Kuinka kiinnostuit F1:sistä?

Hookah

Elämäntapaintiaani
Vuonna 1999 muistaakseni katsoin jotain kisaa ehkä viiden minuutin ajan, mutta ei se hirveämmin napannut. Seuraavalla kaudella alkoikin sitten kiinnostaa, muistaakseni jostain Espanjan GP:sta asti seurasin. Oli hemmetin hienoa nähdä se Belgian Span vuosituhannen ohitus livenä ja kuulla se Kyllösen selostus. Pistetaulukkoa en silloin katsonut ja Schumin mestaruus toki harmitti. Kaudesta 2001 kauteen 2006 tuli nähtyä suunnilleen jokainen kisa jos ei tullut jotain menoa tjsp.

Nyt kun vähän kaivelin muistin sopukoita niin aika hauskoja juttuja tulee mieleen. Joskus ala-asteella eräs luokkatoveri piirsi San Marinon kisaa vuodelta 1998. Me jotka ei tätä historiaa niin hyvin tunnettu ihmeteltiin että miksi se piirtää David Coulthardia voittaa eikä Häkkistä :D

Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kiitos 1997-2008

Katsoin Häkkisen ensimmäisen voiton perheen kiljahdellessa taustalla. Matti Kyllönen melkein itki, en ollut kokenut mitään vastaavaa. Ihan ku Darude olis mennyt korvakäytäsvästä sisään, mä vaan hypin, pompin ja kiljuin, enkä muuten tiennyt mistään mitään.
2000-Luvun alku oli pahin kausi. Itkin, kun Häkkinen voitti toisen mestaruutensa, samoin itkin, kun Hägiseltä suli moottori Indianapolisin kuuluisassa kilpailussa. Silloin äiti laittoi mut formulakaranteeniin. F1-Racingiä piti ryhtyä tilaamaan ja kirjoja lukemaan. Menin täysin sekaisin, sillä reissulla ollaan vielä, toivottavasti ei palata koskaan, vaikka nykyruljanssi ohjelmantarjoilussa on kovasti nakertanut tosifanin luottamusta lajiin.

Pahoittelut kirjoitusasusta. Ehkä into näkyy sormien läpi.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Meillä on katsottu F1 kisoja niin pitkään kuin muistan. Ensimmäinen F1 muisto on Sennan kauhea onnettomuus Imolassa 1994. Schumin ja Hillin taistelu mestaruudesta saman kauden lopussa on jäänyt myös vahvasti mieleen.

Todellinen fani miusta tuli, kun Häkkisen Mika otti ensimmäisen voitonsa Jerezissä 1997. Seuraava kausi olikin sitten upea ja paljon sai jännittää. :thumbup:

Turboahti

Well-known member
Sijainti
Tampere
F1-Racingiä piti ryhtyä tilaamaan
Itellekin tuli F1-racing. Loistava lehti, mutta noin vuoden tilauksen jälkeen menivät lopettamaan koko lehden:jaska: Sen jälkeen siirryin VM:n lukijaksi.

EDIT: ja ne F1-racingit tuli luettua niin moneen kertaan, että nykyään niistä on etenkin kannet lahonneet olemattomiin.

Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
jos joku on muuten kiinnostunut vanhoista suomenkielisistä f1 racing -lehdistä, niin allekirjoittaneelta löytyy joka ikinen. viestiä mulle vaan. :)

F1 Keisari

Well-known member
Vuonna 98 suurin vaikkuttaja todennäköisesti oli Kyllösen jutut niitä oli hauska kuunnella & se innostus tarttui & sillä tiellä ollaan edelleen 10vuotta tullu katottua Formuloita

Saara

Faster Than You
1998 ja 1999 pari kisaa, vuodesta 2000 lähtien jokaikinen. Ja ikää minulla on kohta 20 vuotta. Syyn sanoisin jos osaisin. Sen voin kertoa että kuljettajien ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa aikä tämä sitten ole mitään pilaa.

neos

Well-known member
Sennan kuolema on eka muistikuva lajista. Samalta vuodelta Verstappenin epäonnistunut tankkaus ja Schumin mestarillinen mestaruuden ratkaisu :alppu:
7v olin silloin ettei liikaa jäänyt niistä alkuajoista mieleen. Sitten kun Villeneuve tuli ykkösii kannustin sitä ja sitten ku Mika alko pärjään katoin sitä. Eli jostain vuodesta 1997 tullu katottua melkeen kaikki kisat. Kimin uraa sitten seurannut aika paljon enemmänkin ykkösissä.

