtui. Hän oli onnekas, kun ei loukkaantunut pahemmin. Hän ei voinut liikkua muutamaan viikkoon ja joutui pitämään niskatukea, Wolff kertoi.
Jospa IL tietää jotain, mitä kukaan muu eiMersun satelliittitallilla on Ferrarin koneet. Uusi tilanne.
Tuo on vaikea rasti monelle fanille ja asiantuntijalle.Kiinnittynyt huomio myös siihen, että ei osaa neljäntenäkään kisavuonna kirjoittaa kaupungin nimeä oikein.
Laitatko esimerkin 140-merkin analyysista? Itseänikin kiinnostaisi tietää miten tuo tehdäänErkki Mustakarin Twitter on kyllä omanlaistaan camp-huumoria. Kaveri päivittää lähinnä tulosseurantaa sinne eikä juurikaan analysoi tilanteita mitä voisi "asiantuntijalta" odottaa. Nyt alkanut tehdä aina päivän päätteeksi videopätkiä, missä pälpättää kärjen osalta tulokset läpi heittää muutaman nollapuheen tyyliin "toivotaan että Kimillä alkaa kulkemaan paremmin".
Tänään myös hauska twiitti:
"Top4 mahtuivat 0,7 sekunnin sisään, joten marginaalit ovat edelleen pieniä, ajatellen aika-ajoa."
Jos pelkkää top4:n aikaeroa katsotaan, niin mikähän pitäisi eron olla että marginaalit eivät olisi pieniä? 1,5 sekuntia?
Oikeasti raivoistui Massalle, eikä Valtterin voitolle. Mutta kaipa tuo myy paremmin?Tappio Valtterille sai Sebastian Vettelin raivostumaan - törkeä ele Williams-kuskille!
Samaa dissausta siis, kun tämänkin forumin kirjoittajilla. Taitaa olla ainoa asia mikä kiinnostaa dissata Kimiä.Medioiden tapa kirjoittaa eilisistä harjoituksista. Kimi oli muka vaisu medioiden mielestä.
Jos toimittajilla olisi vähänkään järkeä päässä, niin ne tajuaisi että harjoitusajat eivät merkkaa mitään, varsinkaan Monacossa, jossa tärkeintä on pitää auto ehjänä. :wall:
Menee samaan kun Porttila kysyi Häkkiseltä keskeytyksen jälkeen harmittaakko.https://www.katsomo.fi/#!/jakso/772599?toista
Maikkarin haastattelu Räikköseltä Monacon GP:n jälkeen.
"Kimi näytit kisan jälkeen vihaiselta ja pettyneeltä. Onko tuolla taustalla jotain mitä me ei tiedetä?"
Onpa kyllä typerä kysymys . Tuollaisilla kysymyksillä ei kyllä anneta itsestään kuljettajalle parempaa kuvaa journalistina, oli kyseessä sitten kuka tahansa kuski. Kyllä pitäisi olla itsestäänselvää, että mikä niitä "vihan" ja pettymyksen ilmeitä aiheuttaa. Toki journalistien pitää yrittää kalastella...
Kimillä olikin hyvä vastaus: "En mä tiedä mitä te tiedätte tai ette tiedä..."