Kuumimmat rallihuhut top 10

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jr- sanoi:
Gallista nyt tuskin mitään tähteä koskaan tulee, mies ajaa liian ronskisti ja ei nopealla tyylillä.
Niin no, Gallihan on ollut ihan helvetin nopea, kun on sille päälle sattunut. Ks. esim. viime vuoden Ruotsin rallin ja Turkki. Epäluotettavuudesta voidaan syyttää, mutta ei hitaudesta. Tänä vuonna nopeus ei ehkä ole ollut ihan samaa tasoa, mutta luotettavuus on ollut hyvää. Argentiinassa Galli veti todella koviakin pätkäaikoja - huomattavasti kovempia kuin Garde on tehnyt soralla.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Valde sanoi:
Niin no, Gallihan on ollut ihan helvetin nopea, kun on sille päälle sattunut. Ks. esim. viime vuoden Ruotsin rallin ja Turkki. Epäluotettavuudesta voidaan syyttää, mutta ei hitaudesta. Tänä vuonna nopeus ei ehkä ole ollut ihan samaa tasoa, mutta luotettavuus on ollut hyvää. Argentiinassa Galli veti todella koviakin pätkäaikoja - huomattavasti kovempia kuin Garde on tehnyt soralla.
Huvittavaa, kun jokaisessa viestissäsi on pakko mainita Garde negatiivisessa mielessä. Nopeutta Galilla toki riittää, mutta pisteet jäävät virheiden takia monesti haaveeksi.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Valde sanoi:
Niin no, Gallihan on ollut ihan helvetin nopea, kun on sille päälle sattunut. Ks. esim. viime vuoden Ruotsin rallin ja Turkki. Epäluotettavuudesta voidaan syyttää, mutta ei hitaudesta. Tänä vuonna nopeus ei ehkä ole ollut ihan samaa tasoa, mutta luotettavuus on ollut hyvää. Argentiinassa Galli veti todella koviakin pätkäaikoja - huomattavasti kovempia kuin Garde on tehnyt soralla.
Mutta vaan kun nesterallissa kattelin miehen ajolinjoja niin ne ei kyllä näyttäneet siltä, että sillä tyylillä tulisi kilpailukykyisiä aikoja. Eikä tullutkaan. Miehen on syytä opetella nopeempi tyyli, ei sellain kahva eellä tyyli kuin nykyään, muuten välijussilla on vähän samaa vikaa. Noihin Valden väsyneihin Gardeprovoihin en edes jaksa ottaa kantaa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jr- sanoi:
Mutta vaan kun nesterallissa kattelin miehen ajolinjoja niin ne ei kyllä näyttäneet siltä, että sillä tyylillä tulisi kilpailukykyisiä aikoja. Eikä tullutkaan. Miehen on syytä opetella nopeempi tyyli, ei sellain kahva eellä tyyli kuin nykyään, muuten välijussilla on vähän samaa vikaa. Noihin Valden väsyneihin Gardeprovoihin en edes jaksa ottaa kantaa.
Ihan sama jaksatko kommentoida vai et, mutta tosiasia on se, että Garde ei ole tehnyt soralla yhtään todellista huippuaikaa Citroenin ohjaimissa, toisin kuin Galli Suomessa. Väite siitä, että Gallin luontaisessa ajotyylissä olisi jotain hitautta aiheuttavaa on vain niin räikeän kaukaa haettu, että on ihan paikallaan valita kirjoittajan ilmeinen lempikuski vertailukohdaksi. Jos pohja-aikoja lasketaan viimeiseltä kahdelta vuodelta, niin taitaapi Galli tulla heti Loebin, Grönholmin ja Solbergin jälkeen.

Gallin poikkeuksellisen leveä ajo Suomessa varmaan johtui osittain epäonnistuneista säädöistä ja 307:n perusluonteesta. Muistaakseni mies itse valitti auton yliohjautuvuutta. Myös Henning Solberg veti huikeita tappisladeja 307:lla.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Valde sanoi:
Jos pohja-aikoja lasketaan viimeiseltä kahdelta vuodelta, niin taitaapi Galli tulla heti Loebin, Grönholmin ja Solbergin jälkeen.
Hihihihihiii!