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Mun eka muistikuva Formuloista on 1995 Adelaidesta, ku ne uutisoi siitä Häkkisen kolarista. Sillon pienenä palosammuttimen kokosena taaperona ihmettelin, et minkä takia se oli silleen tehny. Kunnolla kiinnostuin fykkösistä 1998, jolloin tosin katoin vaan vikan kisan. :eek: Mutta siitä se sitte lähti. :wink: Suosikki kuskeja ovat olleen Mikat, Kimi ja Nyt Heikki. Toki toivon parasta myös Trullille, Fisichellalle, Buttonille, (toivoin Coulthardille), Barrichellolle (sama ku edellisessä), Kubicalle, Vettelille, Webberille, Bourdaisille, Heidfeldille, Sutilille ja parille muulle. En vahingossakaan Hamiltonille. :D Ja jos Danica Patrick pääsee joskus edes yhen f1- kisan ajamaan, niin se on sen yhen kisan ajan se mun suosikki kuski :D. Parempi, jos saa ajaa kokonaisen kauden...

Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
mika häkkisen kanssa lähdettiin yhdessä kisoihin vuonna 1991. minä telkkarin ääressä ja mika lootuksella. mika on jo eläkkeellä mutta minäpoika sen kun vielä kattelen kisoja.

Jalperi

Well-known member
Mun eka muistikuva Formuloista on 1995 Adelaidesta, ku ne uutisoi siitä Häkkisen kolarista. Sillon pienenä palosammuttimen kokosena taaperona ihmettelin, et minkä takia se oli silleen tehny.
Heh, omakin eka muistikuva ykkösistä on Adelaidesta 95 ja kyseisestä kolarista. Sen jälkeen seuraavat muistikuvat ovat 97 kaudelta, mutta tuossa välissäkin on katsottu ykkösiä koska 96 kauden ykkösiä on piirrelty, leikelty ja niillä on leikitty. Mclarenit, Benettonit,Ferrarit,Williamsit,Arrowsit, Jordanit ja Tyrrelit ainakin tuli sillon tehtyä. Yksi Ferrari on saatettu jo piirtää -95, mutta en ole varma asiasta. 97- kaudella olen katsonut ainakin Australian,Unkarin, Luxemburgin ja Euroopan kisat ja Jerezissä taisin viimeistään rakastua lajiin ja siitä asti sitten on intohimoisesti seurattu. Fanittanut olen pitkälti suomalaisia, mitä nyt muutaman viime kauden ajan Kubicaa ja Vetteliä niiden lisäksi. Ei se sitä sano ettei olisi ollut ulkomaalaisia symppis kuskeja ennenkin, Hill,Frentzen, Fisichella ja Wurz nyt ainakin on olleet sellasia.

illi

Well-known member
1992-1993 välillä. Tarkkaa muistikuvaa ei ole, muuta kuin että mm. Häkkisen Peugeot (94) hajosi aina ja oli aika-ajoissa aina 2,5 sekuntia kärkeä perässä.
no olen aina ollut autourheilun kannattaja ja kävin katsomassa jäärata-ajoja kun timo mäkinen vielä ajoi tavallisella minillä.luonnollisesti kävin myös katsomassa kaikki keimolan kisat joihin vain ehdin(v.66:n ekasta kisasta lähtien)hankkiuduin tietysti myös tomitsijaksi joten pääsin aina varikolle.ekat f1 kisat kävin katsomassa ruotsin anderstorpissa parina vuonna(m.m. j.sheckter voitti kuusipyöräisellä).myös belgian zolderissa kävin,arvatkaa kuka ruotsalainen voitti.myös monacon kisoihin ajelin katsomaan(auto fiat 127)kisan jonka voitti p.depailler.enimmäkseen kyllä harrastin rallipuolta.mutta silti kävin ratakisoissa ne kun olivat sunnuntaisin ja rallit lauantaina.