Kulutustottumukset

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
patriot sanoi:
Mutku mutkuilee! Taas! :nope:
HÄH?! Patriot ei taaskaan osaa kirjoittaa otsikon aiheesta vaan ainoa kommentti on jotain henkilökohtaisuuksiin menevää :nope: Täytyypä taas pistää Reporttia... :thumbdown

patriot

Foorumin senaattori
Mutku sanoi:
HÄH?! Patriot ei taaskaan osaa kirjoittaa otsikon aiheesta vaan ainoa kommentti on jotain henkilökohtaisuuksiin menevää :nope: Täytyypä taas pistää Reporttia... :thumbdown
Kommentoin sinun kommenttiasi jonka tänne postasit. Kyllä kaikki kommentit on täällä toisten arvioitavana. :confused:

patriot

Foorumin senaattori
Itsehän suosin kotimaista tilanteen mukaan. Mutta jos jotain haluan, eikä kotimaista ole ostan mitä on. Suomalaista lihaa pyrin suosimaan erityisesti. Myös vihannes osastolla kotimaiset tomaatit ovat lähes aina espanjalaisia parempia, näin ollen ei ole edes mitään vaikeuksia valita parempi suomalainen.

Viimeksi muokattu:

Moderaattorit

Super Moderator
patriot sanoi:
Kommentoin sinun kommenttiasi jonka tänne postasit. Kyllä kaikki kommentit on täällä toisten arvioitavana. :confused:
Kommenttisi Mutkulle ei liittynyt aiheeseen mitenkään ja on luokiteltavaksi herjaavaksi kommentiksi. Olet samanlaisia kommentteja heitellyt jatkuvasti joka palstalla. Sinua on jo kerran varoitettu samasta aiheesta, joten jos tämän jälkeen yhdelläkään tämän foorumin palstalla näkyy yksikin samantyylinen viesti kuin tässä otsikossa Mutkulle esittämäsi, on seurauksena kahden viikon banni.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Runar ja Kyllikki sanoi:
Soitin Lidlin asiakaspalveluun ja yritin selvittää kotimaisten päivittäistavaroiden prosentuaalista määrää heillä sekä niiden pakkausmerkintöjä.
Vastaukset olivat kertakaikkiaan omituisia.

Melko vapaa referaatti puhelusta:

Minä: "Hei, voisitko kertoa, miten suuri osa Lidlin päivittäistavaroista on suomalaisia ja miten ne erottaa pakkausmerkinnöiltään muisa?"
Aspa: "Nuo prosenttiosuudet on sellaisia asioita, että niitä mulla ei ole lupa kertoa asiakkaalle päin" (MIKS IHMEESSÄ? Mun käsittääkseni prosenttiosuus on kuitenkin paljon korkeampi kuin yleinen käsitys on)
Minä: "Mites nämä pakkausmerkinnät sitten, mistä mä erotan suomalaista alkuperää olevan tuotteen?"
Aspa: "No kyllä esim. sen Hookoon sinisen sieltä suomalaiseksi erottaa"
Minä: "En tarkoittanut nyt tätä. Vaan sitä, että televisiossa mainittiin, että Lidlillä on jonkinlainen oma avain- tahi joutsenlippusymbollia vastaava merkintä, millainen se on ja mitä se tarkoittaa...miten suomalainen se on?"
Aspa: "Nämä on taas niitä asioita, joita mulla ei ole oikeus kertoa kuluttajalle päin".
Minä: "MILLANEN se merkintä sit on, joku lippusymbooli vai millainen?"
Aspa: "Tää on taas sellanen asia jota en saa kertoa"
Minä: "Onpa perin merkillistä, ettet saa kertoa, koska se merkintähän on siinä juuri siksi, että kuluttajat näkisivät sen ja tarkoitus on myös että sen merkitys ymmärretään".

Lopuks lupas kuitenkin soitella mulle takaspäin, ehkä huomenissa, ja selvittää mitä saisi asiasta kertoa. :rolleyes:

Tuollaisesta asiakaspalvelusta ja salailusta Lidlille tasan nolla pistettä. :mad:
Menee hiukan ohi alkuperäisen aiheen, mutta tuollaista Lidlin avoimmuus on ollut pidemmän aikaa. Vasta ihan äskettäin Lidl Suomen tj antoi Talouselämälle haastattelun, jossa hänen kasvonsa näkyivät. Koko Lidl on jotenkin säätiöpohjainen (en tiedä detaljeja sen tarkemmin), joten sen ei tarvitse antaa tilinpäätöstä. Nuo seikat eivät kuitenkaan vaikuta omiin Lidlissä käynteihini.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
VR sanoi:
Menee hiukan ohi alkuperäisen aiheen, mutta tuollaista Lidlin avoimmuus on ollut pidemmän aikaa. Vasta ihan äskettäin Lidl Suomen tj antoi Talouselämälle haastattelun, jossa hänen kasvonsa näkyivät. Koko Lidl on jotenkin säätiöpohjainen (en tiedä detaljeja sen tarkemmin), joten sen ei tarvitse antaa tilinpäätöstä. Nuo seikat eivät kuitenkaan vaikuta omiin Lidlissä käynteihini.
Suomessa on kommandiittiyhtiö. Talouselämässä on ollut tarkat liikevaihdot Suomessa:
Liikevaihto, milj. euroa 236,3
Liiketulos, milj. euroa -10,7
TE-Arvosana 4,8 :D

Olettaisin, että "vaikeneminen" on ollut myös osa markkinointiakin, eli varmasti enemmän ovat saaneet enemmän palstatilaa kuin jos olisivat lähteneet tiedotteita syytämään ja sitä kautta yrittäneet itse hankkia julkisuutta.

Tänne kun avattiin kuukausi-pari sitten Lidl niin pitivät oikein lehdistötilaisuuden jne.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Mutku sanoi:
Suomessa on kommandiittiyhtiö. Talouselämässä on ollut tarkat liikevaihdot Suomessa:
Liikevaihto, milj. euroa 236,3
Liiketulos, milj. euroa -10,7
TE-Arvosana 4,8 :D

Olettaisin, että "vaikeneminen" on ollut myös osa markkinointiakin, eli varmasti enemmän ovat saaneet enemmän palstatilaa kuin jos olisivat lähteneet tiedotteita syytämään ja sitä kautta yrittäneet itse hankkia julkisuutta.

Tänne kun avattiin kuukausi-pari sitten Lidl niin pitivät oikein lehdistötilaisuuden jne.
Tarkoitin siis Saksan Lidliä. Sinnehän ne luvut loppujen lopuksi menevät.

Archie

Well-known member
Pääosin suomalaisia tuotteita ostetaan, yleensä Prismasta tai CityMarketista. Joskus saatetaan käydä Lidlissä, mutta harvoin. Ei kylläkään johdu siitä, että on saksalainen, vaan huonoista valikoimista ja idioottimaisista kassoista.

patriot

Foorumin senaattori
Willer sanoi:
Pääosin suomalaisia tuotteita ostetaan, yleensä Prismasta tai CityMarketista. Joskus saatetaan käydä Lidlissä, mutta harvoin. Ei kylläkään johdu siitä, että on saksalainen, vaan huonoista valikoimista ja idioottimaisista kassoista.
Kassat on kyllä melko runkut Lidlissä.