Kuljettajien siirtohuhut kaudelle 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
http://www.williamsf1.com/news/view/2042 Tuossa ihan vahvistus asialle.

Hienoa että Bruno saa vihdoinkin tasavertaisen ja kunnollisen näyttöpaikan, itse luulen miehen vielä yllättävän monet tänä kautena.

Lisäksi Williams saa uusia sponsoreita ja hyvän kuskin samalla.
Samoilla linjoilla, hieno homma Sennan Williams soppari kaikin puolin ja toivottavasti on myös Maldonadoa nopeampi. Niinkuin aiemminkin olen sanonut, ei Bruno niin huono ole kuin monet luulevat. Sponsoreista eniten lämmittää Head & Shoulders.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
No minkä minä sille voin että se on vaan mennyt multa ohi :rolleyes: Tokihan ehdin sen jo huomata näistä muiden viesteistä mutta en kerinnyt vielä korjata tuota linkkiä pois
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Samoilla linjoilla, hieno homma Sennan Williams soppari kaikin puolin ja toivottavasti on myös Maldonadoa nopeampi. Niinkuin aiemminkin olen sanonut, ei Bruno niin huono ole kuin monet luulevat. Sponsoreista eniten lämmittää Head & Shoulders.
Näytön paikka on, mutta luulen että jää selkeästi Maldonadosta, joka on mainettaan paljon parempi. Head & Shoulderskaan ei itseäni lämmitä kun ei ole tukkaa, mutta kokispullohartiat kyl.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Näytön paikka on, mutta luulen että jää selkeästi Maldonadosta, joka on mainettaan paljon parempi. Head & Shoulderskaan ei itseäni lämmitä kun ei ole tukkaa, mutta kokispullohartiat kyl.
Minä taas olen ihan eri linjoilla. Uskon että Senna on Maldonadoa parempi ja nyt hän saa näyttää ihan kunnolla mitä on miehiään kun saa kunnolla valmistautua kauteen kisakuskin pestillä kunnollisessa autossa. (Renaultilla viime kaudella tuli kesken kauden sisään ja HRT ei ollut kunnollinen auto 2009)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
HRT vois tuosta viimeisestä kuskinpaikasta järjestää julkisen huutokaupan. HRT'kin saisi kiitettävästi media-aikaa. Toki eri kuskeille voisi antaa etukäteen jonkun kuskin arvohyvityksen. Eli Barrichellola olisi pohjalla vaikka 2 miljoonaa ja Karthikeyanilla 0,-.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3548
Minä taas olen ihan eri linjoilla. Uskon että Senna on Maldonadoa parempi ja nyt hän saa näyttää ihan kunnolla mitä on miehiään kun saa kunnolla valmistautua kauteen kisakuskin pestillä kunnollisessa autossa. (Renaultilla viime kaudella tuli kesken kauden sisään ja HRT ei ollut kunnollinen auto 2009)
*2010 ;)

2009 oli jo käytännössä Rubinhon ja Buttonin vauhdissa testeissä joten itse ainakin odotan että pistää kampoihin Maldonadolle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
HRT vois tuosta viimeisestä kuskinpaikasta järjestää julkisen huutokaupan. HRT'kin saisi kiitettävästi media-aikaa. Toki eri kuskeille voisi antaa etukäteen jonkun kuskin arvohyvityksen. Eli Barrichellola olisi pohjalla vaikka 2 miljoonaa ja Karthikeyanilla 0,-.
Liuzzillahan on jo olemassa sopimus tallin kanssa. Täytyisi löytää todella suuren sponssi-/rahatukun kanssa liikkeellä oleva kohtuu kilpailukykyinen maksukuski tilalle, jotta kannattaisi vaihtaa.
Liuzzin sopimus yhä purkamatta

Turun Sanomat 16.1.2012 19:04:20


Italialaisella Vitantonio Liuzzilla on edelleen sopimus tästä kaudesta ajamisesta Hispania-tallissa. Kun sopimus on tehty espanjalaistiimin jättäneen tallipäällikkö Colin Kollesin kanssa, sen merkitys on kiistanalainen.

– Tällä hetkellä tilanne on hyvin epämääräinen. Suurin ongelma piilee siinä, ettei tallilla ole budjettia, joten te tekevät arvioita, miten ajattaa kahta kuljettajaa.

– Olen yhä sidoksissa Hispaniaan, koska minulla on sopimus kahdesta vuodesta lisää, mutta kaikki on vielä ratkaisematta, koska tiimi etsii sponsoreita: Varmasti he halusivat pitää sekä minut että Pedro de la Rosan, Liuzzi selvittää italialaisella www.422race.com -sivustolla.

