Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Heikkiä nyt ei voida mitenkään nopeaksi sanoa. Tulokset olivat aivan käsittämätön surkeita. Varsinkin kaudella 2008 jolloin auto oli paras ja mies saalisti vain yhden tuurivoiton. Kausi 2009 oli sitten täydellinen katastrofi.

Moni unohtaa, että kaudella 2008 oli vain kaksi huipputallia. Silloinkin Heikin suoritukset olivat todella surkeita. Olisi riittänyt vain, että köröttelee 3-4 sijalla maaliin, vaikka olisi ottanut tallitoveriltaan 0,6s pataan jokaisessa aika-ajossa. Nyt on helppo haukkua Massaa, mutta kauden alun jälkeen erot aika-ajoissa ovat olleet kaukana tuosta 0,6s vaan ne ovat olleet lähempänä 0,2-0,3s joka on siedettävä ero kun miettii tallin asetelmia. Nyt vain siinä välissä on 10 muuta autoa, kun kaudella 2008 riitti hyvään lähtöruutuun todella suuri ero tallitoveriin.

Kovalainen taitaa olla muuten kuljettaja, joka on nykyisistä kuskeista on pisimpään ajanut ilman pisteitä. Kiehtova saavutus sekin. Sopii tosin hyvin Kovalaisen imagoon.
Et sitten ilmeisesti seurannut 2008 kauden tapahtumia vai tekeekö enemmän mieli tehdä omia johtopäätelmiä kuin muisteella niitä jotka tietää?
Ei Heikki ollut hidas, Heikki oli monesti Hamia nopeampikin. On jo niin moneen kertaan käyty läpi ne syyt miksi Heikki löysi itsensä lähtöruudusta keskijoukoista;tallin aika-ajotaktiikat jne. Ohittaminen oli sillä kaudella aika mahdotonta. Heikin renkaat kesti muutaman kierroksen ja se aika kun olisi kovaa päässyt, hän yritti nostaa itseään sieltä keskijoukoista kärkeen. Sillä kaudella monella muullkain oli samoja rengasongelmia ja useassa tallissa tilanne oli jopa ihan sama, toisen kuskin ajotyylillä ne toimivat ja toisen ei.
Ihan nyvä muistaa aina kun kuskeista yritetään tehdä sankareita tai luusereita että ei se ihan oikeasti schumi, kimi, alonso tai hami tiedä YHTÄÄN poppaskonstia enempää kuin Heikkikään että miten se nopea kierros ajetaan. Ne kaikki osaa sen ihan justiin yhtä hyvin. Niin kauan kuin suuri yleisö ei tuota tiedä niin F1:llä menee hyvin; fanit rakentelee mielessään fanikulttia miloin kenenkin kuskin ympärille ja hävinneistä tehdään luusereita.
Heikki teki McLarenilla paljon virhearviointeja, antoi mm. liian helpolla Hamille ykköskuksin aseman eikä taistekllut oman asemansa puolesta. En tosin tiedä olisiko se onnistunutkaan, olihan Hami käytännössä kai savustanut jo edellisellä kaudella itsensä Alonsonkin sieltä ulos eli Hamin asema oli aika vankka tallin suosikkina
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Et sitten ilmeisesti seurannut 2008 kauden tapahtumia vai tekeekö enemmän mieli tehdä omia johtopäätelmiä kuin muisteella niitä jotka tietää?
Ei Heikki ollut hidas, Heikki oli monesti Hamia nopeampikin. On jo niin moneen kertaan käyty läpi ne syyt miksi Heikki löysi itsensä lähtöruudusta keskijoukoista;tallin aika-ajotaktiikat jne. Ohittaminen oli sillä kaudella aika mahdotonta. Heikin renkaat kesti muutaman kierroksen ja se aika kun olisi kovaa päässyt, hän yritti nostaa itseään sieltä keskijoukoista kärkeen. Sillä kaudella monella muullkain oli samoja rengasongelmia ja useassa tallissa tilanne oli jopa ihan sama, toisen kuskin ajotyylillä ne toimivat ja toisen ei.
