Kuskispekulaatiot 2026: Tuolit täynnä

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15563
Onhan Tsunoda ollut ihan täysi floppi. Ainoa mikä hänet tällä hetkellä pelastaa on tämä Red Bullin lähihistoria, joka on osoittanut ettei vaihtamalla parane. Eiköhän sinne joko loppukaudesta tai ensi kauden alkupuolella silti Hadjaria sovitella jos molempien suorituskäyrä jatkuu samankaltaisena kuin viime aikoina.
Onkohan niin väen välttämättä ollut? Ehkä siinä tapauksessa olisi mikäli aivan koko ajan rasittavuuteen asti verrattaisiin Max Verstappenin tilanteeseen tai mikäli aivan koko ajan olisi odotettu suuria palkintosijoja tai suurpisteitä. Itse en odottanut oikein suurpisteitä enempää näkeväni vaan mieluummin ihan vain normaalin suurta tavallisempaa pistepottiajoa.

Huonoimmillaankin jäännöspisteitä koko ajan tai lähes koko ajan ja tähän paremmalla onnella aika-ajoissa tai tallin omilla paremmilla kisataktiikoilla Tsunoda olisi kyllä valmiiksi pystynyt. Kun olisihan mikäli niitä pisteitä olisi tullut riittävästi niin kai oltu enemmän ymmärtäväisempiä Tsunodan tilanteesta kenties ja sanottu tämän vuoden olevan lähinnä totuttelua huipputallissa ajamiseen kuten joitakin muita vastaavia kuljettajia tilanteineen on ollut samassa tilanteessa.

Alkuhan itse asiassa Red Bullilta puhuen sujui hyvin Tsunodalta, mutta jatko onkin mennyt huonommin heti kun silloiset pisteputket katkesivat Imolan jälkeen.

Red Bullilla on myös tuon jatkuvan kuljettajien vaihtamisintoperseilyn lisäksi ollut niin lukemattomia varikkotaktisia mokia tällä kaudella, että nekin ovat maksaneet oikeastaan Tsunodan kauden välillä onnistumisista huolimatta melkein kokonaan. Hyvin, hyvin paljon on maksanut pisteitä.

Jäännöspisteet ja välillä oikeastikin suurikokoisia pisteitä varsinkin silloin kun koko ajan siellä apinoidaan toisten tallien taktiikoita voimatta keskittyä vaan siihen omaan tekemiseensä. Ja onhan välillä Tsunodan kisoja pilanneet myös välillä toiset kuljettajatkin kuten muuassa pariinkin kertaan tällä kaudella kolaroiden muuan Pierre Gasly.

Gasly oli muuten vaarallisen lähellä viedä pisteitä Tsunodalta tälläkin kertaa, mutta onneksi ranskalaiselle tuli pidon äkkiloppuminen ja siten pisteet jäivät häneltä saamatta. Gasly pilasi epäsuorasti Barcelonassa myös Tsunodan kolmanteen osioon riittävän aika-ajon kierroksen tuomalla keltaiset liput kuin toi. Senkin vuoksi sitten Barcelonassa meni osin niin huonosti kisa kuin meni Tsunodalta.

Eli epäonnea on riittänyt olan takaa verraten vertailukelpoisen tuhottoman paljon ja paljon häntä epäonnisempia kuljettajia tämän kauden ruudukossa ei olekaan. Lähinnä Carlos Sainz Junior ja Fernando Alonso, mutta Alonson tapauksessa hänet on myös tunnettu oman epäonnensa suurena liioittelijana uransa varrelta. Muutamaa muuta kai olisi voinut sanoa myöskin epäonniseksi piakkoin.

Isack Hadjaria myöskin mikäli tämä pisteettömyysputki olisi jatkunut.

Lisäksi parhaassakin tapauksessa tänä vuonna Red Bullin automalli ei vain enää ole niin hyvä kuin aiemmin ja tämäkin on murhenäytelmä ollut niin Tsunodalle kuin Liam Lawsonille oli aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3098
Onkohan niin väen välttämättä ollut? Ehkä siinä tapauksessa olisi mikäli aivan koko ajan rasittavuuteen asti verrattaisiin Max Verstappenin tilanteeseen tai mikäli aivan koko ajan olisi odotettu suuria palkintosijoja tai suurpisteitä. Itse en odottanut oikein suurpisteitä enempää näkeväni vaan mieluummin ihan vain normaalin suurta tavallisempaa pistepottiajoa.

