Kuinka sähköinen olet?

Saatko usein sähköiskuja?

• Usein

Äänet: 16 31,4%
  • Toisinaan

Äänet: 18 35,3%
  • Harvoin

Äänet: 16 31,4%
  • Mitä ne on?

Äänet: 1 2,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    51

Mangelo

Well-known member
Saatko usein sähköiskuja? Itse saan usein mm. teräsovista, porraskaiteista yms. Eilen yllätyin aikamoisesti, kun tietokoneen litten näytön sammuttaessani, tuli kunnon kipinät napin ja sormenpään välille. Voiko ihmiseen varautua jännite niinkuin johonkin ankeriaaseen?

Polli tulossa.

WebSlave

Trackman
Harvoin. Ei edes tule mieleen milloin olisin viimeksi saanut räpsyn kotona. Silloin tällöin minun ja lähikaupan kanssan välillä on sähköä.

Knoukka

Well-known member
Luulin että tässä kysytään, että sähköistätkö tunnelman huoneeseen tullessasi. Petyin.

Mangelo

Well-known member
Harvoin. Ei edes tule mieleen milloin olisin viimeksi saanut räpsyn kotona. Silloin tällöin minun ja lähikaupan kanssan välillä on sähköä.
En minäkään kyllä muista koska olisin viimeksi kotona saanut, ellei akkua lasketa. Enkä autostakaan, Nissanista kyllä aina sai ovesta. Mutta noin muuten sähköiskuja kyllä mahtuu joka viikkoon useita. Muutamat vakiopaikat on mistä saa lähes aina, mutta en niitä ala tässä listaamaan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tämä on niitä harvoja fobioita joita minulla on. Mä vihaan ja pelkään sähköiskuja aivan helvetisti. Yritän välttää metalleihin koskemista viimeiseen saakka. Jos ovissa on lasia, avaan oven aina lasista työntämällä, jos vain on mahdollista. Autoista poistuminen on oma operaationsa. Jos johonkin metalliseen on aivan välttämätöntä koskea, niin teen sen ensikosketuksen kovalla näpäytyksellä, jolloin mahdollinen sähköisku ei tunnu niin pahalta. Näpäytys kiputuntuu, mutta se jotenkin "absorboi" sen sähkövirran aiheuttamaan tunteen.

Lisäksi pelkään korkeita paikkoja. Suurien nostureiden läheisyydessä maanpinnallakin meinaa alkaa huimata.

Lisäksi en kestä piikkejä, enkä verikokeita - saatika luovotuksia.

EDIT: Sähkäreitä saan päivittäin - varotoimista huolimatta.

Dwayne

Toimistosihteeri
Sijainti
Hyvinkää
Meillä on töissä sellanen metallinen, mustaksi maalattu, naulakko, joka on ainut paikka ripustaa takkeja :nope: Olen opetellut pistämään takin siihen siitä lenksusta silleen, etten koske koko hökötykseen.

Samoin nuo ovet ovat perseestä. Kosken niihin muuten aina vasemmalla kämmenellä, sillä havaintojeni perusteella en saa siitä sähköiskuja :)

olen myös huomannut että jos käyttää kättä jollain metallisella pinnalla joka ei ole ikinä antanut sähköiskuja, ja liuttaa siitä käden sähköiskuja antavaan kohtaan, sähköiskujen saamisen todennäköisyys pienentyy :alppu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Hyvin vähän saan sähköiskuja, toisinaan kun johonkin koskee niin saattaa räpsähtää.