Kuskispekulaatiot 2024

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5270
Ei ole yhtään raivottu tiimiradiossa. Kyllä mä luulen että nuo pystyvät yhteistyötä tekemään, vaikka räiskyy välillä radalla.
Oliko Rosbergilla ja Hamiltonilla tiimiradiossa "raivoamista"? Ihan samaa lätinää nykyään kuuluu missä syytellään toinen toisiaan milloin mistäkin tai kirotaan kontakteja.

Montako kertaa Mersukuskit ottivat kontaktia radalla kausina 2017-2021 ja kuinka monta kertaa Mersut ovat radalla koskettaneet toisiaan kausina 2022-2023? Ero on kuin yö ja päivä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Jossain vaiheessa vanhoillakin näytöillä on ne parasta ennen -päiväykset. Muuten voitaisiin alkaa spekuloimaan Jackie Stewartin paluusta F1-rattiin Red Bullilla. Oli kuitenkin kyseisen tallin tallipäällikkö vain noin 25 vuoden takaa, joten ei pitäisi olla vaikea päästä vauhtiin.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3898
Huh huh olipa edellissivulla yksi kirjoitus Vettel vs Verstappen mikä oli ainakin omaan näkemykseen verrattuna kyllä harvinaisen puolueellinen ja vääristynyt.

Kyllähän Vettel aikanaan oli todella kova, mutta nyt jo eläköitynyt ja muutenkin käyrä oli menossa alaspäin. Ikä tekee sellaista aivan maailman kärkeen verrattuna.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4324
Äläs nyt, Mersun parivaljakolla ei ole näin tasaista ollut aikoihin:
Russellille
kaudet 1-0
voitot 1-0
sprinttivoitot 1-0
paalut 1-1

Tämän kauden jälkeen tod näk vieläkin tasaisempaa ja kaudet 1-1. Joskus adrenaliini ottaa vallan ja saattaa kuulostaa kyseenalaiselta kuten tuorein: "Yeah I got taken out by my own teammate", mutta hetken päästä replay valaisee asian oikean laidan: "100% my fault".
Tainnu tulla kommunikaatiokatko myös tuloksien suhteen.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5270
Mitä tekemistä tällä on asian kanssa?
Puhut koko ajan Verstappenin sulamisesta ja Red Bullin parhaasta autosta vaikka Hamilton oli se jolla oli todistetusti kalustoetu loppukaudesta.

https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-mercedes-spicy-equipment

Toto Wolff confirmed Lewis Hamilton’s ‘rocket engine’ will be rolled out again in Saudi Arabia – after he dominated the Qatar Grand Prix.

Hamilton had a fifth new engine of the season fitted in his Mercedes at the previous race in Sao Paulo and despite incurring two grid penalties across the sprint qualifying weekend, the car was so fast he won with ease.
Ilman Verstappenin Bakun rengasräjähdystä kärjestä, Hamiltonin Verstappen-kolausta seinään Silverstonessa tai Bottaksen Unkarin keilausta mestaruus olisi ollut Verstappenin taskussa jo kauan ennen Abu Dhabi 2021.[/b][/b]
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
312
Puhut koko ajan Verstappenin sulamisesta ja Red Bullin parhaasta autosta vaikka Hamilton oli se jolla oli todistetusti kalustoetu loppukaudesta.



Ilman Verstappenin Bakun rengasräjähdystä kärjestä, Hamiltonin Verstappen-kolausta seinään Silverstonessa tai Bottaksen Unkarin keilausta mestaruus olisi ollut Verstappenin taskussa jo kauan ennen Abu Dhabi 2021.[/b][/b]
Olen sitä mieltä että Redbullilla oli koko kauden mittakaavassa parempi auto, tästä on myös muutakin näyttöä olemassa, ja Perezkin melkein pystyi tällä autolla voittamaan Bottaksen.

