Kuskispekulaatiot 2025: Silly season

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
310
Tuo pitää kyllä täysin paikkansa, vaikka Ralfin suusta tuleekin. Mielenkiintoinen kyllä tuo Vowlesin esittämä perustelu siirrolle että "halutaan vain kerätä mahdollisimman paljon pisteitä". Doesnt make any sense. Jotain muuta siellä on taustalla.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4573
Sijainti
Kokkola
Luulisin Mickin palkkaamattomuuden liittyvän yksinkertaisesti siihen, että kyllä siltäkin se autojen romutus onnistui siinä missä kersantilta.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4164
Olikos Mickin kohdalla näin, että 2021 ei niin paljoa tullut romua mutta 2022 senkin edestä?Sitä mietin, että 21 ei ollut tallikaverin suhteen paineita, toisin kuin 22.

Mickin olisi pitänyt pyyhkiä kehärääkki Magnussenilla lattiaa, mutta toisin kävi. Magnussen toimitti silloin kun pisteitä oli tarjolla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5500
Luulisin Mickin palkkaamattomuuden liittyvän yksinkertaisesti siihen, että kyllä siltäkin se autojen romutus onnistui siinä missä kersantilta.
Motorsportin mukaan Colapinto on koko junioriuransa ajan ajanut varsin siististi ja vältellyt kolareita. Tässä haisee nyt vähän se, että auto halutaan tuoda maaliin, vähät niistä pisteistä.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4573
Sijainti
Kokkola
Motorsportin mukaan Colapinto on koko junioriuransa ajan ajanut varsin siististi ja vältellyt kolareita. Tässä haisee nyt vähän se, että auto halutaan tuoda maaliin, vähät niistä pisteistä.
Jos näin on niin sittenhän se kävisi kovinkin järkeen miksi Colapinto eikä Mick.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5500
Olikos Mickin kohdalla näin, että 2021 ei niin paljoa tullut romua mutta 2022 senkin edestä?Sitä mietin, että 21 ei ollut tallikaverin suhteen paineita, toisin kuin 22.

Mickin olisi pitänyt pyyhkiä kehärääkki Magnussenilla lattiaa, mutta toisin kävi. Magnussen toimitti silloin kun pisteitä oli tarjolla.
Schumi taisi saada kritiikkiä tallipomolta jo ennen kauden alkua, ei se ollut helppo tilanne. Haasin auto oli "liian hyvä" ensimmäisissä kisoissa eikä se Magnussenkaan kerännyt pisteitä enää myöhemmin kaudella. Niissä kahdessa kisassa, missä Schumacher ajoi pisteille, hän itse asiassa sijoittui Magnussenia korkeammalle. Noiden kahden kisan jälkeen Magnussen sai pisteitä vain yhdestä kisasta ja yhdestä sprintistä, yhteensä kolme. Pisteiden ulkopuolellakin Schumacher vei Magnusseniä koko kauden jälkimmäisen puoliskon.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9268
Olikos Mickin kohdalla näin, että 2021 ei niin paljoa tullut romua mutta 2022 senkin edestä?Sitä mietin, että 21 ei ollut tallikaverin suhteen paineita, toisin kuin 22.

Mickin olisi pitänyt pyyhkiä kehärääkki Magnussenilla lattiaa, mutta toisin kävi. Magnussen toimitti silloin kun pisteitä oli tarjolla.
Tallikaveriin verrattuna Mick teki vähemmän virheitä, mutta silloin kun rytisi tuhot olivat yleensä kovempia.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Olikos Mickin kohdalla näin, että 2021 ei niin paljoa tullut romua mutta 2022 senkin edestä?Sitä mietin, että 21 ei ollut tallikaverin suhteen paineita, toisin kuin 22.

Mickin olisi pitänyt pyyhkiä kehärääkki Magnussenilla lattiaa, mutta toisin kävi. Magnussen toimitti silloin kun pisteitä oli tarjolla.
Mazespin hoiti spinnailut ja edullisemmat törttöilyt, mutta kun Haas löytyi seinästä lunastuskunnossa niin ratin takana oli Mick.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Schumi taisi saada kritiikkiä tallipomolta jo ennen kauden alkua, ei se ollut helppo tilanne. Haasin auto oli "liian hyvä" ensimmäisissä kisoissa eikä se Magnussenkaan kerännyt pisteitä enää myöhemmin kaudella. Niissä kahdessa kisassa, missä Schumacher ajoi pisteille, hän itse asiassa sijoittui Magnussenia korkeammalle. Noiden kahden kisan jälkeen Magnussen sai pisteitä vain yhdestä kisasta ja yhdestä sprintistä, yhteensä kolme. Pisteiden ulkopuolellakin Schumacher vei Magnusseniä koko kauden jälkimmäisen puoliskon.
2021 auto oli liian huono ja 2022 alkukaudesta liian hyvä. Melkeinpä menee oudommaksi selittelyksi kuin Hamiltonin 2022 kausi.

