Mangelo
Well-known member
- Liittynyt
- 19.4.2007
- Viestit
- 24380
Ilman toista vai kolmatta turva-autoaM.Webber sanoi:Niin, me puhumme täällä, että Heikki olisi voittanut ilman turva-autoa. Whitmarsh taas puhuu kakkossijasta...hmmm...:doubtful:
Ilman toista vai kolmatta turva-autoaM.Webber sanoi:Niin, me puhumme täällä, että Heikki olisi voittanut ilman turva-autoa. Whitmarsh taas puhuu kakkossijasta...hmmm...:doubtful:
Tilanteessa, jossa tallilla on kaksoisjohto on luonnollista jäädyttää tilanne ja ajatella, että kärjessä oleva ajaa voittoon ja kakkosena oleva toiseksi (--> Whitmarshin kommentti). McLarenilla ei ainakaan olisi ollut mitään syytä erityisesti yrittää ajattaa Heikkiä voittoon Lewisin sijaan.Make79 sanoi:Kieltämättä tuo hehkutus McLarenin tallin puolelta kuulostaa vähän siltä, että Heikki kiltisti ja nöyrästi toteuttaa toiveemme ja on loistava kakkoskuljettaja...[--]
Jotenkin tuntuu kuitenkin, että Hamilton on tallin maskotti ja hänelle pedataan parhaat lähtökohdat.
Fakta kuitenkin on, ettei ilman Hamiltonin virhettä tai McLarenin tallimääräystä Heikillä ollut mahdollisuutta kisan voittoon. Eikä McLarenia voi syyttää siitäkään jos se tekee varikkotaktiikan kokeneemman kuskin hyväksi. Vuosi sitten muuten ajateltiin tähän aikaan, että Alonso on Mc:n ykköskuski...WebSlave sanoi:Tilanteessa, jossa tallilla on kaksoisjohto on luonnollista jäädyttää tilanne ja ajatella, että kärjessä oleva ajaa voittoon ja kakkosena oleva toiseksi (--> Whitmarshin kommentti). McLarenilla ei ainakaan olisi ollut mitään syytä erityisesti yrittää ajattaa Heikkiä voittoon Lewisin sijaan.
Hmm. harmi ettei nähty episodia loppuun, Clockin ulkoilun takia. Käsishän oli siinävaiheessa seuraava.WebSlave sanoi:Tilanteessa, jossa tallilla on kaksoisjohto on luonnollista jäädyttää tilanne ja ajatella, että kärjessä oleva ajaa voittoon ja kakkosena oleva toiseksi (--> Whitmarshin kommentti). McLarenilla ei ainakaan olisi ollut mitään syytä erityisesti yrittää ajattaa Heikkiä voittoon Lewisin sijaan.
Aha, se oli päätetty.... :frank:"the final Safety Car period cost him second place."
"Gott sei Dank haben wir Lewis so früh reingeholt zum Boxenstopp."
"Thank God we picked Lewis as early to pit stop, otherwise he would also have falled behind the safety car. We can not handle two simultaneously. When we Heikki a round later to pit stop wanted was the safety car out there already.:jaska: Aber He has delivered a good fight, has overtaken Alonso. I do not know what it was on the line - he must have had some problems, or else he would be fourth. cope But we, even if it is a shame for Heikki. "
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2008/03/Haug_Ferrari_hatte_keine_Chance_08031613.html"Gott sei Dank haben wir Lewis so früh reingeholt zum Boxenstopp, sonst wäre er auch hinter das Safety-Car gekommen. Wir können eben nicht zwei gleichzeitig abfertigen. Als wir Heikki eine Runde später reinholen wollten, war das Safety-Car schon draußen. Aber er hat einen guten Kampf geliefert, hat Alonso überholt. Ich weiß nicht, was auf der Geraden war - er muss irgendeinen Aussetzer gehabt haben, sonst wäre er Vierter geworden. Aber das verkraften wir, auch wenn es schade ist für Heikki."
lähde"I have explained to him how punishing yourself has no benefit at all: he had a faultless race," said Dennis. "Okay, he hit the pitlane speed limiter but I've seen lots of people do that and I'm sure he won't do that again."