Huonoimmillaankin jäännöspisteitä koko ajan tai lähes koko ajan ja tähän paremmalla onnella aika-ajoissa tai tallin omilla paremmilla kisataktiikoilla Tsunoda olisi kyllä valmiiksi pystynyt. Kun olisihan mikäli niitä pisteitä olisi tullut riittävästi niin kai oltu enemmän ymmärtäväisempiä Tsunodan tilanteesta kenties ja sanottu tämän vuoden olevan lähinnä totuttelua huipputallissa ajamiseen kuten joitakin muita vastaavia kuljettajia tilanteineen on ollut samassa tilanteessa.

Alkuhan itse asiassa Red Bullilta puhuen sujui hyvin Tsunodalta, mutta jatko onkin mennyt huonommin heti kun silloiset pisteputket katkesivat Imolan jälkeen.

Red Bullilla on myös tuon jatkuvan kuljettajien vaihtamisintoperseilyn lisäksi ollut niin lukemattomia varikkotaktisia mokia tällä kaudella, että nekin ovat maksaneet oikeastaan Tsunodan kauden välillä onnistumisista huolimatta melkein kokonaan. Hyvin, hyvin paljon on maksanut pisteitä.

Jäännöspisteet ja välillä oikeastikin suurikokoisia pisteitä varsinkin silloin kun koko ajan siellä apinoidaan toisten tallien taktiikoita voimatta keskittyä vaan siihen omaan tekemiseensä. Ja onhan välillä Tsunodan kisoja pilanneet myös välillä toiset kuljettajatkin kuten muuassa pariinkin kertaan tällä kaudella kolaroiden muuan Pierre Gasly.

Gasly oli muuten vaarallisen lähellä viedä pisteitä Tsunodalta tälläkin kertaa, mutta onneksi ranskalaiselle tuli pidon äkkiloppuminen ja siten pisteet jäivät häneltä saamatta. Gasly pilasi epäsuorasti Barcelonassa myös Tsunodan kolmanteen osioon riittävän aika-ajon kierroksen tuomalla keltaiset liput kuin toi. Senkin vuoksi sitten Barcelonassa meni osin niin huonosti kisa kuin meni Tsunodalta.

Eli epäonnea on riittänyt olan takaa verraten vertailukelpoisen tuhottoman paljon ja paljon häntä epäonnisempia kuljettajia tämän kauden ruudukossa ei olekaan. Lähinnä Carlos Sainz Junior ja Fernando Alonso, mutta Alonson tapauksessa hänet on myös tunnettu oman epäonnensa suurena liioittelijana uransa varrelta. Muutamaa muuta kai olisi voinut sanoa myöskin epäonniseksi piakkoin.

Isack Hadjaria myöskin mikäli tämä pisteettömyysputki olisi jatkunut.

Lisäksi parhaassakin tapauksessa tänä vuonna Red Bullin automalli ei vain enää ole niin hyvä kuin aiemmin ja tämäkin on murhenäytelmä ollut niin Tsunodalle kuin Liam Lawsonille oli aiemmin.
Lähtöruutu näissä Red Bullin ratissa ajetuissa kisoissa on ollut keskimäärin 14. Siinä nyt vaan valitettavasti ensinnäkin altistaa itsensä sille "epäonnelle", kun joutuu starttaamaan tuolta ruuhkasta ja toisaalta mitä kauempana kärjestä ollaan niin sitä enemmän taktiikoissakin joutuu tekemään kompromisseja kun saattaa olla 10+ autoa joiden tekemisiin joudutaan reagoimaan tavalla tai toisella. Ei tuolla voi yksinkertaisesti vain "keskittyä omaan tekemiseen".
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15563
Lähtöruuru näissä Red Bullin ratissa ajetuissa kisoissa on ollut keskimäärin 14. Siinä nyt vaan valitettavasti ensinnäkin altistaa itsensä sille "epäonnelle", kun joutuu starttaamaan tuolta ruuhkasta ja toisaalta mitä kauempana kärjestä ollaan niin sitä enemmän taktiikoissakin joutuu tekemään kompromisseja kun saattaa olla 10+ autoa joiden tekemisiin joudutaan reagoimaan tavalla tai toisella. Ei tuolla voi yksinkertaisesti vain "keskittyä omaan tekemiseen".
Red Bull on kyllä mokaillut osin noita viikonloppujaan myös hyvinkin kauan aika-ajoissakin olemalla päästämättä aina Tsunodaa japanilaisen haluamaan aikaväliin ajamaan niitä nopeampia kierroksiaan ja välillä sitten talli on 'tiennyt paremmin' ja lähettänyt vasta kaiken ajan uhatessa loppua radalle.

