Kuuntelutoikki päivän piisille, jälkipolvi

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Mulle on Genesiksen Musical Box jostain syystä sellainen kappale, että aina toisinaan tulee tarve kuunnella se. Siis muulloinkin kuin Nursery Cryme -levyn tullessa soittovuoroon.
Kerron taas, vanha juttu.

Mulla oli opiskeluaikana viikonloppunakkina imuroida firman neulomon kattorakenteet puuvillapölystä Parolassa. Siinä meni aina semmoiset 4-5 tuntia ja tein sen parin, kolmen kuukauden välein.
Työvälineenä oli imuri, johon oli viritetty 5 metriä pitkä muoviputki, jolla suhasin katon putkistoista ym. pölyt pois (palovaaran takia).

No, asiaan. Silloinen kihlattuni omisti Sony MusicMan kannettavan C-kasettisoittimen ja mulla oli aina näillä keikoilla mukana kaksi Genesiksen C- kasettia. Kummatkin ehti kuunnella ainakin kahteen kertaan sen keikan aikana.
Siksi nuo biisit ovat iskostuneet niin takalistoon. Nursery Cryme oli niistä kaseteista toinen.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kummatkin ehti kuunnella ainakin kahteen kertaan sen keikan aikana.
Siksi nuo biisit ovat iskostuneet niin takalistoon. Nursery Cryme oli niistä kaseteista toinen.
Tuli kanssa aikoinaan kuuneltua kaseteilta (siskon äänittämiltä) Nursery Cryme, Trespass ja Selling England by the Bound sen verran monta sataa kertaa, että aika pitkälti melkein ulkoa ne osaa edelleen. Kestävät uusintakuunteluja cd:ltä yhä ihan tosta noin vaan.

Mikäs muuten oli se toinen kasetti?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
...mulla oli aina näillä keikoilla mukana kaksi Genesiksen C- kasettia. ... Nursery Cryme oli niistä kaseteista toinen.
Mikäs muuten oli se toinen kasetti?
Ilkka Jääskeläisen parhaat.
Kah perhanaa! Mulla on ennen havaitsematon aukko Genesis-diskografia-tietämyksessä. Toisaalta ei toi ainoa ole. Ei mulla ole Genesiksen levyistäkään sen "Joni-pose" -kantisen jälkeen ilmestyneistä muuta kuin Secons Out -tupla-live.

Örfil

Guest
Ymmärrän taas JPP:tä.

Tiesin toki että Steve Morse on olemassa, mutta nyt vasta aloin perehtymään ukon soolotuotantoon kunnolla.

Örfil

Guest
Takatukka, vyötärömittaiset farkut sekä Jackson kitarat tekevät vahvaa paluuta.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt The Legendary Stardust Cowboy: For Sarah, Raquel and David – An Anthology, sit Nightwish: Élan ja Hassisen Kone: Harsoinen teräs

Örfil

Guest
Olipahan mahtava kasettinauha tuo. Kim Wilden hieman käheä ja vähän teinimäisen särkyvä ääni on muistojen kultaa. :thumbup:
-80 luvulla tehtiin kaikki tanssittava musa.
Olenkin tanssinut viimeksi silloin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
In this moment - Whore

Jännä uusi tuttavuus. Ensikuuntelulla mietin että mitäköhän helvettiä. Toisella kuuntelulla jo tykkäilin kympillä.

Pienen budjetin Marilyn Manson meets Lady Gaga -videot vaan tökkii pahasti lain.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Jefferson Airplanea. Nyt Surrealistic Pillow, sit After Bathing at Baxters ja Crown of Creation

Status
Ei avoinna uusille viesteille.