Ihan nyvä muistaa aina kun kuskeista yritetään tehdä sankareita tai luusereita että ei se ihan oikeasti schumi, kimi, alonso tai hami tiedä YHTÄÄN poppaskonstia enempää kuin Heikkikään että miten se nopea kierros ajetaan. Ne kaikki osaa sen ihan justiin yhtä hyvin. Niin kauan kuin suuri yleisö ei tuota tiedä niin F1:llä menee hyvin; fanit rakentelee mielessään fanikulttia miloin kenenkin kuskin ympärille ja hävinneistä tehdään luusereita.
Oikeesti?
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
941
Ihan nyvä muistaa aina kun kuskeista yritetään tehdä sankareita tai luusereita että ei se ihan oikeasti schumi, kimi, alonso tai hami tiedä YHTÄÄN poppaskonstia enempää kuin Heikkikään että miten se nopea kierros ajetaan. Ne kaikki osaa sen ihan justiin yhtä hyvin. Niin kauan kuin suuri yleisö ei tuota tiedä niin F1:llä menee hyvin; fanit rakentelee mielessään fanikulttia miloin kenenkin kuskin ympärille ja hävinneistä tehdään luusereita.
No ei se kyllä ihan noinkaan ole..
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
No voi jumalauta. Nuo kaverit on tehneet tuota hommaa jo ties kuinka monissa luokissa ja siitä lähtien kun oppivat kävelemään. Nyt huipulla on käytössä vielä kaikki mahdollinen tietotekniikkakin. Ei siellä ole yhtään salaisuutta kenelläkään mitä ajamiseen tulee. Tai jos joku tietää niin kertokoon.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
No voi jumalauta. Nuo kaverit on tehneet tuota hommaa jo ties kuinka monissa luokissa ja siitä lähtien kun oppivat kävelemään. Nyt huipulla on käytössä vielä kaikki mahdollinen tietotekniikkakin. Ei siellä ole yhtään salaisuutta kenelläkään mitä ajamiseen tulee. Tai jos joku tietää niin kertokoon.
Mä sain käsityksen, että noi kaikki kaverit olisi yhtä nopeita tosta sun lauseesta. Anteeksi jos ymmärsin väärin.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Mä sain käsityksen, että noi kaikki kaverit olisi yhtä nopeita tosta sun lauseesta. Anteeksi jos ymmärsin väärin.
Mun mielestä ainakin 10 parasta noista on niin yhtä nopeita että se on ihan muista tekijöistä kuin kuskeista kiinni kuka ajaa nopeimmin maaliin.
Kuskien erot tulee esim. paineensietokyvystä ja kyvystä tehdä oikeita päätöksiä ja ehkä suurimmat erot löytyy siitä kuka osaa kulloinkin ottaa eniten autostaan irti kun olosuhteet renkaan ja radan välillä muuttuu, joko renkaista johtuvista syistä tai kelin muuttuessa. Mutta nämä on tietysti vaan minun mielipiteitä. Voihan sitä hakea ratkaisuja "hidas kuski-nopea kuski" -asetelmienkin pohjalta.
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Mun mielestä ainakin 10 parasta noista on niin yhtä nopeita että se on ihan muista tekijöistä kuin kuskeista kiinni kuka ajaa nopeimmin maaliin.
Kuskien erot tulee esim. paineensietokyvystä ja kyvystä tehdä oikeita päätöksiä ja ehkä suurimmat erot löytyy siitä kuka osaa kulloinkin ottaa eniten autostaan irti kun olosuhteet renkaan ja radan välillä muuttuu, joko renkaista johtuvista syistä tai kelin muuttuessa. Mutta nämä on tietysti vaan minun mielipiteitä. Voihan sitä hakea ratkaisuja "hidas kuski-nopea kuski" -asetelmienkin pohjalta.
Eikös tuolla paineensietokyvyllä ja kyvyllä ottaa autosta eniten irti muuttuvissa olosuhteissa ole aivan olennainen vaikutus siihen kuinka "nopeasti" sitä rataa kierretään?