Tuo sama menettely on ollut maksaa lähtöpaikkoja kisaan jopa Verstappenillekin. Lisäksi ei aina talli ota huomioon noita eri muita muuttuvia olosuhteita tai keltaisten lippujen/punaisten lippujen vaaraa kovin hyvin. Sekin on maksanut Tsunodan aika-ajoja tänä vuonna tai jättänyt huonommille sijoille kuin olisi pitänyt.

Kyllä siellä vain kummasti monet muut tallit ovat kyenneet keskittymään keskikastissa ja jopa takajoukoissakin viimeistään kriisin tullen omaan tekemiseensä ja tulosta on tullut ajoittain hyvin ansaitsemattomasti tällä kaudella mielestäni pitkälti kiitos vain Red Bullin uppiniskaisen tavan olla joustamatta omissa taktisissa päätöksissään.

Ongelmat eivät ole uusia vaan verraten jo pitkäikäisiä. Ainoa muu yhtä joustamaton talli näinä vuosina on ollut suhteessa vain Racing Bull edeltäjineen ja huipputalleista puhuen sitten Ferrari. La Famiglian jutuissa varsinkin se on ollut toisinaan ihan siis karmeaa 'makaronimenoa' pitkän, pitkän aikaa tämän kaudenkaan olematta poikkeus.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6812
Onhan Tsunoda ollut ihan täysi floppi. Ainoa mikä hänet tällä hetkellä pelastaa on tämä Red Bullin lähihistoria, joka on osoittanut ettei vaihtamalla parane. Eiköhän sinne joko loppukaudesta tai ensi kauden alkupuolella silti Hadjaria sovitella jos molempien suorituskäyrä jatkuu samankaltaisena kuin viime aikoina.
Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.
Voi olla että Hadjar veis Kisailu palleilla 107-0z
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6212
Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.
No sillä tavalla että Marko antaa potkut eikä jatkosopimusta tule. Todennäköisesti tämä kisa vahvisti profetian eli Tsunodan potkut.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15563
No sillä tavalla että Marko antaa potkut eikä jatkosopimusta tule. Todennäköisesti tämä kisa vahvisti profetian eli Tsunodan potkut.
Minkä ihmeen tavalla juuri muka 'tämä kisa'? Juurihan tuli pisteitä. Ok mikäli tietenkin pisteettömyysputki olisi jatkunut tai jatkuisi jatkumistaan sitten muilla tavoin ennen pitkää joskus myöhemmin niin ehkä voi/olisi voinut olla toinen ääni kellossa. Tuo olisi enemmän uskottavampaa ollut joskus Itävallan kisan aikaan jolloin kirjaimellisesti sanottuna aivan kaikki meni päin helvettiä siinä kisassa. Ja milloin tietysti oli pisteettömyyttä ollut aiemmin vaikka näissäkään jutuissa ei vain millään tunnuta ottavan huomioon näitä olennaisia muita seikkoja sitten millään.

Kuten juurikin moneen kertaan kerrottuja tallin taktisia 'paremmin tietämisiä' päin helvettiä jälleen todetusti menneenä ja muun muassa silloin tällöin olleita autonkin omia teknisiä vaurioita vikoineen niidenkin ollessa vaikeuttava tekijä kisoihin harmittavankin monta kertaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15563
Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.
Voi olla että Hadjar veis Kisailu palleilla 107-0z
Tai huonoimmillaan Hadjarille kävisi lähes tai melkein täsmälleen sama kuin Tsunodalle ja Lawsonille tätä ennen on käynyt. Ei ole kadehdittava juttu kyllä juuri nyt Red Bullin kakkoskuljettajan paikka. Hadjarinkin onni oli, että hänen oma vastaava pitkähkö pisteettömyysputki päättyi. Ensi vuosi näyttää tilanteen ehkä toisin, mutta siinäkin vaihdolla olisi totutteluaikansa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15563
Tsunodan viimeinen kausi? Varovasti näiden potkutermien kanssa, koska kyseessä on "määräaikainen sopimus"
Tuskin kokonaan. Huipputallissa ehkä, mutta tuskin muuten kun on sen verran nuori kuin on. Ehkä siinä valitettavasti tämän lajin nykypäiväisellä ikärasismin vierastuksen mukaisella 30:llä ikävuodella, lähelle sitä tai vähän sen yli olisikin se viimein kausi ja ura varmaankin ohi. Onhan edelleen mahdollista vaikkakin erittäin verraten epätodennäköistä, että tulisi vain alennus Racing Bullille takaisin enää siitä oikeastaan enää koskaan ylenemättä päätalliin.

Muuten lienee välivuosi tai kaksi edessä tilanteen mukaan kai. Senhän näkee sitten turhan huutelusta huolimatta.
 
Ylös