Miksi he myöntäisivät sellaista mikä ei ole totta? Kyseinen juttu oli lehtimiehen omasta päästä keksitty ja myöhemmin sellaiseksi tunnustama. Incar-videosta myös näkee, että nappuloiden painelu alkaa vasta auton hidastumisen jälkeen.Balthazar sanoi:Onkos McLaren tai Hamilton muuten missään vaiheessa avoimesti myöntänyt, että Hamiltonin vauhdin hidastuminen kesken viime vuotisen Brasilian GP:n johtui nimenomaan varikkonopeusrajoittimen virhepainalluksesta?
No tähän astisista kisoista Heikillä on mun mielestä ollut parempi taktiikka kuin Lewisilla. Tai kyllähän Kubica nousi edelle, mutta jos ens kisaan pitäs valita 4 kierrosta enempi vai vähempi bensaa nii ite ottasin enempi, nyt oli Heikilläkin.Make79 sanoi:Kieltämättä tuo hehkutus McLarenin tallin puolelta kuulostaa vähän siltä, että Heikki kiltisti ja nöyrästi toteuttaa toiveemme ja on loistava kakkoskuljettaja...
Voi olla vähän ylireagointia, mutta toivon vain itse, ettei Heikki liikaa heittäydy tuohon kakkoskuljettan roolissa olemiseen, vaan kun on vielä muutamassa kisassa todistanut vauhtinsa ja toivottavasti olemalla Hamiltonia nopeampi, niin alkaisi vaatia itselleen paremman kisataktiikan...
Hieno grafikka mutta eihän sillä tee mitään kun toinen ajaa 98% vapaalla radalla ja toisen edessä on hitampi kuljettaja joka tais mennä kierroksella 18 varikolle...Wagner sanoi:Alla Hamiltonin ja Kovalaisen kierrosaikojen ero kierroksittain. Varikolletulo- ja sen jälkeiset kierrokset (18-19,22-23,43-44,47-48) on jätetty pois, samoinkuin jotkin kierrokset turva-auton takana (1-2,27-28,45-46).
Positiivista oli, että Kovalainen pystyi muutamiin nopeisiin kierroksiin, mutta tasaisuutta ei ollut.
Niin, mukavampi alkuhan tuo on, kuin Kokovartalodildon haukut viime vuonna!SOKO sanoi:Tallin johdon näkemys kuljettajan suorituskyvystä on ratkaiseva. Kovalaisen ensimmäinen tehtävä McLarenilla oli vakuuttaa talli. Siinä hän mitä ilmeisimmin onnistui Australiassa. Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin kilpailuihin.
Tältähän se nyt näyttää. Kyllä oli selvästi pedattu Hamsterille tämä kisa. Mutta mutta. Heikki oli kuitenkin yhtä hyvä tai parempi aika-ajoissa, kun otetaan löpö huomioon. Toivottavasti jatkossa saa suunnilleen saman bensakuorman kuin Louise, sitten tulee oikeasti mielenkiintoista. Lisäksi uskon Heikin nostavan tasoaan kauden mittaan kuten on yleensä tehnyt. Jos ja kun näin tapahtuu, alkaa Mäkillä toinen komento. Heikki oli nyt mielestäni lähempänä Lewista kuin odotin. Heikki vieläpä sanoi ettei aika-ajoissa ajanut mitään limiittikierrosta, vaan perusvarman. Toki Lewis sanoi ettei saanut parasta mahdollista kierrosta myöskään, mutta se taas johtui lähinnä siitä ettei natsannut. Ettei vaan Lewis ollut todennut aika-ajojen jälkeen itsekseen että Heikki olikin liian lähellä ajoissa tietäen heidän suhteelliset bensakuormat, siitä kommentti lehdistötilaisuudessa "I can go faster..."Torres sanoi:Ihan hyvin Heikki mielestäni suoriutui. Ei ollut aivan Elwiksen vauhdissa, mutta kuka odotti sen olevan heti ekassa kisassa? Se, että oli ekassa stintissä hitaampi johtui tietysti Kubicasta, jonka vauhti oli koko kisan ajan suuri pettymys. Sitäpaitsi Heikki itse sanoi lähtevänsä hakemaan varmaa suoritusta, ettei tule viime kauden kaltaista katastrofia. Ei siksi varmasti edes harkinnut ohitusta Kubicasta, vaan pysytteli suosiolla parin sekunnin päässä, koska tiesi menevänsä ohi varikkostoppien aikana.