En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä asetelmaa, missä kuskin "nopeutta" tarkastellaan vain ns. laboratorio-olosuhteissa (ei paineita, ei muuttuvia olosuhteita, juuri sopivat renkaat, optimaalisesti juuri omaan ajotyyliin sopiva auto, jne), joka ei kuitenkaan koskaan vastaa reaalimaailman olosuhteita.

Kyllä mielestäni "nopeuteen" kuuluu sisäänrakennettuna paineensietokyky ja kyky ottaa autosta eniten irti. Koska jos et kestä paineita tai pysty mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin, teet enemmän virheitä ja olet sitä myötä hitaampi. Sellaisella teoreettisella "muka-nopeudella", joka olisi irrallinen näistä perusjutuista, ei ole mitään käytännön merkitystä.
 

jerky~

Well-known member
Liittynyt
28.2.2006
Viestit
114
Oskari Saaren tietotoimiston mukaan Kovalaisen kuviot selkenevät ja kovasti vihjailee Ferrarin suuntaan.

Linkki

Saa nähdä. Ehkä liian hyvää ollakseen totta. Kyllähän toi hännillä kurvailun voittais :alppu:
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Oskari Saaren tietotoimiston mukaan Kovalaisen kuviot selkenevät ja kovasti vihjailee Ferrarin suuntaan.

Linkki

Saa nähdä. Ehkä liian hyvää ollakseen totta. Kyllähän toi hännillä kurvailun voittais :alppu:
Maikkari on ehtinyt viimeisen viikon aikana huhuilemaan Helponheikkiä kolmeen kärkitalliin. Eiköhän kohta tule jo Surmanluodin tietotoimistosta heittoa, että Kovalainen siirtyy mersulle Schumin tilalle.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Maikkari on ehtinyt viimeisen viikon aikana huhuilemaan Helponheikkiä kolmeen kärkitalliin. Eiköhän kohta tule jo Surmanluodin tietotoimistosta heittoa, että Kovalainen siirtyy mersulle Schumin tilalle.
Ja todellisuudessa Heikki vaihtaa kauden jälkeen Marussialle, kun Caterham ottaa mielummin sisään kuskeja jotka tuovat rahaa.

Kyllä se joka tapauksessa aika pitkälti siltä näyttää, että Massalle tulee lähtö ja veikkaan että koko sarjasta. Mieshän ei suostu missään keskikastin tai peräpään talleissa ajamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Hmm.. Silloin kun lonssi lähti pois mäkiltä 2007 päätteeksi riitaisissa tunnelmissa, niin ajattelin että plaah mikä itkupilli kun ei ajamalla pärjää niin potkii ovia. Mutta toisaalta. Se oli varmaa ratkaiseva päätös alonson kannalta. JOs tuo olis jääny sinne pariksi kaudeksi vielä niin ois olllu suuri riski että hamilton tallin suosikkina päättänyt uran siihen tai ainakin saanut alonson näyttäää iha spedeltä yksinkertaisesti ajamalla hieman kovemmin. Joten pelimiesveto siirtyä takas rellulle heikon piquetin kaveriksi. Vaikka en alonsosta niin tykkää niin täytyy myöntää että onse aika epeli kyllä junailee ittensä hyviin asemiin. Kisassa tai talleissa.
 

f1234

Member
Liittynyt
2.10.2011
Viestit
16
Oskari Saaren tietotoimiston mukaan Kovalaisen kuviot selkenevät ja kovasti vihjailee Ferrarin suuntaan.

Linkki

Saa nähdä. Ehkä liian hyvää ollakseen totta. Kyllähän toi hännillä kurvailun voittais :alppu:
"Kovalaisen vaihtoehdot selkiytymässä"...