Ja tämä "rakettimoottori" mikä oli todellisuudessa siis moottori mitä ei tarvinnut säästellä, ei ollut esimerkiksi Hamiltonin käytössä Qatarissa kun Verstappen oli puolisekuntia hitaampi aika-ajoissa, ja tuo ero on siis aivan järkyttävä kun ottaa huomioon Qatarin radan ja sen miten pienet erot ovat näin yleisesti ottaen. Tämä ei ollut mielestäni suoranaisesti Hamiltonin hyvyyttä, vaan Verstappenin sulamista ratkaisevilla hetkillä kun oli tosi kyseessä mestaruutta ajatellen.
Ilman Verstappenin Bakun rengasräjähdystä kärjestä, Hamiltonin Verstappen-kolausta seinään Silverstonessa tai Bottaksen Unkarin keilausta mestaruus olisi ollut Verstappenin taskussa jo kauan ennen Abu Dhabi 2021.
Samaa mieltä. En kylläkään tiedä mitä haet tällä? Ei poista sitä tosiasiaa että Verstappen vain yksinkertaisesti suli lopussa. Hänen olisi pitänyt pystyä se mestaruus voittamaan puhtaasti ajamalla ilman Masia, sen verran hyvät lähtökohdat hänellä kuitenkin oli.
Kannustaisin sinua katsomaan ihan vaan vaikka huvikseen miten esimerkiksi Vettel ajoi mestaruudesta 2010 neljässä viimeisessä kisassa, kun oli tosi kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5270
Olen sitä mieltä että Redbullilla oli koko kauden mittakaavassa parempi auto, tästä on myös muutakin näyttöä olemassa, ja Perezkin melkein pystyi tällä autolla voittamaan Bottaksen.

Ja tämä "rakettimoottori" mikä oli todellisuudessa siis moottori mitä ei tarvinnut säästellä, ei ollut esimerkiksi Hamiltonin käytössä Qatarissa kun Verstappen oli puolisekuntia hitaampi aika-ajoissa, ja tuo ero on siis aivan järkyttävä kun ottaa huomioon Qatarin radan ja sen miten pienet erot ovat näin yleisesti ottaen. Tämä ei ollut mielestäni suoranaisesti Hamiltonin hyvyyttä, vaan Verstappenin sulamista ratkaisevilla hetkillä kun oli tosi kyseessä mestaruutta ajatellen.

Samaa mieltä. En kylläkään tiedä mitä haet tällä? Ei poista sitä tosiasiaa että Verstappen vain yksinkertaisesti suli lopussa. Hänen olisi pitänyt pystyä se mestaruus voittamaan puhtaasti ajamalla ilman Masia, sen verran hyvät lähtökohdat hänellä kuitenkin oli.
Kannustaisin sinua katsomaan ihan vaan vaikka huvikseen miten esimerkiksi Vettel ajoi mestaruudesta 2010 neljässä viimeisessä kisassa, kun oli tosi kyseessä.
Vertaat 13 vuotta sitten olevaa Vetteliä nyky-Verstappeniin. Tämäkö on validi peruste miksi Verstappen ei pärjäisi eläköityneelle Vettelille?
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2005
Puhut koko ajan Verstappenin sulamisesta ja Red Bullin parhaasta autosta vaikka Hamilton oli se jolla oli todistetusti kalustoetu loppukaudesta.



Ilman Verstappenin Bakun rengasräjähdystä kärjestä, Hamiltonin Verstappen-kolausta seinään Silverstonessa tai Bottaksen Unkarin keilausta mestaruus olisi ollut Verstappenin taskussa jo kauan ennen Abu Dhabi 2021.[/b][/b]
Eikös olekin kiva vääntää tuollaisen pilvessä eläjän kanssa, jolla ei ole muuta annettavaa kuin omat harhaiset fantasiat? Tähän hahmoon ei järkipuheet auta.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5002
Sijainti
Vantaa
Tuolla kaudella autojen voimasuhteet vaihteli todella paljon radasta riippuen. Meksikossa Red Bull nopeampi, viikkoa myöhemmin Brasiliassa Mersu huomattavasti nopeampi. Jos sulamisesta puhutaan, niin Verstappen ei missään vaiheessa sulanut. Yksi moka oli Saudi-Arabian kisan aika-ajossa. Sulaminen on sitä, että antautuu taisteluitta. Voidaan sanoa, että Hamilton suli lopussa, kun ei pystynyt pitämään Verstappenia takanaan viimeisellä kierroksella. Ei edes mitään yrittämistä, ei puolustanut sijoitustaan eikä ottanut sisälinjaa mutkaan vaan jätti oven auki ja antoi Verstappenin mennä ohitse. Vikan kisan vika kierros ja maailmanmestaruus kysessä, niin silloin ei anneta noin helpolla periksi, ellei sitten ole sulanut ja henkisesti lyöty. Ja ilmeisesti ei ole tuosta iskusta toipunut vieläkään, kun voittoja on tullut tuon kisan jälkeen pyöreä nolla. Sen sijaan "sulaneella" Verstappenilla voittoja on tullut tuon kisan jälkeen 29.