Mettään meni niinko Colinin Subaru! :alppu:

Viime vuonna Galli teki pohjia huimat 7kpl.
2004 pyöreät 0.
Taitaa siinä ajotyylissä jokin mättää sittenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Valde sanoi:
Ihan sama jaksatko kommentoida vai et, mutta tosiasia on se, että Garde ei ole tehnyt soralla yhtään todellista huippuaikaa Citroenin ohjaimissa, toisin kuin Galli Suomessa. Väite siitä, että Gallin luontaisessa ajotyylissä olisi jotain hitautta aiheuttavaa on vain niin räikeän kaukaa haettu, että on ihan paikallaan valita kirjoittajan ilmeinen lempikuski vertailukohdaksi. Jos pohja-aikoja lasketaan viimeiseltä kahdelta vuodelta, niin taitaapi Galli tulla heti Loebin, Grönholmin ja Solbergin jälkeen.

Gallin poikkeuksellisen leveä ajo Suomessa varmaan johtui osittain epäonnistuneista säädöistä ja 307:n perusluonteesta. Muistaakseni mies itse valitti auton yliohjautuvuutta. Myös Henning Solberg veti huikeita tappisladeja 307:lla.

No voi hyvää päivää sentään. Kannattais tosiaan tutustua faktoihin ennen kun tollasta kuraa kirjottelee. Eihän tota ensinmäisessä kappaleessa olevaa tekstiä edes kannata ottaa tosissaan. Taidat tietää rallista yhtä vähän kuin sika sateliitista?

Mitä tohon Nesteoilralliin tulee niin mistä tiedät, että Gallilla oli säädöt pielessä ? (lähde olis myös kiva) Henninghän ajaa huomattavasti 'siistimmin' kuin Galli ja ilmankos oli melkein 2min nopeampi kuin Gigi.


Nimenomaan juuri räväkän ja kahvaeellä ajotyylin vuoksi Gigi kuuluu myös omiin ehdottomiin suosikkeihini.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Jr- sanoi:
No voi hyvää päivää sentään. Kannattais tosiaan tutustua faktoihin ennen kun tollasta kuraa kirjottelee. Eihän tota ensinmäisessä kappaleessa olevaa tekstiä edes kannata ottaa tosissaan. Taidat tietää rallista yhtä vähän kuin sika sateliitista?

Mitä tohon Nesteoilralliin tulee niin mistä tiedät, että Gallilla oli säädöt pielessä ? (lähde olis myös kiva) Henninghän ajaa huomattavasti 'siistimmin' kuin Galli ja ilmankos oli melkein 2min nopeampi kuin Gigi.


Nimenomaan juuri räväkän ja kahvaeellä ajotyylin vuoksi Gigi kuuluu myös omiin ehdottomiin suosikkeihini.

-lammen lasse tais jossain sanoa gallista,että nopea on äijä mutta ei osaa juurikaan säätää autoa ja vetää joka kerralla eri lailla...komeesti ainakin vetää penkan päältä katsottuna....hullu galli:ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Valde sanoi:
Jos pohja-aikoja lasketaan viimeiseltä kahdelta vuodelta, niin taitaapi Galli tulla heti Loebin, Grönholmin ja Solbergin jälkeen.
Pohja-ajat ajalta kausi 2005-Kypros 2006

Loeb 216
Grönholm 133
Solberg P 71
Atkinson 15
Hirvonen 15
Rovanperä 12 -edit-
Gardemeister 12
Duval 9
Galli 8
Sordo 8
Stohl 7
Märtin 5

-lähde VM
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Roviksen 13ta EK pohjat

Tuo jäämiehen ylläoleva tieto yllätti minut kyllä täysin yhdeltä osin :eek!: Miten Roviksella on viime vuodelta 13 pohjat? Missä ne on ajettu, miten ja missä olosuhteissa? Pitääkö tässä käydä nostamaan Rovis omissa kuljettajaluokituksissani huippukuljettajien joukkoon?
 

