Varmaan ihan hyvää pätäkkää olisi saatavilla. Eikä mitään tietoa, esim. Audin halusta panostaa Espanjan markkinoille siviilipuolella. Siihen Carlos olisi oikein hyvä naama.Nyt Sainz olisi tehnyt esisopimuksen Audille sopparinsa päättynisen jälkeiselle ajalle.
Itse epäilen ks uutista, koska Sainzilla ei ole sinänsä mitään järkeä vaihtaa häntäpään talliin. Vaikka Audi sinne kuinka tuleekin, niin siinä menee todennäköisesti vuosia ennenkuin ollaan kärikivauhdissa, vaikka rahaa syydettäisiin Aston Martinin tavalla talliin.
https://autoaction.com.au/2023/08/05/sainz-signs-pre-contract-with-audi
Näinhän se on, varmasti Audi lyö rahaa jo ensi kaudesta alkaen ellei jo tälläkin hetkellä. Eihän tallia aleta rakentamaan v. 2026, vaan silloin pitäisi olla jo iskussa.Eikö Audin omistus tallista ala jo ensi kaudella? Varmasti panostavat jo osaavaan henkilöstöön sekä tallin resurssien kehittämiseen. Ei tietysti vielä tarkoita menestystä, mutta halunnevat saada nuo asiat kuntoon ennen kuin tulevat -26 moottorin kanssa mukaan.
Audi osti "vähemmistöosuuden" tallista jo ennen tämän kauden alkua. Audi on siis ollut mukana ykkösissä jo tästä kaudesta lähtien.Eikö Audin omistus tallista ala jo ensi kaudella? Varmasti panostavat jo osaavaan henkilöstöön sekä tallin resurssien kehittämiseen. Ei tietysti vielä tarkoita menestystä, mutta halunnevat saada nuo asiat kuntoon ennen kuin tulevat -26 moottorin kanssa mukaan.
Mihinkäs asti Sainzin Ferrari-sopimus on voimassa? Aika sekaisin tuo Ferrarikin on suoritustasoltaan. Varmaan kuitenkin Ferrarilla jatkaa mieluummin kuin ajelisi välivuosia Sauberilla. Sitä ei tiedä, jos tekee esisopimuksia sinne kun Audi virallisesti astuu mukaan. Valtteri voisi ajaa nämä välivuodet tallin ykköstykkinä ilman isompia tavoitteita.Puheet Sainzista voidaan unohtaa. Ei ole puhettakaan, että hän lähtisi Ferrarilta sarjajumboon vain sen vuoksi, ettei Ferrari halunnut neuvotella jatkosopparista 18 kk etukäteen. Audikaan ei tule F1-sarjaan vielä kolmeen vuoteen – ainakaan moottorivalmistajana. Tuskin he vielä nimisponsoriksikaan alkavat ensi kaudella vaikka Alfa Romeo lähteekin muualle.
Tossa muuten luultavasti avainsana Alfan tän hetken suoritustasolle. Odotellaan uutta isäntää taloon, jolloin omat satsaukset jäävät vähemmälle ja Audi ei vielä panosta juurikaan, koska ei saa siitä itse krediittiä, saati jos sattuisi omalla nimellä sitten kulkemaan vielä heikommin.Mihinkäs asti Sainzin Ferrari-sopimus on voimassa? Aika sekaisin tuo Ferrarikin on suoritustasoltaan. Varmaan kuitenkin Ferrarilla jatkaa mieluummin kuin ajelisi välivuosia Sauberilla. Sitä ei tiedä, jos tekee esisopimuksia sinne kun Audi virallisesti astuu mukaan. Valtteri voisi ajaa nämä välivuodet tallin ykköstykkinä ilman isompia tavoitteita.