.– Viime kaudella oli hyvin selvää, ettei auto ollut kilpailukykyinen. Hävisimme 5-6 sekuntia kärkitiimeille. Kun tein sopimuksen tallin kanssa, sillä oli eri omistaja – Carabantesin perhe – jolla oli eri projekti kuin Thesan Capitalilla, joka on hyvin kansallismielinen. Heidän projektinsa on nyt espanjalainen ja he tarvitsevat espanjalaiset sponsorit, mikä vaikuttaa kuljettajiinkin.

– Olen realisti ja ymmärrän tilanteen tiimin sisällä. Yritämme hakea ratkaisua niin pian kuin mahdollista, koska sarja alkaa pian.

Uudesta autosta Liuzzi tietää, kun on edelleen projektissa mukana. Hispanian uuden auton pitäisi ehtiä valmiiksi ensimmäiseen testiin Jereziin.

– Tiedostan kyllä, että muutoksia voi tulla ihan viime hetkessä – kuten missä tahansa muussakin tiimissä. Tällä hetkellä sopimuksilla on vain vähäinen arvo, koska markkinoilla on nuoria kuljettajia, joilla on paljon rahaa tuomisiksi. Joku voi tulla ja ostaa tallipaikan. Niin se vaan menee, Liuzzi tietää.

31-vuotias Liuzzi on ajanut urallaan 80 GP-kisaa. Erityisesti hänen tallipaikkaansa kärkkyy Hollannin Giedo van der Garde.

Turun Sanomat, Milano
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Sutil ja Alguersuari ovat siis vailla paikkaa ja varmaan jäävätkin...kun tuskin HRT:lle menee Sutilkaan... Onkos muita?
Niin juu Petrov ainakin... Rubens mennee eläkettä kohti...

Sutilin kohdalla oikeusjuttu Lotus pomon kanssa varmaan ratkasee paljon. Huhuissa on ollut pahimpana jopa reilu vankilatuomio..

Alguersuarista testikuski Mersulle vai Mäkillekö se oli?
Petrovia vietiin viimeksi Caterhamin varakuskiksi ja sitä kautta kenties Trullin paikan perijäksi viimestään tulevan kauden jälkeen..
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Sutilin kannattaisi mielestäni suunnata katseet muihin sarjoihin, eikä testikuskin virkaan jos ei yllättäen HRT paikka hänelle rahanipun kanssa aukeaisi.
Rubens mennee eläkettä kohti...
Huhut vieneet lähinnä kotimaan Stock Car, GT sarjoihin ja ameriikkaa IndyCareihin. On myös Daytona 24h kisaan osallistumista väläytelty mutta paikkoja ei ole oikein sinne tarjolla.
Alguersuarista testikuski Mersulle vai Mäkillekö se oli?
Kumpaankin on viety, enempi kylläkin Mercedesin suuntaan.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/01/1479223/mita-tekee-ilman-tallipaikkaa-jaanyt-barrichello

Tämän perusteella Barichello lopettaa uransa formuloissa. Voisi sanoa että kaveri kaatui tavallaan saappat jalassa, ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää. Yksi HRT:n hintakisasta pois. Johon liittyvä uutinen muuten tässä:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/01/1479225/hrt-talli-hinnoitteli-kuljettajapaikkansa

HRT pyytää siis sellaista 6milj. €. van der Garde ainakin tyrkyllä, mutta syystä tai toisesta ei kelpaisi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14197
Laitetaan vaihteeksi testikuljettajia eri tallien osalta tulevalle kaudelle:

Red Bull ja Toro Rosso: Sebastien Buemi.

McLaren: Gary Paffett ja Oliver Turvey ja mahdollisena kolmantena testaajana Jaime Alguersuari.

Ferrari: Giancarlo Fisichella, Marc Gene ja Jules Bianchi. Bianchille on alkavalle kaudelle luvattu enemmän vastuuta testeissä joten hän saattaa korottua ainakin toiseksi testaajaksi tai jopa ykköstestaajaksi.

Lisäksi Ferrarilla on kaksi kehityskuljettajaa ilmeisesti akatemian kautta eli Davide Rigon ja Andrea Bertolini.

Lotus: Jerome d'Ambrosio ja ilmeisesti Maria de Villota kakkostestaajana.

Mercedes: Sam Bird ja mahdollisena toisena testaajana tai Birdin pysyessä taka-alalla Jaime Alguersuari testaa tallissa ykköstestaajana. Mahdollista on myös Adrian Sutilin tulo testaamaan.

