Kuka hyötyy luistonestottomuudesta.

  • Viestiketjun aloittaja L4z!
  • Aloituspäivämäärä

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Lancer sanoi:
Lisätään nyt vielä että moottorin hajottua itse kilpailussa - niin että ei pääse maaliin asti - ei tule rangaistusta kun saa uuden motin seuraavaan kisaan. Tätä ei tainnut kukaan tietää. :jaska:
Jep, itse mietin ensin sitä jos ajaa pisteille niin mitäs sitten? No pieni porsaan reikä ei niitä montaa tollasta tilannetta ole että voisi ajaa vaikka piltuuseen ja samalla pisteille... sekä seuraavaan kisaan vaihtaa rangaistuksetta koneen...

mutta näiden sääntöjen kanssa mennään...
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Veikkaanpa, että Squmi olisi aikanaan ajanut viimeisellä kierroksella pilttuuseen ylittäen kuitenkin varikkosuoralla maaliviivan...
 

Newtown

Well-known member
Liittynyt
13.10.2007
Viestit
90
Lancer sanoi:
Lisätään nyt vielä että moottorin hajottua itse kilpailussa - niin että ei pääse maaliin asti - ei tule rangaistusta kun saa uuden motin seuraavaan kisaan. Tätä ei tainnut kukaan tietää. :jaska:
Niin, tiesikö tätä "IceManFani" vai lukeutuuko nyt itsekin näiden paheksuttavien noobien joukkoon? :eek!:
 

KiHeRaKo

Member
Liittynyt
7.3.2007
Viestit
8
IceManFani sanoi:
Edelleenkään kauden ekasta moottorin vaihdosta ei tule rangaistuksia, mikä vittu siinä on niin vaikeeta ymmärtää? Hä?

Spare cars, engines and gearboxes

FIA regulations state that drivers may have no more than two cars available for use at any one time. Usually a team will bring three or four cars to a race; a race car for each of its two drivers, and one or two spare cars for use by either driver. Use of those spare cars is subject to various restrictions.

If a driver switches car between qualifying and the race then he must start the race from the pit lane. A change of car is not allowed once the race has started.

There are also restrictions on engine and gearbox use. Each driver may use no more than one engine for two consecutive Grand Prix meetings. If an engine change is required ahead of qualifying at either meeting, the driver will drop ten places on the grid for that event. If the change is made after qualifying, the driver goes to the back of the grid. From 2008, a driver will not be penalised the first time he needs a replacement engine during the season, unless it is at the final event of the championship.

Each driver may use no more than one gearbox for four consecutive Grand Prix meetings. Every unscheduled gearbox change will require the driver to drop five places on the grid at that meeting.

If a driver fails to finish a race due to reasons beyond his or his team’s control, he may start the next meeting with a new engine and/or gearbox without incurring a penalty.

Ja täältä löytyy lisää: http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/ :mad_old: :mad_old:
joo.. tiesin kyl ton helvetin hyvin..;)
myönnän oli huono/lyhyt kommentointi asiaan mutta ku EI KIINNOSTA hirveesti runoilla..:alppu:

eli olihan toi kuitenki paras ratkasu olla ajamatta maaliin tossa tilantees.. "säästy" viel toi "yks motti paskaks" pykälä..:alppu:
 
Ylös