Bukko
mielikuvitusukko
Alonso sanoi että verstappen ajaisi rg:llä mestaruudesta.
Onkohan niin väen välttämättä ollut? Ehkä siinä tapauksessa olisi mikäli aivan koko ajan rasittavuuteen asti verrattaisiin Max Verstappenin tilanteeseen tai mikäli aivan koko ajan olisi odotettu suuria palkintosijoja tai suurpisteitä. Itse en odottanut oikein suurpisteitä enempää näkeväni vaan mieluummin ihan vain normaalin suurta tavallisempaa pistepottiajoa.Onhan Tsunoda ollut ihan täysi floppi. Ainoa mikä hänet tällä hetkellä pelastaa on tämä Red Bullin lähihistoria, joka on osoittanut ettei vaihtamalla parane. Eiköhän sinne joko loppukaudesta tai ensi kauden alkupuolella silti Hadjaria sovitella jos molempien suorituskäyrä jatkuu samankaltaisena kuin viime aikoina.
Lähtöruutu näissä Red Bullin ratissa ajetuissa kisoissa on ollut keskimäärin 14. Siinä nyt vaan valitettavasti ensinnäkin altistaa itsensä sille "epäonnelle", kun joutuu starttaamaan tuolta ruuhkasta ja toisaalta mitä kauempana kärjestä ollaan niin sitä enemmän taktiikoissakin joutuu tekemään kompromisseja kun saattaa olla 10+ autoa joiden tekemisiin joudutaan reagoimaan tavalla tai toisella. Ei tuolla voi yksinkertaisesti vain "keskittyä omaan tekemiseen".Onkohan niin väen välttämättä ollut? Ehkä siinä tapauksessa olisi mikäli aivan koko ajan rasittavuuteen asti verrattaisiin Max Verstappenin tilanteeseen tai mikäli aivan koko ajan olisi odotettu suuria palkintosijoja tai suurpisteitä. Itse en odottanut oikein suurpisteitä enempää näkeväni vaan mieluummin ihan vain normaalin suurta tavallisempaa pistepottiajoa.
Huonoimmillaankin jäännöspisteitä koko ajan tai lähes koko ajan ja tähän paremmalla onnella aika-ajoissa tai tallin omilla paremmilla kisataktiikoilla Tsunoda olisi kyllä valmiiksi pystynyt. Kun olisihan mikäli niitä pisteitä olisi tullut riittävästi niin kai oltu enemmän ymmärtäväisempiä Tsunodan tilanteesta kenties ja sanottu tämän vuoden olevan lähinnä totuttelua huipputallissa ajamiseen kuten joitakin muita vastaavia kuljettajia tilanteineen on ollut samassa tilanteessa.
Alkuhan itse asiassa Red Bullilta puhuen sujui hyvin Tsunodalta, mutta jatko onkin mennyt huonommin heti kun silloiset pisteputket katkesivat Imolan jälkeen.
Red Bullilla on myös tuon jatkuvan kuljettajien vaihtamisintoperseilyn lisäksi ollut niin lukemattomia varikkotaktisia mokia tällä kaudella, että nekin ovat maksaneet oikeastaan Tsunodan kauden välillä onnistumisista huolimatta melkein kokonaan. Hyvin, hyvin paljon on maksanut pisteitä.
Jäännöspisteet ja välillä oikeastikin suurikokoisia pisteitä varsinkin silloin kun koko ajan siellä apinoidaan toisten tallien taktiikoita voimatta keskittyä vaan siihen omaan tekemiseensä. Ja onhan välillä Tsunodan kisoja pilanneet myös välillä toiset kuljettajatkin kuten muuassa pariinkin kertaan tällä kaudella kolaroiden muuan Pierre Gasly.
Gasly oli muuten vaarallisen lähellä viedä pisteitä Tsunodalta tälläkin kertaa, mutta onneksi ranskalaiselle tuli pidon äkkiloppuminen ja siten pisteet jäivät häneltä saamatta. Gasly pilasi epäsuorasti Barcelonassa myös Tsunodan kolmanteen osioon riittävän aika-ajon kierroksen tuomalla keltaiset liput kuin toi. Senkin vuoksi sitten Barcelonassa meni osin niin huonosti kisa kuin meni Tsunodalta.
Eli epäonnea on riittänyt olan takaa verraten vertailukelpoisen tuhottoman paljon ja paljon häntä epäonnisempia kuljettajia tämän kauden ruudukossa ei olekaan. Lähinnä Carlos Sainz Junior ja Fernando Alonso, mutta Alonson tapauksessa hänet on myös tunnettu oman epäonnensa suurena liioittelijana uransa varrelta. Muutamaa muuta kai olisi voinut sanoa myöskin epäonniseksi piakkoin.
Isack Hadjaria myöskin mikäli tämä pisteettömyysputki olisi jatkunut.
Lisäksi parhaassakin tapauksessa tänä vuonna Red Bullin automalli ei vain enää ole niin hyvä kuin aiemmin ja tämäkin on murhenäytelmä ollut niin Tsunodalle kuin Liam Lawsonille oli aiemmin.