Force India: Jules Bianchi voi mahdollisesti testata tallissa koska ei pääse vielä kisaamaan Ferrarilla. Max Chilton on myös oletettu kakkostestaaja tai ykköstestaaja tallissa. Sutil ei taida enää olla tallissa mukana edes testaajana.

Sauber: Esteban Gutierrez.

Williams: Valtteri Bottas.

Caterham: Vitali Petrov on hyvin todennäköisesti ainakin testikuljettaja tallissa ykköstestaajana. Mahdollisen Trullin siirron myötä Trulli voi olla testaaja tai testauspäälikkö tallissa.

Muut mahdolliset nimet ovat HRT:n testikuskeiksi tarjotut Luis Razia ja Alexander Rossi. Karun Chandhok voi myös jatkaa testiriveissä.

Marussia: Petrovia ei testaus kiinnostanut joten parivaljakko Robert Wickens ja Adrian Quaife-Hobbs voivat olla testaajat kaudelle.

HRT: Testikuljettajien paratiisi jossa voi maksua vastaan nousta kisoihinkin. Liuzzi on joustavalla sopimuksellaan ainakin yksi testaaja mikäli maksukuskit tulevat tilalle. Maksukuskeista ajaa hyvin todennäköisesti ainakin 6 miljoonaa euroa tuova Giedo van der Garde. Giedon sponsoriavusta löytyy ainakin 15 miljoonaa euroa ja tarvittaessa 20 miljoonaa euroa jotta Liuzzi ei häiritsisi kisoja edes ensi kaudellakaan.

HRT on halunnut talliinsa lisäsponsorien toivossa myös Etelä-Amerikkalaisen tai yhdysvaltalaisen kuljettajan riveihinsä. Tallin omalta suosikkipuolelta löytyisi Daniel Juncadella tai Facundo Facu Regalia. Muita ehdokkaita ovat myös Felipe Nasr, Jose Maria Lopez, E.J. Viso, Cesar Ramos, Yann Cunha ja Lucas Foresti.

Näistä useimmat ovat ajaneet F3-sarjaa tai World Seriesiä, mutta heidän 3 miljoonan euron sponsoriapunsa ei riitä ajamiseen eikä edes testaamiseen välttämättä tallissa. Heillä on vielä vähän ikää ja sponsorit eivät ole kiinnostuneita.

Kokeneista ehdokkaista Viso ajaa luultavasti Indycarissa ja Lopez oli mukana epäonnistuneessa USF1:ssä. Viimeinen ehdokas tallissa testaajana olisi kenties hyvin pienellä todennäköisyydellä Rubens Barrichello joka voisi vain pitää välivuotta, mutta tuskin. Kyllä taitaa Rubensin ura olla nyt ohi. Kaikki muut ehdokkaat kuten Karthikeyan ja Yamamoto ovat toki mahdollisia, mutta ilmeisesti näyttää siltä että talli ei tarvitse välttämättä enää testipuolelle hirveästi rahantuojia.

Kaikki edellämainitut ehdokkaat ovat mukana myös viimeisessä kuskipaikassa sillä Hollannin lehtiä ja Espanjan lehtiä lukuunottamatta ei ole muut vielä vahvistaneet tietoa van der Garden tulosta talliin. Ihmettelen hieman myös sitä, että f1:n keikkamies Yamamoto ei ole tarttunut halpaan kilpailupaikkaan. Yamamoto on ainakin uransa aikana maksanut kiitettävästi ajoistaan. Summan arvioidaan olevan 10,5-21 miljoonaa euroa kaikista 21:stä kisastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Lueskelin juuri , että ruotsalainen viasat motor olisi uutisoinut Pirellin palkanneen Petrovin .

Edit : jaa olikin ilmeisesti kyse vain huhusta.

Joe Saward tuosta olikin jo kirjoittanut .
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14197
Ja Turun Sanomissa oli myös asiasta juttua. Petrovin ja Trullin sopimusleikki on vielä tietyllä tapaa kesken, mutta vähemmän kuin HRT:n tilanne.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Petrov on Pirellin testikuski maaliskuun loppuun asti. Eli tuskin korvannee Trullia ainakaan kauden alusta asti, kun kerta ei testaa Caterhamia talven testeissä... Ennen Euroopan kisoja on tietty se neljäs testiviikko, jollon vaihto vois tapahtua...?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Okei. No sit uutisointi on ollut kehnoa vaihteeksi. Luulin lukeneeni useammastakin kotimaisesta, että asia olisi ollut selvä... :D
 
Ylös