Tässä minun vastineeni Henkilölle.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Ei mikään mullistava virhe, mutta medium-setin tuhoaminen Abu Dhabin Q2:ssa ja sitä myötä joutui starttaamaan softeilla kisaan. Heti antoi etumatkaa Hamiltonille. Sen lisäksi Ranskassa antoi ykkössijan startissa Hamiltonille, kun perä lähti irti ekassa mutkassa. Hamilton teki paljon suuremmat virheet Bakussa ja Imolassa. Siihen toki päälle keskenäiset kolistelut.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5002
Sijainti
Vantaa
Jos Henkilö haluaa esimerkin sulamisesta, niin kannattaa katsoa Eddie Irvinen suoritus Suzukassa 1999, kun mestaruus oli jaossa viimeisessä osakilpailussa. Ei mitään saumaa haastaa Häkkistä tai edes Schumia, vaikka Malesiassa ajoi ihan hyvin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Ja Eddie oli aikaisempina vuosina tullut tunnetuksi jonkunlaisena Suzuka-spesialistina.

1993 unohtumaton debyytti ja kuudes sija, siinä sivussa suututti Sennan
1994 ja 1995 pisteillä, mikä nyt ei Jordanilla niinä vuosina mitenkään itsestäänselvyys ollut
1996 Ajoi neljäntenä ennen kuin Berger torppasi ulos
1997 Huippustartti kisassa ja oli auttamassa osaltaan Schumia voittoon.
1998 Kakkossija, löi Coulthardin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Jos Henkilö haluaa esimerkin sulamisesta, niin kannattaa katsoa Eddie Irvinen suoritus Suzukassa 1999, kun mestaruus oli jaossa viimeisessä osakilpailussa. Ei mitään saumaa haastaa Häkkistä tai edes Schumia, vaikka Malesiassa ajoi ihan hyvin.
Irvine oli aika-ajoissa 1,5 sekkaa perässä Häkkistä ja Schumia ja itse kisassa jäi keskimäärin saman verran joka kierroksella. Pistää kysymään, kuinka tosissaan Ferrari halusi tuolloin Irvinen voittavan mestaruuden – sekä siksi, että hän oli jo matkalla ulos Ferrarilta, mutta myös siksi että hän olisi varastanut pitkään ja hartaasti odotetun tittelin Schumin nenän edestä. Joo, joo, edellisestä mestaruudesta oli se 20 vuotta, mutta olihan talli kuitenkin viemässä valmistajien tittelin.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3699
Jos Henkilö haluaa esimerkin sulamisesta, niin kannattaa katsoa Eddie Irvinen suoritus Suzukassa 1999, kun mestaruus oli jaossa viimeisessä osakilpailussa. Ei mitään saumaa haastaa Häkkistä tai edes Schumia, vaikka Malesiassa ajoi ihan hyvin.
Tiedä sitten onko väitteessä perää, että Irvinen autoon lyötiin 50kg lisäpainot. Schumin tiimissä mikä tahansa on mahdollista. Salon unkarisuorituskin on selitystä vailla, 100kg lisäpainot?
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Tiedä sitten onko väitteessä perää, että Irvinen autoon lyötiin 50kg lisäpainot. Schumin tiimissä mikä tahansa on mahdollista. Salon unkarisuorituskin on selitystä vailla, 100kg lisäpainot?
Niin noh irvinehän mälläsi aika-ajoissa auton romuksi ja tietenkin hyvä kysymys on saivatko autoa samaan kuntoon ja oliko erinlaisempi ajettava kisassa.

