Kypärätojck

FO110K

Banned
osa infosta saatukin jo, mutta huomenissa tulee sitten loputkin niin pääsen laittamaan massa-emailia kiinnostuneille :ahem:

Örfil

Guest
Ostin tänään kypärän mallia OMP Veloce. 200 e oli hinta ja istui päähän sulka inkkarille. Arvioitu nopeuden lisäys tulee olemaan 0.2-0.3 sek/kierros.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Ostin tänään kypärän mallia OMP Veloce. 200 e oli hinta ja istui päähän sulka inkkarille. Arvioitu nopeuden lisäys tulee olemaan 0.2-0.3 sek/kierros.
Mistäs ostit? Olen vieläkin vähän kahden vaiheilla ostaisko MP-kypärän vai ihan karting-potan, kun en kuitenkaan ole virallisiin sarjoihin ihan heti lähdössä.

Örfil

Guest
Mistäs ostit? Olen vieläkin vähän kahden vaiheilla ostaisko MP-kypärän vai ihan karting-potan, kun en kuitenkaan ole virallisiin sarjoihin ihan heti lähdössä.
Ostin täältä Tampereelta Lahokosken kart-liikkeestä. Voin hakea sullekin ja toimittaa jonnekin kisapaikalle jos olet joskus hankkimassa.

Suomessa hinnat 199 - 230 e. Paitsi Gardemeisterilla 180 e mutta siihen tulee postikuluja sen verran että samoihin vetää.

Kyllä mä mieluummin laitan 200 e oikeaan autourheilupottaan (olkoonkin halpa sellainen) kuin 100 e halpis mp-kypärään. Tämä on jo sellainen imagojuttu ;)

Kun vertaan tuota mun vanhaan satasen mp-pottaan, niin toi OMP laadukkaampi sisusten ym. osalta.

Tämä on nyt makuasia mutta kun tulee hankittua kunnon ajoasu niin potta pitää olla samaa sarjaa ettei näytä että olis "frakki ja lippalakki" -yhdistelmä ;)

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Sen verran vähäistä on käyttö kummiskin vielä että menin ja ostin sen sadan euron halpis-mp-kypärän:
Richa Rxa Mach 1 matta

Jonkin sortin turvaluokituksia täyttää, tiedä sitten mitä tuo tarkoittaa (ECE R 22.05). Painoa on 1,5kg, mutta jostain kattelin että tuo Veloce painaa sen saman.

Onpahan ainakin oma kypärä, eikä tarvitse arpoa sattuuko kokoa ollenkaan, ja jos sattuu niin näkeekö vielä visiiristä läpikin.

Örfil

Guest
Onpahan ainakin oma kypärä, eikä tarvitse arpoa sattuuko kokoa ollenkaan, ja jos sattuu niin näkeekö vielä visiiristä läpikin.
Niin, kyllähän oma (halpiskin) aina vuokrapotan voittaa. Niiden kunto (visiiri, sisukset) on mitä sattuu ja istuvuus omaan kuuppaan niin ja näin. Eli on tuo edistystä välineiden suhteen :ahem: Eikä tarttee tuskailla enää alas räpsähtäviä visiirejä kesken ajon.

Itte ajoin 5 vuotta mopopotalla, joten kauan kesti au-kypärän hankinta täälläkin.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki

Meneekö vanha kypärä kouvolle? :D

Edit: Millä varmistat ettei tuo uusi kypärä ajaudu kouvon päähän? ;)

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Meneekö vanha kypärä kouvolle? :D :D :D
Mä luulen että riittää kun jätän sen hetkeksi täällä Tampereella jonnekin ulos, niin se on minuutin päästä Joensuussa kouvon päässä :thumbup:

Joo, onhan kouvo sen jo nyt hyvin "merkannut" niin kaippa mä sen voisin sille lahjoittaa. On se sitä niin kovasti hingunnut ja ilmaissut kiintymyksensä siihen varsin selvästi :D

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mä luulen että riittää kun jätän sen hetkeksi täällä Tampereella jonnekin ulos, niin se on minuutin päästä Joensuussa kouvon päässä :thumbup:

Joo, onhan kouvo sen jo nyt hyvin "merkannut" niin kaippa mä sen voisin sille lahjoittaa. On se sitä niin kovasti hingunnut ja ilmaissut kiintymyksensä siihen varsin selvästi :D
Muutenkin aika suuresti arvostettavaa, että tulee Joensuusta asti joka kisaan häviämään. Kypärä siitä olisi hieno ele. :thumbup:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Yritän löytää itselleni sopivan mp-kypärän Hyvinkään kisaan mennessä. Ajattelin ostaa jonkin halvan mallin, kun ainakaan seuraavaan pariin vuoteen tuskin tulen ajamaan lähes ollenkaan kisojen ulkopuolella.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Yritän löytää itselleni sopivan mp-kypärän Hyvinkään kisaan mennessä. Ajattelin ostaa jonkin halvan mallin, kun ainakaan seuraavaan pariin vuoteen tuskin tulen ajamaan lähes ollenkaan kisojen ulkopuolella.
Eilen juuri katselin Honkkarissa, että ei ne niiden 39.95,- -kypärät juuri sen kummemman olosia ole, kuin valta-osa noista vuokrapaikkojoen kypäristä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Päätin ostaa samanlaisen potan.. Haen tällä viikolla larusta. :ahem:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Perjantaina vihdoin saapui tilaamani Arai SK-5 ja pääsin heti tuoreeltaan testaamaan sitä forssaan. Kävin aiemmin KIC:ssa testaamassa 4stroken Sparco formulan kun sekin on s-kokoa. Sparco olikin todella hyvä, eroa vanhaan mp-kypärääni oli kuin yö ja päivä. Ei ollut minkäänlaisia huurtumisongelmia eikä tullut hikoiltua niin paljon kiitos paremman tuuletuksen, ainoa huono puoli oli että istuvuus päähäni ei ollut paras mahdollinen ja /jonka takia näkökenttä jäi turhan pieneksi. Arai taas oli kapeampi jonka takia tuki päätäni puristaen hiukan joka puolelta niin että ei heilunut tippaakaan forssan kovissa pompuissakaan. Tuuletus toimi Sparcoakin paremmin eikä myöskään ollut huurtumisongelmia vaikka molemmilla ajoin visiiri täysin kiinni. Arai:n matalan painopisteen takia niskat joutui vähemmän rasitukselle kuin vanhalla kypärälläni. Jos joku miettii ostaisiko Sparcon vai Arain niin molemmat huippukypäriä, varmaankin ulkonäkö ja istuvuus omalle kohdalle sitten ratkaisee. Itse jatkan Arai:lla:cool:

Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kävin ostamassa Allrightista sellaisen 80€ hintaisen mp-kypärän. Kuvaa en nyt löytänyt netistä, mutta se on suunnilleen saman värinen kuin Peepeellä ja olisikohan jopa sama malli. :doubtful: Kypärä olisi voinut olla ehkä hieman tiukempikin, mutta jos olisin ottanut yhtä kokoa pienemmän, niin olisi puristanut ikävästi. Merkki on Zeus, josta en ole kuullut koskaan aiemmin.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kypärä olisi voinut olla ehkä hieman tiukempikin, mutta jos olisin ottanut yhtä kokoa pienemmän, niin olisi puristanut ikävästi. Merkki on Zeus, josta en ole kuullut koskaan aiemmin.
Eiköhän tuohon totu. Silti, sanovat että puristavammatkin pehmusteet mukautuvat pärstän muotoon ajan myötä.