Red Bull on kyllä mokaillut osin noita viikonloppujaan myös hyvinkin kauan aika-ajoissakin olemalla päästämättä aina Tsunodaa japanilaisen haluamaan aikaväliin ajamaan niitä nopeampia kierroksiaan ja välillä sitten talli on 'tiennyt paremmin' ja lähettänyt vasta kaiken ajan uhatessa loppua radalle.Lähtöruuru näissä Red Bullin ratissa ajetuissa kisoissa on ollut keskimäärin 14. Siinä nyt vaan valitettavasti ensinnäkin altistaa itsensä sille "epäonnelle", kun joutuu starttaamaan tuolta ruuhkasta ja toisaalta mitä kauempana kärjestä ollaan niin sitä enemmän taktiikoissakin joutuu tekemään kompromisseja kun saattaa olla 10+ autoa joiden tekemisiin joudutaan reagoimaan tavalla tai toisella. Ei tuolla voi yksinkertaisesti vain "keskittyä omaan tekemiseen".
Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.Onhan Tsunoda ollut ihan täysi floppi. Ainoa mikä hänet tällä hetkellä pelastaa on tämä Red Bullin lähihistoria, joka on osoittanut ettei vaihtamalla parane. Eiköhän sinne joko loppukaudesta tai ensi kauden alkupuolella silti Hadjaria sovitella jos molempien suorituskäyrä jatkuu samankaltaisena kuin viime aikoina.
No sillä tavalla että Marko antaa potkut eikä jatkosopimusta tule. Todennäköisesti tämä kisa vahvisti profetian eli Tsunodan potkut.Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.
Tsunodan viimeinen kausi? Varovasti näiden potkutermien kanssa, koska kyseessä on "määräaikainen sopimus"No sillä tavalla että Marko antaa potkut eikä jatkosopimusta tule. Todennäköisesti tämä kisa vahvisti profetian eli Tsunodan potkut.
Minkä ihmeen tavalla juuri muka 'tämä kisa'? Juurihan tuli pisteitä. Ok mikäli tietenkin pisteettömyysputki olisi jatkunut tai jatkuisi jatkumistaan sitten muilla tavoin ennen pitkää joskus myöhemmin niin ehkä voi/olisi voinut olla toinen ääni kellossa. Tuo olisi enemmän uskottavampaa ollut joskus Itävallan kisan aikaan jolloin kirjaimellisesti sanottuna aivan kaikki meni päin helvettiä siinä kisassa. Ja milloin tietysti oli pisteettömyyttä ollut aiemmin vaikka näissäkään jutuissa ei vain millään tunnuta ottavan huomioon näitä olennaisia muita seikkoja sitten millään.No sillä tavalla että Marko antaa potkut eikä jatkosopimusta tule. Todennäköisesti tämä kisa vahvisti profetian eli Tsunodan potkut.
Tai huonoimmillaan Hadjarille kävisi lähes tai melkein täsmälleen sama kuin Tsunodalle ja Lawsonille tätä ennen on käynyt. Ei ole kadehdittava juttu kyllä juuri nyt Red Bullin kakkoskuljettajan paikka. Hadjarinkin onni oli, että hänen oma vastaava pitkähkö pisteettömyysputki päättyi. Ensi vuosi näyttää tilanteen ehkä toisin, mutta siinäkin vaihdolla olisi totutteluaikansa.Millä tavalla voi flopata, kun odotukset aiemman suorittamisen perusteella olleet aika vaatimattomat.
Voi olla että Hadjar veis Kisailu palleilla 107-0z
Tuskin kokonaan. Huipputallissa ehkä, mutta tuskin muuten kun on sen verran nuori kuin on. Ehkä siinä valitettavasti tämän lajin nykypäiväisellä ikärasismin vierastuksen mukaisella 30:llä ikävuodella, lähelle sitä tai vähän sen yli olisikin se viimein kausi ja ura varmaankin ohi. Onhan edelleen mahdollista vaikkakin erittäin verraten epätodennäköistä, että tulisi vain alennus Racing Bullille takaisin enää siitä oikeastaan enää koskaan ylenemättä päätalliin.Tsunodan viimeinen kausi? Varovasti näiden potkutermien kanssa, koska kyseessä on "määräaikainen sopimus"![]()
Gasly ei vähemmän yllättäen mittauta markkina-arvoaan vaan on tehnyt Alpinen kanssa jatkosopimuksen kauden 2028 loppuun asti.Vaikea nähdä Gaslyn uran olevan edes järin vahvoissa kantimissa. Jos menisi duunit alta nyt, niin minne seuraavaksi?