No mitä nyt tuon tulosruudun just tullut uutinen nyt ei tuonut mitään uutta aiheeseen/selkiyttänyt. Noh, enpä oo ennenkään paljolti Saaren&buddies'n "faktoista" perustanut.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä se joka tapauksessa aika pitkälti siltä näyttää, että Massalle tulee lähtö ja veikkaan että koko sarjasta. Mieshän ei suostu missään keskikastin tai peräpään talleissa ajamaan.
Päinvastoin, viimeaikaisten suoritusten valossa ja sopivien korvaajien puutteessa Massan jatkopesti alkaa vaikuttaa jokseenkin varmalta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8264
Oskari Saaren tietotoimiston mukaan
Näillä Maikkarin kävelevillä tietotoimistoilla alkaa olla kohta käytynä läpi kaikki mahdolliset kuski+tallikombinaatiot, "Kovalainen matkalla Indycar-sarjaan?" -otsikko tulee viimeistään perjantaihin mennessä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18431
Oskari Saaren tietotoimiston mukaan Kovalaisen kuviot selkenevät ja kovasti vihjailee Ferrarin suuntaan.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/09/1615146/ferrari-ovi-sulkeutumassa-kovalaiselta Tässäpä jatkoa:
Ferrari-ovi sulkeutumassa Kovalaiselta

Julkaistu 12.09.2012 22:29/MTV3

MTV3:n tietojen mukaan Ferrari-tallin johto on kutsunut Heikki Kovalaisen edustajat lähipäivinä pidettävään tapaamiseen.

Ainoastaan Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali tietää varmuudella, onko kyseessä kosinta vai kohteliaat rukkaset. Aihetodisteet viittaavat kuitenkin siihen, että Ferrari on päätymässä jatkosopimukseen Felipe Massan kanssa.

Tulosruutu uutisoi lauantaina Ferrarin antaneen Massalle ennen Belgian GP: tä kaksi kisaa aikaa todistaa olevansa jatkosopimuksen arvoinen. Massa selvisi haasteesta ajettuaan Spassa ja Monzassa kauden tasoonsa nähden hyvät sijoitukset (5:s ja 4:s). Italialaislähteiden mukaan Ferrari olisi päättänyt jatkaa brassikuskin sopimusta vuodella.

Näin Ferrarin ovi saattaa olla sulkeutumassa Kovalaiselta. Jos Maranello-kortti ei osu Kovalaisen käteen, on suomussalmelaisen todennäköisin ratkaisu jatkaa Caterhamilla. MTV3:n tietojen mukaan Caterham laatii parhaillaan ykköskuskilleen jatkosopimusehdotusta.

Caterhamin ohella Kovalaisen edustajat ovat olleet yhteydessä myös Lotukseen, jolla on sopimukset Kimi Räikkösen ja Romain Grosjeanin kanssa myös ensi vuodesta.

MTV3:n tavoittama Kovalaisen manageri Martin Anayi ei halunnut kommentoida Kovalaisen tilannetta millään tavoin.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Taidan laittaa pari euroa Heikin ferraripestin puolesta, kun kerran maikkari on sitä mieltä, että sinne ei ole menemistä...
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Taidan laittaa pari euroa Heikin ferraripestin puolesta, kun kerran maikkari on sitä mieltä, että sinne ei ole menemistä...
Nyt kyllä oikeasti pelottaa kun Maikkari on sitä mieltä, että Massa on jatkamassa. Tarkoittanee sitä, että Ferraria ajaa ensi kaudella todennäköisesti joku Sutil tai Villeneuve.
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Buttonilla on pehmeä ajotyyli ja haluaa vakaan auton. Oppikirjakuski. Kimi olen ymmärtänyt pitävän herkästä autosta, joka 'kääntyy rattia kääntämättä'. Amatöörin silmään saattaa näyttää samalta kun kumpikaan ei pyri riehumaan ratilla tai heittämään autoa.
OT:Mitään faktaa ei ole heittää, koska noista ajotyylejä on muutenkin hankala vertailla varsinkaan television välityksellä.

Mutta ainakin Massan ja Kimin tapauksessa ajotyylit olivat luultavasti pahasti konfliktissa ja autosta tuli vaikea säädettävä Kimille sopivaksi.
Näin olen ainakin kauden 2009 ja ehkä 2008 ymmärtänyt.
Varmaan haettiin jonkinlaista kompromissia joka sopisi myös Massalle.
 
Ylös