Eestin Paul Aron olisi mukava nähdä ajamassa lajissa ensimmäisenä maan kunnon F1-kuljettajana muutenkin kuin vain testaajana.
Ikävä kyllä Aronilla ei ole vielä (Eikä ehkä murheellisesti tulekaan.) olemaan riittävästi sponsoreita joiden varasta kisakuskin paikan voisi ostaa lunastuksineen pidempiaikaiseen käyttöön. Johonkin loppukauden lyhyeen kisaputkeen/yksittäisiin kisoihin varat saattaisivat riittää, mutta siihen se jäisi huonoimmillaan uralla.
Muuten tähtäin on ensi vuodessa tai tulevissa vuosissa, mutta turhauttava paikka nuorelle miehelle. Iän puolesta ei ole ongelmia mitä todennäköisimmin jos lainkaan, mutta rahasta sitten on. Hän tosiaan on Alpinen muu testikuljettaja eli käytännössä kakkostestikuljettaja näinä päivinä, mutta on tehnyt debyyttiajonsa Sauberilla lainakuljettajana. Sauber tosin muuttuu ensi kaudella ja sinne hän ikävä kyllä ääri-ihmeittä ei taida olla menossa ellei taas olisi sitten testipuolen juttuja kyseessä.
Alpinen tilannekin on turhauttava ja ellei Colapintoa oikeasti viimein heitetä ulos niin siinä taas kerran Argentiinassa on kaivettu/ollaan kaivamassa melkoisia summia hänen ajattamisensa jatkamiseen.
Montakohan kisaa enää saa ajaa mikäli sitten kuitenkin saisi vielä ajaa lähemmäksi hyvin loppukauteen? Tuskin kovin montaa elleivät tulokset parane kuin ihmeen kaupalla tai sitten tule niitä mahdollisia tuuripisteitä joistakin kisoista. Lieneeköhän raja sitten sen kymmenen kilpailua ikään kuin tuplana alkuperäiseen sopimukseen nähden maksukuskina? Yhtään ihmettelisi, mutta nähtäväksi jää.
Paul Aronilla voisi toki olla tilanne kuin velipojallaan eli isoveli Ralf 'Raffe' Aronilla mistä tulee mieleen ikään kuin Eestin vastine Aaro Vainion tilanteeseen tavallaan. Ralf Aron ei isoveljenäkään ole kovin hirvittävästi vanhempi nuorempaa veljeään, mutta vuoden 2018 jälkeen keskellä vielä kerran kaikkia mietteitä olisi ollut mahdollista jatkaa F3:ssa siitä sitten lunastaen paikan F2:een tai suoran F2-paikan sijaan nousi pystyyn sponsoripuoli tai riittävän ison tallin haluttomuus häntä ajamaan myös sillä hetkellä uraputkessa siitä sitten ehkä jopa F1:siin päästen ihan nuorestakin iästä huolimatta niin hän tosiaan joutui urheiluautojen pariin.
Nyt vaikka vieläkin ikää ei olisi äärettömän paljon niin silti tuntuu ainakin se suurempi moottoriurheilu-ura olevan vähintään puoleksi ohi. Toki urheiluautopuolella jatketaan ja varmasti ura voi vielä siellä muuttua hienoksikin, mutta mahdollisten formulaluokkien puolella se jos ei ole päätöksessä niin vaikeaa on palata.
Toisaalta jos vielä palaisi tai pystyisi palaamaan paremmassa uskossa niin olisi ainakin mielenkiintoinen kuljettaja tämä vanhempi Aronin veljeksistä puhuen:
27-vuotiaana olisi mielenkiintoisesti myös kilpaa ajava hyvin nuorekas tallipäällikkö!
Toisaalta välivuosia muissa luokissa oli aika paljon ja vasta pari vuotta sitten palasi todella vakavissaan lajin pariin sellaisenaan. On tietysti välillä manageri pikkuveljelleen joka sitten on myös nuori ja tietysti välillä aivan liikaakin äärimmäistä nuoruutta ihailevan nykypäivän F1:sten tilanteen mukaan 'sopivan' nuori.