Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Örfil

Guest
Nykyisen järjestelmän ongelma on se että on kannattamatonta ottaa tiettyjä töitä vastaan. Sellasta tilannetta ei saisi olla olemassa. Työnteon pitäisi aina parantaa toimeentuloa.
Tuo yksi paikka jota hain, on liksaltaan aika surkea. Käteen jäisi sama kuin nyt ansiosidonnaisella.
Mutta siinä on toimenkuva mielenkiintoinen, tuotteet ubermielenkiintoisia ja pääsisi edes hetkeksi töihin (se on lisäksi määräaikainen). Mutta jos se olisi esim. haravointia tai lapioon nojailua, en takuulla olisi hakenut.

Tilanne on kyllä yleisesti aika paska, jos kannattaa olla ennemmin kotona :thumbfh:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mulla on jo pitkään ollut visareservissä kysymys jotta onko Suomi ainoa maailman maa, jossa on lakisääteiset kahvitauot mutta en ole löytänyt vedenpitävää faktaa.
Mikään Suomen laki ei määrittele kahvitaukoja. Olen tutkinut, tiedustellut ja kysellyt asiasta muutamallakin kurssilla ja ominkin nokin.

'Lakisääteisiä' kahvitaukoja ei siis ole olemassa. Termi 'lakisääteinen' lienee jonkinlainen ns. 'läppä'? Näin kertoi eräs asioista tietävä veteraani. Ei sota.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Tuli mieleen tässä Jonin bolognaise-kuvaa kommentoidessani Jonin tilanne noin yleisesti. Siksipä herkeänkin kysymään: Joni, oletko yleensä luetuttanut hakemuksiasi ja CV:täsi jollakulla ennen niiden lähettämistä? Ja onko joku ulkopuolinen joskus opastanut sua ko. asiakirjojen laadinnassa ja niitä koskevissa muotoseikoissa?

Joni

Well-known member
Tuli mieleen tässä Jonin bolognaise-kuvaa kommentoidessani Jonin tilanne noin yleisesti. Siksipä herkeänkin kysymään: Joni, oletko yleensä luetuttanut hakemuksiasi ja CV:täsi jollakulla ennen niiden lähettämistä? Ja onko joku ulkopuolinen joskus opastanut sua ko. asiakirjojen laadinnassa ja niitä koskevissa muotoseikoissa?
Olin 2009-2011 aikana aika paljon työvalmennuksessa jossa opeteltiin tekemään kunnon cv:t ja hakemukset. Myöskin on mulla johto-tason tehtävissä ystäviä jotka pystyvät auttamaan jos tarvitsen apua niiden tekemisessä.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Olin 2009-2011 aikana aika paljon työvalmennuksessa jossa opeteltiin tekemään kunnon cv:t ja hakemukset. Myöskin on mulla johto-tason tehtävissä ystäviä jotka pystyvät auttamaan jos tarvitsen apua niiden tekemisessä.
Shelvä. Jos tuollainen apu on saatavilla, sitä kannattaa käyttää. Hakemuksen sisältö on totta kai tärkein (ja sen sisällön välittymisessä oikeinkirjoituksella on todella keskeinen merkitys), mutta asettelun ja muotoilun pitää myös olla kohdillaan. Ensivaiheen karsinnassa epäselvästi kirjoitetut tai sekavasti asetellut lappuset helposti joutuvat takansytykkeeksi.

Joni

Well-known member
Eilen illalla tein vihdoin profiilin lindediniin jota monet ystävät suositelleet. Pitää vielä hiota koko profiilia.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Sun pastakuva ei ollut ihan sitä tasoa mitä Italiassa on. Kannattaa olla aika itsekriittinen monessa asiassa.

Joni

Well-known member
Sun pastakuva ei ollut ihan sitä tasoa mitä Italiassa on. Kannattaa olla aika itsekriittinen monessa asiassa.
Kannattaa olla tosikko. Perus Salmisen Fiktio. ;D Miks syömistoikin jutut pitää sekottaa totisempaan työhakutoikkiin? I dont get it.

markoj

Custom User
Kirjoitetaanko herppes yhellä vai kahella peellä?

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Nyt alkaa taas olemaan setit hanskassa. Toikissa siis, omat hanskat ovat tiskissä. Kun likaantuivat.

Miten kirjoitetaan SeeVee Monstterriin?

Örfil

Guest
Tuossa on vinha perä: Jonilla ei auta CV:n hiotaminen eikä muutkaan LinkedInnit. Kun CV:n sisältö on se mitä on, Jonterin kannattaa keskittyä siihen että sinne tulee jotain joka kiinnostaa työnantajia. Nyt se ei yksinkertaisesti kiinnosta tai ei ole enää ajantasalla.

Olen saman jutun edessä itse: kurssille/koulutukseen mars.

Toistan - homma ei ole CV:stä kiinni vaan että siellä ei ole mitään kauppatavaraksi kelpaavaa.