Sitten kun Mickin piti alkaa suorittamaan pisteitä tuovalla autolla niin oltiikin unessa, mutta sitten kun auton suorituskyky alkoi hiipumaan niin sitten raavittiin ne uransa ainoat kaksi pistesijaa samalla kun auto oli milloin missäkin palasina. Näkisin että tuo romuttaminen on suurin tekijä miksi ei aja vieläkään ykkösissä missään tallissa.

Monikaan ei saa kahta vuotta ykkösissä, mutta noilla korjaamolaskuilla on huvittavaa millainen kampanja Ralfilla ja Totolla Mickin kauppaamisen kanssa ja matkalla haukutaan muut tallit jotka häntä ei palkkaa. Totonkin puheet Mickistä naurattaa aikalailla kun kaikki muut tallit kyllä menettävät tässä mahdollisuuden hyvään kuskiin, mutta itse ei laittaisi omaan autoonsa vaan mielummin kokemattomamman 18-vuotiaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5500
2021 auto oli liian huono ja 2022 alkukaudesta liian hyvä. Melkeinpä menee oudommaksi selittelyksi kuin Hamiltonin 2022 kausi.
Nykyään lajiin on vaikeampi päästä sisään testausrajoitusten ja vaikeampi en autojen vuoksi. Hamasin auto oli hyvä silloin kun Schumi ei vielä ollut oppinut kunnolla ajamaan sitä. Loppukaudesta Magnussen oli tiukoilla Schumacherin kanssa.

Korjaamolaskuista puhuminen lienee joukkopsykoosia. Kaudella 2022 Schumi keskeytti kahdesti ja Magnussen peräti viidesti. Harjoituksissa jos mälläilee, niin sitä nyt sattuu junioreiden kanssa.

Alkuvuosina Verstappen oli seinässä melkein joka kerta Monacossa. Taisi yksi kerta paalata auton sekä harjoituksissa että itse kisassa. Anekdootti.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4164
Korjaamolaskuista puhuminen lienee joukkopsykoosia. Kaudella 2022 Schumi keskeytti kahdesti ja Magnussen peräti viidesti. Harjoituksissa jos mälläilee, niin sitä nyt sattuu junioreiden kanssa.

Alkuvuosina Verstappen oli seinässä melkein joka kerta Monacossa. Taisi yksi kerta paalata auton sekä harjoituksissa että itse kisassa. Anekdootti.
Kahdesti taisi Magnussen keskeyttää kolarin seurauksena. Mutta jos en väärin muista aika vähäisin vaurioin. Sen muistan että pikku-Schumin auto meni kahteen osaan Monacossa ja Saudi-Arabiassa oli kanssa päreinä, että taisi vauriot olla aika lailla kalliimpia.

Verstappen tosiaan romutti alkuaikoina, mutta vastaavasti hyvänä päivänä teki kunnon tulosta. Enemmän taisi kuitenkin olla jälkimmäistä. Siinä on helppo antaa romut anteeksi juniorille, kun tietää että sieltä on voittoja tulossa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
Verstappenissa ja Schumacherissa on se ero, että Verstappenin toilailuja kannatti katsoa jopa muutama vuosi, koska hänen talentti oli sen arvoinen. Nyt Red Bullia palkitaan siitä, että olivat kärsivällisiä. Schumacherin katto ei valitettavasti ole niin korkealla, että pienen tallin kannattaisi katsella hänen kasvukipujaan, eikä isommille talleille hän yksinkertaisesti ole tarpeeksi nopea.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Nykyään lajiin on vaikeampi päästä sisään testausrajoitusten ja vaikeampi en autojen vuoksi. Hamasin auto oli hyvä silloin kun Schumi ei vielä ollut oppinut kunnolla ajamaan sitä. Loppukaudesta Magnussen oli tiukoilla Schumacherin kanssa.

Korjaamolaskuista puhuminen lienee joukkopsykoosia. Kaudella 2022 Schumi keskeytti kahdesti ja Magnussen peräti viidesti. Harjoituksissa jos mälläilee, niin sitä nyt sattuu junioreiden kanssa.

Alkuvuosina Verstappen oli seinässä melkein joka kerta Monacossa. Taisi yksi kerta paalata auton sekä harjoituksissa että itse kisassa. Anekdootti.
Vertaamalla Mick Schumacheria Max Verstappeniin ei ainakaan ole joukkopsykoosia. Toinen oli 17-vuotias lapsi yhden vuoden kokemuksella junnuformuloista ja toinen junnusarjoja vuosia tahkonut sukunimi. Se vaan erona että molemmat teki romua alkuvuosinaan, mutta tämä 17-vuotias lapsi pätki Sainzin mennen tullen ja toinen mm. nukkui onnensa ohi kun Magnussen hälytettiin takaisin sarjaan. Mickin tilannetta ei yhtään auta se että Hulkki pätkii Magnussenia edelleen pataan mennen tullen.