Se, mikä eniten potuttaa on Ladan puheet tasavertaisuudesta ennen kautta, mutta miten kävikään? Heikille ylipaljon löpöä aika-ajoihin, että jää sopivasti eturivin ulkopuolelle. Kisassa saattaa nousta hieman, mutta ei haastamaan kärjestä karannutta Hamiltonia. Ja Heikille sitten suraavassa kisassa parempi taktiikka? Totta vitussa, tasapuolisuuden nimissä. Ja lehmät lentää.
Kai nyt kuitenkin luit kokonaan tuon mun viestin, lainasit vain osaa viestiä ja vastasit siihen, vaikka mielipiteeni tuohon sinun kommentiisi olisi löytynyt siitä viestini loppuosasta.WebSlave sanoi:Tilanteessa, jossa tallilla on kaksoisjohto on luonnollista jäädyttää tilanne ja ajatella, että kärjessä oleva ajaa voittoon ja kakkosena oleva toiseksi (--> Whitmarshin kommentti). McLarenilla ei ainakaan olisi ollut mitään syytä erityisesti yrittää ajattaa Heikkiä voittoon Lewisin sijaan.
Ok, voihan se olla noinkin. Minusta vaan ne incar-kuvat todistivat ihan päinvastaista; Hamilton jarrutti mutkaan ja painoi samalla hätäisesti varikkonopeusnappulaa. Virhepainallus on minusta edelleenkin luonnollisin selitys vauhdin hetkelliseen katoamiseen, vaikkei se oikea olisikaan.WebSlave sanoi:Miksi he myöntäisivät sellaista mikä ei ole totta? Kyseinen juttu oli lehtimiehen omasta päästä keksitty ja myöhemmin sellaiseksi tunnustama. Incar-videosta myös näkee, että nappuloiden painelu alkaa vasta auton hidastumisen jälkeen.
Kausikoosteessa tuo painallus on editoitu pois.Balthazar sanoi:Ok, voihan se olla noinkin. Minusta vaan ne incar-kuvat todistivat ihan päinvastaista; Hamilton jarrutti mutkaan ja painoi samalla hätäisesti varikkonopeusnappulaa. Virhepainallus on minusta edelleenkin luonnollisin selitys vauhdin hetkelliseen katoamiseen, vaikkei se oikea olisikaan.
Mitäs Heikin sitten olisi pitänyt tehdä? Aika-ajoissa ajoi yhtä hyvin kuin Hamilton, mutta jäi 3 kymmenystä 4 kierrosta suuremman polttoainekuorman vuoksi. Aika tasaista oli...Wagner sanoi:Alla Hamiltonin ja Kovalaisen kierrosaikojen ero kierroksittain.
Mielestäni Lewis painaa tuota nappulaa keskellä mutkaa ja niin huolimattomasti että se vaikuttaa vahingolta(miksi hän painaisi N nappia keskellä mutkaa?). Virhe ei toisaalta ole Hamiltonin, koska elektroniikan ei pitäisi mennä tuosta sekaisin.WebSlave sanoi:Miksi he myöntäisivät sellaista mikä ei ole totta? Kyseinen juttu oli lehtimiehen omasta päästä keksitty ja myöhemmin sellaiseksi tunnustama. Incar-videosta myös näkee, että nappuloiden painelu alkaa vasta auton hidastumisen jälkeen.