Juu ihan varmaan. Eihän kukaan nyt lähde osakkaaksi talliin sillä ajatuksella, että antaa mädäntyä seuraavat kolme vuotta ja että katsellaan sitten myöhemmin. Siellä on vaadittu vakuuksia puolin ja toisin.Tossa muuten luultavasti avainsana Alfan tän hetken suoritustasolle. Odotellaan uutta isäntää taloon, jolloin omat satsaukset jäävät vähemmälle ja Audi ei vielä panosta juurikaan, koska ei saa siitä itse krediittiä, saati jos sattuisi omalla nimellä sitten kulkemaan vielä heikommin.
Ei siellä varmaan tarkoituksella mädätetä, mutta ihan inhimillistä, ettei panostus ole sillä tasolla vielä mitä Audin tullessa mukaan odotetaan. Toivottavasti siellä kuitenkin välivuosina aletaan laittamaan palikoita järjestykseen, että 2026 ollaan täysin valmiita ajamaan huipulla.Juu ihan varmaan. Eihän kukaan nyt lähde osakkaaksi talliin sillä ajatuksella, että antaa mädäntyä seuraavat kolme vuotta ja että katsellaan sitten myöhemmin. Siellä on vaadittu vakuuksia puolin ja toisin.
Por mitä?? Porkkanaraastetta? Poroaitauksen? Porstuasta tupaan? Porvariston hillityn charmin? Porvoon kaupungintalon?? Vaiko sittenkin Pornolehtikätköni??!1Alpha Tauri on tosiaan löytänyt por
Varmaan aika valtavasti, kun oman moottorinkin aikovat rakentaa.Onkohan Audilta tulossa paljonkin teknistä osaamista mukana, kun muistaakseni Alfalta ei ole kuulunut juuri mitään ilmoituksia miehistön lisäämisistäkään.
Olipas jäänyt aikaisemmasta jutusta tuo kummittelemaan. Alpha Tauri on löytänyt porukan hitaimpana tallina Ricciardon...Por mitä?? Porkkanaraastetta? Poroaitauksen? Porstuasta tupaan? Porvariston hillityn charmin? Porvoon kaupungintalon?? Vaiko sittenkin Pornolehtikätköni??!1
Emme saa ehkä koskaan tietää.
Aika odotetunlaista suorituskykyä imo. Edellä on selkeästi Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Aston ja Alpine, jotka kaikki ainakin itse jo lähtökohtaisesti miellän selkeästi "paremmiksi" tiimeiksi. Williams, Haas, Alpha Tauri ja Alfa vääntää sitten siellä häntäpäässä suht tasaisesti.Harmittaa kyllä tämä Sauberin taaperrus taas. Viime kausi tuntui hienolta paluulta kilpailuun, mutta tämä kausi on ollut surkea. Voi olla Valtterilla aika tiukka paikka enää löytää parempaa tallia jos suorituskyky ensi kaudellakin on niin surkea. #77 ei enää F1 standardeilla enää mikään nuori kuitenkaan ole.
Magnussen on ollut heikko tänä vuonna, joten ihan perusteltua olisi kokeilla Giovinazzia.
Perusteltua olisi kokeilla toista kuskia, mutta että Giovinazzia? En jaksa uskoa. Sai mahdollisuuden antaa näyttöjä kolme vuotta, mutta missään vaiheessa niitä ei tullut.Magnussen on ollut heikko tänä vuonna, joten ihan perusteltua olisi kokeilla Giovinazzia.
Pärjäsi ihan hyvin Kimin rinnalla. Ehkä Kimi oli vain niin kova, kun sai vapautuneesti Alfalla ajella.Perusteltua olisi kokeilla toista kuskia, mutta että Giovinazzia? En jaksa uskoa. Sai mahdollisuuden antaa näyttöjä kolme vuotta, mutta missään vaiheessa niitä ei tullut.
Juu ei pärjännyt. Surkein Sauber-kuski sitten Esteban Gutierrezin.Pärjäsi ihan hyvin Kimin rinnalla. Ehkä Kimi oli vain niin kova, kun sai vapautuneesti Alfalla ajella.