Mick otti ainoat pisteensä kauden puolivälissä kun Mankku repi niitä vielä loppukaudestakin. Se että rupeaa suorittamaan silloin kun sillä ei ole merkitystä eli pisteiden ulkopuolella niin se on väärä aika ja väärä paikka. Aika-ajoissakin Mankku oli niskan päällä koko kauden.

Sekä vuodatus Steinerin kohtelusta niin Mick itse yritti pois tallista kauden puolivälin jälkeen, mutta niillä näytöillä markkinat olivat puhuneet. Steiner ei ole mitään verrattuna Helmut Markoon. Vowles silitteli Sargeantin päätä 1,5 vuotta, miten siinä kävi?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3833
Olikos Mickin kohdalla näin, että 2021 ei niin paljoa tullut romua mutta 2022 senkin edestä?Sitä mietin, että 21 ei ollut tallikaverin suhteen paineita, toisin kuin 22.

Mickin olisi pitänyt pyyhkiä kehärääkki Magnussenilla lattiaa, mutta toisin kävi. Magnussen toimitti silloin kun pisteitä oli tarjolla.
Taisi olla 22 vuonna Jeddah, Miami, Monaco, Suzuka. Sitten oli jotain kilpailutilanteita muiden kanssa, jossa ei rankkuja ym.
mutta Gunther jaksoi asiaa vääntää joka kisassa, tapahtui jotain tai ei
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3833
Nykyään lajiin on vaikeampi päästä sisään testausrajoitusten ja vaikeampi en autojen vuoksi. Hamasin auto oli hyvä silloin kun Schumi ei vielä ollut oppinut kunnolla ajamaan sitä. Loppukaudesta Magnussen oli tiukoilla Schumacherin kanssa.
keskinäiset kisatulokset Mick vei tosiaan selkeästi niissä kisoissa, joissa tulivat kumpikin maaliin, 14-7. Kmag vaan sai muutamasta kisasta isomman pistepotin.
Aika-ajot vastaavilla lukemilla Kmagille.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
Tämä nyt vahvistaisi sitä, että tässä vaan kerätään vain kassaan kolikoita, eikä Colapinto ole oikeasti missään Williamsin tulevaisuuden suunnitelmissa. Williams voisi todennäköisesti jättää kauden kesken, eikä Sauber tulisi ohi. Toisaalta ylöspäin nouseminen on melkeinpä mahdotonta. Mitään hävittävää tässä ei ole, ellei Colapinto nyt aja seinään jokainen viikonloppu.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Taisi olla 22 vuonna Jeddah, Miami, Monaco, Suzuka. Sitten oli jotain kilpailutilanteita muiden kanssa, jossa ei rankkuja ym.
mutta Gunther jaksoi asiaa vääntää joka kisassa, tapahtui jotain tai ei
2021:
Imola: Spinnasi kaiteisiin
Monaco: Auto lunastukseen kaiteisiin harkoissa
Ranska: Spinnasi kaiteisiin
Unkari: Spinnasi kaiteisiin harkoissa
Brasilia: Tuhoaa etusiipensä Räikköseen
Saudi-Arabia: Auto lunastukseen kaiteisiin

En ymmärrä tätä skeidan muuttamista kullaksi. Onko ihme että tuollaisen kauden jälkeen vaaditaan vähän parannusta? Kai siellä gridillä muillakin on silmät päässä kuin Steinerilla. Vai miksi mikään talli ei halua palkata häntä kisakuskiksi?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5167
"halutaan vain kerätä mahdollisimman paljon pisteitä". Doesnt make any sense. Jotain muuta siellä on taustalla.
Jos nyt väkisin käyttää näitä idioottimaisia vieraskielisiä lausahduksia, niin kirjoita nyt vittu edes oikein, niin ei oo tupla-idiootti.

You know. Peace. And forgive me.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3833
2021:
Imola: Spinnasi kaiteisiin
Monaco: Auto lunastukseen kaiteisiin harkoissa
Ranska: Spinnasi kaiteisiin
Unkari: Spinnasi kaiteisiin harkoissa
Brasilia: Tuhoaa etusiipensä Räikköseen
Saudi-Arabia: Auto lunastukseen kaiteisiin

En ymmärrä tätä skeidan muuttamista kullaksi. Onko ihme että tuollaisen kauden jälkeen vaaditaan vähän parannusta? Kai siellä gridillä muillakin on silmät päässä kuin Steinerilla. Vai miksi mikään talli ei halua palkata häntä kisakuskiksi?
Mitä tekemistä tuolla 21 jutulla on vuoden 22 kanssa?
 
Ylös