Bowser

Well-known member
Liittynyt
28.3.2006
Viestit
225
-Japé- sanoi:
Tuo jäämiehen ylläoleva tieto yllätti minut kyllä täysin yhdeltä osin :eek!: Miten Roviksella on viime vuodelta 13 pohjat? Missä ne on ajettu, miten ja missä olosuhteissa? Pitääkö tässä käydä nostamaan Rovis omissa kuljettajaluokituksissani huippukuljettajien joukkoon?
Jep, tuon listan on pakko käsittää myös ainakin kausi 2004, muuten siinä ei ole järkeä.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Bowser sanoi:
Jep, tuon listan on pakko käsittää myös ainakin kausi 2004, muuten siinä ei ole järkeä.
Noita 2005 pätkätuloksia kun katselee, niin kyllä tuo paikkansa pitää. Pelkästään Australiassa Rovis ajoi 5 pohja-aikaa ja Japanissa 3, lisäksi sitten yksittäiset pohjat muista ralleista.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Tuossa 13 taitaa olla yksi liikaa....
Viime vuonna Harri teki 12 pohjat.
Ja tänä vuonnahan saldo on valitettavasti 0 :(

2004 Harri teki 18 pohjat.

Ettei olis roviksen ja garden pohjamäärät vaihtaneet paikkaa?
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Aika yllätys nuo pätkäajat, mutta siitä ei pääse mihinkään, että Galli oli ainoa kuljettaja, joka vuonna 2005 pystyi edes hetkellisesti haastamaan Solbergin, Loebin ja Grönholmin nopeudessa. Sellaista nopeutta, mitä Galli Mitsulla näytti Ruotsissa ja Turkissa, ei ole juuri nähty muuta kuin top 3:n toimesta. Ruotsissa Gallin ja Roviksen vauhtiero oli ehkä jopa suurempi kuin Roviksen ja Grönholmin samassa rallissa aiempina vuosina. Itse asiassa Gallin vauhti noissa ralleissa oli ihan käsittämätöntä, kun otetaan vielä se huomioon, että Mitsu todennäköisesti ei ihan ollut Citikan, Pösön ja Subarun kanssa samalla viivalla.

JR:lle:

Huomaan, että haluat muodostaa mielipiteesi Gallin nopeudesta vain tuon yhden rallin perusteella. Tasapuolisuuden nimissä kannattaisi kuitenkin noteerata myös Argentiina. Argentiinassa Galli ajoi Bozianin kanssa ja Suomen ralli oli ihan viimetingassa kyhätty keikka vaatimattoman tiimin kanssa. Autoa oli käytetty viikko sitten Saksan mm-rallissa.
 
Viimeksi muokattu:

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
-Japé- sanoi:
Tuo jäämiehen ylläoleva tieto yllätti minut kyllä täysin yhdeltä osin :eek!: Miten Roviksella on viime vuodelta 13 pohjat? Missä ne on ajettu, miten ja missä olosuhteissa?
Ruotsissa pohjat EK20, Argentiina EK21, Wales EK2, Japani EK:t 9,10,21,24 ja Australiassa pohjat EK:ille 11,13,14,19 ja 23. 1 pohja-aika Japanissa ja 3 Australiassa on ajettu ns. yleisö-ek:illa, mutta kaikki lasketaan! :)
Ja tosiaan kun tarkemmin katsoo, ei pohjia olekaan kuin 12 kpl.
 

Muurari_Raape

Active member
Liittynyt
8.4.2005
Viestit
27
Sijainti
Espoo
mariko sanoi:
-lammen lasse tais jossain sanoa gallista,että nopea on äijä mutta ei osaa juurikaan säätää autoa ja vetää joka kerralla eri lailla...komeesti ainakin vetää penkan päältä katsottuna....hullu galli:ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
Jeps, muistaakseni viimeisissä Mitsun testeissä olivat tutkineet Roviksen ja Gallin ajolinjoja jossain tiukassa kohdassa. Rovis oli jokaisella ajokerralla muutamien senttien tarkkuudella samalla linjalla, kun Gallilla ei metri riittänyt. Yritä tuossa nyt sitten säätää autoa ja päätellä milloin huono aika johtuu kuljettajan virheistä, milloin autosta...
 
Ylös