EDIT. Olikin harjoituksissa.

Paljonko vaikutti myös irvinen matkustelu ja bileralli ennen malesiaa ja suzukaa. Tästä oli aikoinaan juttua, että eddie valmistautui suzukaan muutaman lomakohteen ja parin yökerhoillan kautta jne. Ennen malesiaakin oli parit lomareissut jne vaikka sieltä voitto tulikin. Bilettäminen ja aikaerot sekä auton mällääminen harjoituksissa voipi olla selittäviä tekijöitä miksi erot oli noin isoja.

Pitää myös muistaa, että tuohon aikaan mika ja schumi ajeli vähän kuin omaa sarjaa ja muut tuli yleensä reilusti perässä normitilanteessakin ja suzuka oli myös häkkisen bravuureita.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4324
Silloinhan oli myös vara-auto käytössä ja jos auton käytöksessä itsessään olisi ollut jotain kolarin jäljiltä, niin eiköhän Irvine olisi aaanut vara-auton alle.
Yleensähän vara-auto kyllä oli vain ja ainoastaan Shumille varattu ja tämän säädöissä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5270
Salo on tuominnut Hungaroringin radan useaan otteeseen hirveäksi jolla ei pitäisi ajaa formuloita, eipä siis ihme ettei ole koskaan pärjännyt siellä. Salo oli ensimmäisistä harjoituksista asti aivan yössä. Joten jos jotain sabotointia oli tehty niin vähempikin olisi riittänyt jotta Salokin olisi saanut kerättyä muutaman pisteen tallin kassaan. Vaikea kuvitella että vuosikausien kuivan ajanjakson jälkeen merkkimestaruudestakin taisteleva talli haluaisi toisen kuskin hännille pisteittä, nyt mentiin koko viikonloppu kuin kivi pohjassa. Loppujen lopuksi tuo taisi olla Salon uran paras kisa Unkarissa sijoittumalla 12. jota luonnollisesti auttoi parempi Ferrarin auto.

Salo tiedetään taipumuksesta puhua muunneltua totuutta varsinkin silloin jos ylpeys ottaa kolhua, joten olisi helppoa vihjata että sopimus kieltää puhumasta vaikka se olisikin ollut puhdasta Saloa itseään koko viikonloppu.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Salo on tuominnut Hungaroringin radan useaan otteeseen hirveäksi jolla ei pitäisi ajaa formuloita, eipä siis ihme ettei ole koskaan pärjännyt siellä. Salo oli ensimmäisistä harjoituksista asti aivan yössä. Joten jos jotain sabotointia oli tehty niin vähempikin olisi riittänyt jotta Salokin olisi saanut kerättyä muutaman pisteen tallin kassaan. Vaikea kuvitella että vuosikausien kuivan ajanjakson jälkeen merkkimestaruudestakin taisteleva talli haluaisi toisen kuskin hännille pisteittä, nyt mentiin koko viikonloppu kuin kivi pohjassa. Loppujen lopuksi tuo taisi olla Salon uran paras kisa Unkarissa sijoittumalla 12. jota luonnollisesti auttoi parempi Ferrarin auto.

Salo tiedetään taipumuksesta puhua muunneltua totuutta varsinkin silloin jos ylpeys ottaa kolhua, joten olisi helppoa vihjata että sopimus kieltää puhumasta vaikka se olisikin ollut puhdasta Saloa itseään koko viikonloppu.
Hyvä pointti. Miksi tosiaan sabotoida auto niin, että se on luokkaa minardi. Eikö vähempi sabotointi olis järkevämpää? Laitetaan sen verran lisäpainoa, että on kutos sijalla tms. Tulee pisteitä, mutta ero pysyy schumiin selvänä.
 
Ylös