Ave !!!
Idealisoidussa ottoprosessissa palotapahtuma on isokoorinen. Toisin sanoen koko panos palaa suunnilleen männän yläkuolokohdassa vakiotilavuudessa. Näinhän ei tietenkään käytänössä ole mutta tavote on tämä. Varsinaisen työtahdin (180 astetta) ajan savukaasut laajenevat ja jäähtyvät laajetessan mutta lisää energiaa nille ei anneta. Diesel prosessissa seos palaa koko työtahdin ajan ja palotilan paine pysyy karkeasti vakiona. Näin muistan termodynamiikan opinnoistani.
- Oho -
Idealisoidussa ottoprosessissa palotapahtuma on isokoorinen. Toisin sanoen koko panos palaa suunnilleen männän yläkuolokohdassa vakiotilavuudessa. Näinhän ei tietenkään käytänössä ole mutta tavote on tämä. Varsinaisen työtahdin (180 astetta) ajan savukaasut laajenevat ja jäähtyvät laajetessan mutta lisää energiaa nille ei anneta. Diesel prosessissa seos palaa koko työtahdin ajan ja palotilan paine pysyy karkeasti vakiona. Näin muistan termodynamiikan opinnoistani.
- Oho -