No, tolla kaveri-mokailee-menkööt-pois -logiikalla ei Bossekaan olisi saanut aikoinaan tallipaikkaa. Kuten Keke Rosberg sanoi, niin nopeasta kuskista on aina helpompi tehdä luotettava kuin luotettavasta ja keskinkertaisesta nopea. Janin näytöt omasta nopeudestaan ovat sitä luokkaa, että hän ansaitsisi vakituisen tallipaikan. Yksittäisiä näyttöpaikkoja on ollut ja kyllä niissä on perusnopeus hyvin tullut esiin. Parhaana esimerkkinä kärjen tuntumassa ajaminen Uudessa-Seelannissa vanhalla Mitsun romulla. Väitän, että Grönholmia lukuunottamatta tuskin kukaan muu kuski olisi pystynyt viemään sitä autoa yhtään kovempaa. Eikä väheksyä sovi joidenkin vuosien takaista suomen mm-rallia, jossa Jani oli pitkään Mcraeta ja Sainzia kovemmassa vauhdissa.
Itse asiassa tuon edellisen viestini tiedot olivat puutteellisia. Nyt sanottiin, että todennäköisesti Mitsua ajaa pari muutakin nuorta kuljettajaa. Näistä menestynein saa ajaa eniten. Ilmeisesti toiset kuljettajat ovat Galli ja Paasonen.
Täytyy kyllä sanoa, että tässä nähdään FIA:n sääntömuutoksen idioottimaisuus, kun mukaan ei kannusteta ottamaan kolmea autoa; olisi toki mukavampaa mitä enemmän nuoria lupaavia kuskeja saisi kisoissa ajaa. Muutenkaann en ymmärrä miten ihmeessä ajajakaartin kaventaminen tekisi rallia mielenkiintoiseksi. Päinvastoin nyt viime vuosina, kun on ollut enemmän hyviä kuskeja hyvillä autoilla, on ralli tullut hyvin mielenkiintoiseksi. Mutta eihän se homma suju, jos siellä on jotain "Intian miehiä" järkeilemässä näitä asioita. Tallit saisivat mennä boikottiin jokaikinen, niin johan alkaisi komissiot kuuntelemaan. Rallien lisääminen on tietenkin hyvä juttu, mutta jos sen hintana on kuskien vähentäminen, niin pakkasella paukkuu kokonaissaldoa katsottaessa.
<small>[ 10-10-2003, 14:06: Message edited by: Valde ]</small>