Kuuban tulevaisuus

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
jaska sanoi:
Kai jotkut on tehnyt sitä ihan paremman elämän toivossakin, kuten useat pakolaiset kautta historian. Moisista olen jopa muutaman jutun lukenut.

Mutta kun et osannut suoraan vastata, oletan vastauksen olevan että sulla ei ole taaskaan mitään faktaa. Omia mielikuviasi faktana paukuttelet :nope:
Kyllä heitäkin varmasti löytyy, mutta mitenkä paljon?

Onko sinulla siis faktaa siitä, että suurin osa USA:n kuubalaispakolaisista on pelkkiä parempaa elämää etsiviä Castron vainoamia ihmispoloja?

Kuka tässä siis taas paikutteleekaan faktana omia mielikuvia.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Koitappas taas lukea muiden tekstit! Missä minä väitin mitenkä suuri osuus noista on mikäkin.

Sen väitöksen teit sinä, ilman mitään faktaa :thumbdown

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Se, että kymmenen prosenttia Kuubalaisista on Castron hallinnon aikna paennut Kuubasta, ei ole minun esitykseni, vaan fakta. Sinä siis leimaat kaikki nuo ihmiset väkivaltaisiksi vallankaanppausta suunnitteleviksi vehkeiljiöiksi, jotka tulisi sinun näkemyksesi mukaan sulkea vankiloihin tai keskitysleireihin.
En leimaa. Osan kuitenkin. Ja minusta rikollisten paikka on vankilassa, ei vapaalla.

Pehmeitä olet puhunut aikaisemminkin, mutta tämä alkaa olla jo kaiken huippu. Sinunsta tulisi mainio diktaattori johonkin kommunistivaltioon. Voisit perustaa oikein keskitysleiriverkoston :D
Olet ennenkin pystynyt reiluihin rimanalituksiin, mutta näemmä pystyt vieläkin parantamaan.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Black Leopard sanoi:
En leimaa. Osan kuitenkin. Ja minusta rikollisten paikka on vankilassa, ei vapaalla.
Onko vapauden kaipuu tai mielipiteiden esittäminen rikollista?

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
jaska sanoi:
Koitappas taas lukea muiden tekstit! Missä minä väitin mitenkä suuri osuus noista on mikäkin.

Sen väitöksen teit sinä, ilman mitään faktaa :thumbdown
Kai jotkut on tehnyt sitä ihan paremman elämän toivossakin, kuten useat pakolaiset kautta historian. Moisista olen jopa muutaman jutun lukenut

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
jaska sanoi:
Onko vapauden kaipuu tai mielipiteiden esittäminen rikollista?
Riippuu vähän siitä, miten pitkälle haluaa oman vapautensa viedä. Jos sen haluaa menevän yli valtion ja sen johtajan, se usein luokitellaan rikokseksi.

Sanohan, missä valtiossa on täydellinen, 110%, sananvapaus?

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Jos et leimaa, niin miksi alat puhua ihmisten sulkemisesta jonnekin ja vankiloista kun minä puhun miljoonasta pakolaisesta? Tällaista ei voi selittää millään muulla, kuin että pidät ainakin suurinta osaa noista pakolaisista rikollisina.

Ja tästä tullaankin sujuvasti tuohon mitä Jaska on jo useaan otteeseen tivannut. Mihin sinun tietosi perustuvat?

Turha vastata. Vastaus on nimittäin ilmiselvä; Ei yhtään mihinkään.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Jos et leimaa, niin miksi alat puhua ihmisten sulkemisesta jonnekin ja vankiloista kun minä puhun miljoonasta pakolaisesta? Tällaista ei voi selittää millään muulla, kuin että pidät ainakin suurinta osaa noista pakolaisista rikollisina.
Rikollisten paikka yleensä on vankila. Et suinkaan yritä kieltää sitä, että suuri osa paenneesta joukosta on jollain tavalla ei-toivottua ryhmää Kuubassa?

Ja tästä tullaankin sujuvasti tuohon mitä Jaska on jo useaan otteeseen tivannut. Mihin sinun tietosi perustuvat?

Turha vastata. Vastaus on nimittäin ilmiselvä; Ei yhtään mihinkään.
Luettuun tietoon.

Mihin taasen omasi? Ei mihinkään??

markoj

Custom User
Niistä miljoonasta on suurin osa tavallisia elintasopakolaisia, joita ei ole Kuubasta sen enempää ku muistakaan alueen valtiosta. Sinänsä ihme, kun USA niitä kaikin keinoin houkutteli vuosikymmenet.

Mitä jaskan ja Törnin mielestä pitäisi tehdä niille lukemattomille alunperin kuubalaisille, jotka ovat syyllistyneet selkeisiin rikoksiin, terrorismiin, murhiin, konekaappauksiin (joissa on kuollut aika lailla paljon ihmisiä) ja ties mihin muuhun, joita Yhdysvallat suojelee maaperällään ja kieltäytyy tuomitsemasta?