Gaslylla oli pahvissa vielä ensi kausi. Ehkä yritti irti sopimuksestaan ja Cadillacille, mutta nyt jäi luu käteen ja joutuu jatkamaan mielisairaan Briatoren kanssa.Gasly ei vähemmän yllättäen mittauta markkina-arvoaan vaan on tehnyt Alpinen kanssa jatkosopimuksen kauden 2028 loppuun asti.
https://www.motorsport.com/f1/news/gasly-commits-to-alpine-until-at-least-the-end-of-2028/10756862/
Hadjarilla olisi etu pärjätä vrt. Lawson ja Tsunoda, että ensi kaudelle jälleen muuttuvat säännöt radikaalisti. Ricciardon lähdön jälkeen parhaiten Verstappenin rinnalla on ajanut Perez, nimenomaan alkukaudesta 2022.Vahvoissa huhuissa Hadjaria ollaan viemässä jo ensi vuodeksi Max Verstappenin tiimikaveriksi Red Bullille. Toivottavasti ei tule liian aikaisin hänelle hyppäys huipputiimiin huippukuljettajaa vastaan.
Tämä voisi tietää myös ruotsalaista väriä kuljettaja-ruudukkoon. Kunnon suomi-ruotsi maaottelu voisi olla siis luvassa, kun Bottaskin ajaa ensi vuonna.
"Red Bullin Max Verstappenin tallikaveri vaihtuu tämän kauden jälkeen. Auto Motor und Sport pitää jo täysin salettina sitä, että Yuki Tsunoda saa potkut ja Isack Hadjar nostetaan hänen tilalleen Red Bullin kakkostalli Racing Bullsin riveissä.
Tämä on ollut käytännössä julkinen salaisuus jo jonkin aikaa. Hadjarin ylennys saa vahvistuksen hetkenä minä hyvänsä.
Hadjarin, 20, nousu Verstappenin, 27, rinnalle tietää samalla sitä, että F1-sarja on saamassa todella mielenkiintoisen tulokaskuljettajan.
Red Bull haluaa Auto Motor und Sportin mukaan nostaa Racing Bulls-tallin uudeksi kuljettajaksi 18-vuotiaan Arvid Lindbladin.
Englannissa syntynyt, mutta isänsä kautta ruotsalaiset sukujuuret omaava Lindblad on kuulunut Red Bullin nuorten kuljettajien kaartiin vuodesta 2021 lähtien.
Lindblad kilpailee tällä kaudella Campos Racingin väreissä F2-sarjassa, jossa hän on seitsemäntenä".
Lähde:
https://www.sportti.com/moottoriurheilu/max-verstappenille-uusi-tallikaveri-f1-sarja-on-saamassa-samalla-ruotsalaiskuljettajan/
Ihan loogista, Lelerc katselee muita vaihtoehtoja ja Hamilton lopettaa tämän sopparin jälkeen niin tallissa on molemmat kuljettajan paikat avoinna ja yhdelle 1. luokan kuskia haetaan hinnasta välittämättä.Ferrarin huhuillaan hamuavan Verstappenia Hamiltonin tilalle. Näin kertoilee entinen tiimipäällikkö Giancarlo Minardi.
"F1-legendoihin lukeutuva Giancarlo Minardi uskoo, että Ferrari valmistelee jo seuraavaa sensaatiota siirtomarkkinoilla.
Lewis Hamiltonin siirtyminen Mercedekseltä oli jo sitä ja tämä olisi verrattavissa siihen: Max Verstappen kauden 2026 jälkeen Red Bullilta Maranellon punaisten riveihin?
Verstappenin odotetaan nostavan kytkintä Red Bullilta kauden 2026 jälleen, ellei hänestä sitten leivota silloin jälleen maailmanmestaria.
Tapetilla on ollut tukevimmin Mercedes, mutta Ferrari on hiipinyt taustalta kuvaan mukaan. Aston Martinia ei sen sijaan ole enää Verstappeniin yhdistetty.
Verstappen on vihjaillut useaan otteeseen mahdollisuudesta kilpailla Ferrarilla. Ferrarin tämän hetken suorituskyky ei kuitenkin nelinkertaista maailmanmestaria vakuuta.
– Uskon, että Ferrari on tehnyt liikkeitä tähän suuntaan (Verstappenin hankkimiseksi). Mitä tulee siihen, siirtyykö hän, niin mielestäni hänen omat sanansa – ”Haluan voittaa” – lähettävät melko negatiivisen signaalin Ferrarille, Minardi kertoo Motosport Italialle."
Viime kuukausina on puhuttu paljon, jopa salaisista neuvotteluista, joten kaikki on mahdollista. Mielestäni Ferrari yrittää, Minardi viittaa Verstappeniin.
Minardi pitää Verstappenia erittäin suuressa arvossa, vaikka McLaren onkin korjaamassa tällä kaudella potin Oscar Piastrin tai Lando Norrisin voimin.
– Jokainen tiimi haluaa parhaan kuljettajan, ja juuri nyt, sen perusteella, mitä hän näyttää radalla – riippumatta auton suorituskyvystä – se kuljettaja on Verstappen, Minardi julistaa."
Lähde:
https://www.sportti.com/moottoriurheilu/f1-legenda-ferrari-valmistelee-sensaatiota-siirtomarkkinoilla/