kessel sanoi:
Startin jälkeen Kovalainen ajoi Kubican peesissä ensimmäiset 16 kierrosta Kubican varikkostoppiin asti, ero tässä vaiheessa Hamiltoniin oli n. 14s. Ekan SC:n jälkeen Hamilton veti kaulaa 12 kierroksen aikana noin 5s. - en nyt sanoisi että mitenkään törkeesti, tarpeeksi kuitenkin. Ilman toista SC:tä Kovalaisella olisi voinut olla saumat ängetä Hamiltonin eteen tokan stoppinsa jälkeen...
Tosissasi uskot tuohon? Tuo on juuri maikkarin selostajien höpinää.
Yksinkertaisesti jos jäät 12 kierroksen aikana toiselle reilut 5 sekunttia, niin saapa siinä aika haipakkaa vetää, että jonkin neljän kierroksen aikana ottaisi tuon eron kiinni. Missään vaiheessa ei Heikki sellaiseen vauhtiin kyseisen viikonlopun aikana päässyt.
Tuollasia Schumi/Kimi varikkostoppi ohituksia tehdään silloin kun ollaan parin sekunnin päässä siitä toisesta ja ollaan selkeästi nopeampia tai ainakin omataan ne edellytykset siihen muutamaan todella nopeaan kierrokseeen. Siihen päälle tehdään onnistunut hieman lyhyempi stoppi. Viisi sekunttia on liikaa siihen nähden, ettei Heikki ollut tarpeeksi nopea.
Saa aikamoiset sinivalkolasit olla päässä, että väittää Heikillä olleen mahdollisuudet voittoon ajamalla.
Se alku oli mitä oli. Jos sillon alussa ei olisi jäänyt Kubican taakse ja olisi pysynyt Lewisin perässä, eikä olisi tullut yhtään SC tilannetta. Silloin olisi ollut mahdollista päästä Lewisin ohi. Tai jos vauhti olisi riittänyt Lewisin kannassa pysymiseen, olisi painostus voinut saada Lewisin tekemään virheen Tuokin on suurta jossittelua, koska silloin kun rata oli vapaa, niin Heikki ei pysynyt Lewisin perässä vaan jäi selkeästi.
Ihan parin kierroksen aikanahan se Lewis repi sen eron Heikkiin. Heikillä meni aikaa ennenku sai vehkeen kulkemaan(renkaat toimimaan). Siinä vaiheessa Lewis jo kontrolloi tilannetta.
Eli kuten sanottu, ajamalla ei Heikillä olisi ollut mahdollisuuksia voittoon kyseisessä kisassa, vaikka hyvin ajoikin.
Ehkä Malesiassa tilanne on toisin. Kauden mittaan uskon Heikin yltävän Lewisin vauhtiin ja sitä kautta voittoihin.