markoj
Custom User
Pätee, mutta vuokralla ollessa sulla on lyhyehkö irtisanomisaika, mikä tuo vähän pelivaraa. Omistusasunnon joutuu aina myymään, jos ei ole varaa.. Tai muuten on ongelmissa.. Ja sitten on se, että jos jotain tapahtuu asuntomarkkinoilla tai koroissa, niin vuokra-asuja ei ole niin pahasti kusessa kuin se omistusasuja, jolla on vielä saatanasti lainaa maksamatta.Eiköhän vuokrakämpässäkin sama asia päde et pitää olla "vakituisia tuloja" että mahdollista/järkevää. Toki mun tulot vaihtelee.. kiitos veikkaustilin
vuokrakämppiä saa myös muualta kuin yksityisiltä joilla taas ei noita vaatimuksia ole.Mutta vuokra-asunnon antajat varmasti mielummin haluavat vuokralaiseksi sellaisen jolla on töitä kuin työttömän. Niin ovat monet mulle sanoneet.
tylsä realisti kun olen :ahem:Follon tulon myötä päästiin taas itse asiaan.
Itseasiassa omistusasunnon kuluihin saa ihan samat tuet kuin vuokra-asuntoonkin. Esim. yhtiövastike, asuntolainan korot yms. lasketaan asumiskuluiksi tukea haettaessa. Mutta omistusasunnoissa ne kuukausikulut vaan ovat yleensä niin pienet, että tuen määrä jää nollaksi.vuokrakämppään taas saa tukia ihan erilailla kuin omistusasuntoon.
ja ilman kunnollisia vakituloja (vakiduuni ja historiaakin pitää olla yleensaä min 6kk takana) jotta edes saa lainaa.
eli ei, vuokrakämppään ei todellakaan päde samat asiat.
Totta toki. mutta jos katsoo historiaa, niin viimeisen 30 vuoden aikana on ollut 2v jakso, jolloin hinnat on tullut selkeästi alas. Lisäksi 70-luvun alussa tultiin loivasti alas.Onneksesi ostohetki ei ollut 80-/90-luvun taitteessa. Mikään ei oo niin varmis ku epävarmis.
Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.Mutta vuokra-asunnon antajat varmasti mielummin haluavat vuokralaiseksi sellaisen jolla on töitä kuin työttömän. Niin ovat monet mulle sanoneet.
Tää ois keskellä KAIKKEA!Niin. Inariin muuttamalla vois maksaa asuntolainan vuodessa pois sillä mitä maksaa vuokraa mieleisessä lokaatiossa olevasta asunnosta. Asumisessa ei kannata nähdä mitään muuta arvoa kun raha.
Lainan lyhennystä ei lasketa asumiskuluksi ja se tuppaa olemaan aika merkittävä, ellei kyseessä ole bullet-laina.Itseasiassa omistusasunnon kuluihin saa ihan samat tuet kuin vuokra-asuntoonkin. Esim. yhtiövastike, asuntolainan korot yms. lasketaan asumiskuluiksi tukea haettaessa. Mutta omistusasunnoissa ne kuukausikulut vaan ovat yleensä niin pienet, että tuen määrä jää nollaksi.
Tommosella rahaa Veikkaus-tilille.Lainan lyhennystä ei lasketa asumiskuluksi ja se tuppaa olemaan aika merkittävä, ellei kyseessä ole bullet-laina.
tätä juuri tarkoitin kun sanoin että tukia saa erilailla.Mutta omistusasunnoissa ne kuukausikulut vaan ovat yleensä niin pienet, että tuen määrä jää nollaksi.
näin juuri, monesti tuilla elävät on tässä mielessä paremmassa asemassa hakutilanteessa.Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Uskon, että tilanne ei ole näin pelkästään Turussa.
Jep. Kakkosena tulevat opiskelijat ja vasta kolmantena töissäkäyvät, jotka osaavat ja ymmärtävät vaatia enempi.Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Vaiti!Jaa-a, paha on... Nyt on paha, vuokris vai omis...
Raumalla kannattaa vuokrata asunto Arevalle. Vuokrasuhde kestää piiitkään ja rahat ovat aina eräpäivänä tilillä. Huolehtivat itse vuokrankorotuksetkin.Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Täällä kannatti silloin kun moottoritietä rakennettiin, vuokrata sille tieyhtiölle. Täällä oltiin totuttu siihen, että yksiön vuokra olis siinä 100-150 euron kieppeillä ja kaksion maksimissaan noin 250. Ne maksoi yksiöistäkin monta sataa ja kaksioista yli 500.Raumalla kannattaa vuokrata asunto Arevalle. Vuokrasuhde kestää piiitkään ja rahat ovat aina eräpäivänä tilillä. Huolehtivat itse vuokrankorotuksetkin.
Voihan se laina olla korotonkin ilman veroseuraamuksia.Äläs nyt. Vankilanjohtaja voi lainata rahat omistusasuntoa varten peruskorolla (0,75 %), jolloin lahjaveroseuraamuksia ei tule, sehän vaatii tietysti lyhennyssuunitelmankin, mutta senhän voi tehdä vaikka 25 vuoden bulletiksi.
Kunhan se on tarkoitus maksaa takaisin.Voihan se laina olla korotonkin ilman veroseuraamuksia.