Törni

Well-known member
markoj sanoi:
Mitä jaskan ja Törnin mielestä pitäisi tehdä niille lukemattomille alunperin kuubalaisille, jotka ovat syyllistyneet selkeisiin rikoksiin, terrorismiin, murhiin, konekaappauksiin (joissa on kuollut aika lailla paljon ihmisiä) ja ties mihin muuhun, joita Yhdysvallat suojelee maaperällään ja kieltäytyy tuomitsemasta?
Onpas todella älykäs kysymys.

Mutta palataanpas takaisin itse aiheeseen. Onko sinun mielestäsi oikein lyödä leima miljoonan pakolaisen otsaan sillä perusteella että osa on rikollisia?

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Pakolaisten määrän voi tarkistaa vaikkapa tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuuba

Artikkeli kannattaa muutenkin lukea läpi, niin pääsee hieman paremmin kartalle ;)
En ole pakolaisten määrää kiistänytkään :ahem:

Mutta siitä voidaan olla montaa mieltä, keitä ja minkälaisia henkilöitä tuohon miljoonaan mahtuu. Ei, en pidä heitä kaikkia rikollisina enkä edes mahdollisina aseellisina Castron hallinnon vastustajina, mutta siitä olen 100% varma, että jokainen heistä näkee toivottavana vallanvaihdoksen, ja on siinä tavalla tai toisella halukas auttamaan.

Kiitoksia vain linkistä :thumbup:

markoj

Custom User
Törni sanoi:
Onpas todella älykäs kysymys.

Mutta palataanpas takaisin itse aiheeseen. Onko sinun mielestäsi oikein lyödä leima miljoonan pakolaisen otsaan sillä perusteella että osa on rikollisia?
Itse taisin tuossa sanoa, että suurin osa niistä on ihan tavallisia elintasopakolaisia. Kysyn kuitenkin edelleen, että mitä noille lähinnä Kuubaan kohdistuneisiin rikoksiin syyllistyneille pitäisi tehdä? He ovat varsin vaikutusvaltainen ryhmä tuossa miljoonan ulkokuubalaisen joukossa. USA heitä ei oikeuden eteen tuo ja jos on tuonutkin, ei tuomitse.

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
mutta siitä olen 100% varma, että jokainen heistä näkee toivottavana vallanvaihdoksen, ja on siinä tavalla tai toisella halukas auttamaan.
Herra siunaa ja varjele tuota sinun logiikkaasi. Noilla sinun kriteereilläsi minäkin kuuluisin vankilaan. Pitänee mennä ilmoittautumaan lähimmälle poliisiasemalle....

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Onko sinun mielestäsi oikein lyödä leima miljoonan pakolaisen otsaan sillä perusteella että osa on rikollisia?
EN ole KAIKKIIN pakolaisiin LYÖNYT mitään leimaa. Väittäisin tosin puhtaasti itse ajatellen, että heistä kukaan ei pidä Castrosta ja nykyisestä hallinnosta.
Jos heidät olisi kaikki väkisin pidetty Kuubassa, voi hyvin arvata mitä seurauksena olisi.

Törni

Well-known member
markoj sanoi:
Itse taisin tuossa sanoa, että suurin osa niistä on ihan tavallisia elintasopakolaisia. Kysyn kuitenkin edelleen, että mitä noille lähinnä Kuubaan kohdistuneisiin rikoksiin syyllistyneille pitäisi tehdä? He ovat varsin vaikutusvaltainen ryhmä tuossa miljoonan ulkokuubalaisen joukossa. USA heitä ei oikeuden eteen tuo ja jos on tuonutkin, ei tuomitse.
Kuuban kansa päättäköön aikanaan miten raskauttavia rikoksia nämä ihmiset ovat sitä vastaan tehneet. Ainoa mahdollinen tuomari :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Herra siunaa ja varjele tuota sinun logiikkaasi. Noilla sinun kriteereilläsi minäkin kuuluisin vankilaan. Pitänee mennä ilmoittautumaan lähimmälle poliisiasemalle....
Et kuulu, koska et ole toiminut Suomen valtiota vastaan millään tavalla. Et liioin asu pakolaisena valtiossa josta suunnattaisiin maatamme kohtaan mielipuolista vihapropagandaa. Ok, tämä on leimaavaa, mutta tuskin kukaan Kuubassa pitää pakolaisia 100% luotettavina. Ja tämähän EI tarkoita rikolliseksi leimaamista :rolleyes:

He eivät vain välttämättä ole enää kovin tervetulleita Kuubaan takaisin.

Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Törni sanoi:
Kuuban kansa päättäköön aikanaan miten raskauttavia rikoksia nämä ihmiset ovat sitä vastaan tehneet. Ainoa mahdollinen tuomari :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Olen täysin samaa mieltä. Mitkään meren taakse menneet raukat, tai muu ulkopuolinen taho, ei saa tällaisissa asioissa toimia tuomarina.