Kypros 2003

Damon

Veteraani
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
394
Sijainti
Satakunta
Hyvä tosiaankin että Burns ei saa nyt ainakaan pisteitä! Toivottavasti Mikko tuo auton ehjänä maaliin ja nappaa itselleen uransa avauspisteet ja tiimillekin muutaman pojon!
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Hyvinhän tuolla Harrilla menee. Ja samoin Hirvosella.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Aika mielenkiintoiseksi menee homma mestaruustaistelun kannalta. Petteri nousee voitolla muutaman pisteen päähän Bossesta. Samoin Rovanperä parantaa osakkeitaan mestaruuden suhteen jos pääsee maaliin toisena!

Bossen keskeytys oli harmittava. Oli hyvä tilaisuus kuroa Burnsin etumatkaa kiinni.
Onneksi Burns keskeytti ylikuumenemiseen! Tosin kumpi ylikuumeni? Burns, vai auto? :D
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
No voi hemmetti sentään. Harri menettänyt paljon aikaa, kun vetoakseli oli sitten mennyt rikki!
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kaksi pätkää jäljellä ja kaksi minuuttia etumatkaa Loebiin. Saa nähdä riittääkö, mikäli auto nyt kestää loppuun asti.

On varmaan moneen kertaan todettu, mutta kyllähän tämä Kyproksen ralli on aivan naurettava autojen hajotuskilpailu. Ja kyllä myös Peugeotin kestävyydessä on parantamisen varaa, jos esim. Citroeniin vertaa.

Jaaha, sen vajaan minuutin jäi EK17:lla. Tiukaksi menee...
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tarkkaa työtä Rovanperältä. Todella tiukalle se sitten meni, mutta rallista jäi sentään hyvä jälkimaku. Hirvonenkin hienosti loppuun asti kuudes. MM-taistelu menee mielenkiintoiseksi.
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Eikö Harrihan tulikin toiseksi sittenkin. Hyvää tuuria oli kosolti nytten. Onnea myös Hirvoselle

<small>[ 22-06-2003, 14:50: Message edited by: oltzu ]</small>
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Rovis säilytti kylläkin sen kakkossijan! Hyvä, että Roviksellakin on joskus onnea!
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
1. 7 Petter SOLBERG (N) SUBARU IMPREZA 5:09:12.6
2. 3 Harri ROVANPERÄ(FIN)PEUGEOT 206 WRC 5:13:26.6 +4:14.0
3.18 Sébastien LOEB (F) CITROEN XSARA 5:13:29.4 +4:16.8

Eihän se mennyt edes kireelle wink
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
MM-tilanne menee tosiaan tiukaksi. Kärkinelikko kahdeksan pisteen sisällä, eikä McRae kokonaistilanteen seitsemäntenäkään ole kärjestä kuin 14 pistettä. Mielenkiintoista on nähdä mihin erityisesti Loeb tulee nousemaan kun edessä on vielä neljä asfalttikisaa mikäli oikein muistan. Eipä Loebin meno sorallakaan yhtään huonoa ole, joten vähän yllättäjän viittaa hänelle nyt tarjottaisiin. Rovanperän ja Mäkisen mahdollisuudet ovatkin sitten aika heikot tässä vaiheessa, mutta periaatteessa voitolla nousisi jo tuon "kuuman ryhmän" kantaan.

Erittäin mielenkiintoista on myös seurata miten ne säännöt nyt muuttuvat ensi kaudeksi. Lähinnä juuri tätä kaksi kuskia per tiimi -sääntöuudistusta silmällä pitäen. Tuntuu erittäin hölmöltä, että vanhat konkarit heivataan tällä tavalla sivuun, ja otetaan nuoria parikymppisiä tilalle. Rallissa kun voi pysyä ihan kuumimmassakin kärjessä 40+ ikäisenä, kuten Sainz on hyvin osoittanut.
 

Damon

Veteraani
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
394
Sijainti
Satakunta
Onnea vaan tosiaankin Harrille kakkos sijasta ja Mikolle myöskin hienosta kilpailusta! Tuosta Citroenista on tullut tosiaan ihmeen kestävä, samallainen kun Ford oli menneinä vuosina, lienee kilin kolinin törmäystestaus tehnyt tuon molemmille :D
 

Damon

Veteraani
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
394
Sijainti
Satakunta
Pistetään nyt tuo pistetilannekin vielä tähän:

Kuskit:
1. Richard BURNS (GB) 37 Pts
2. Carlos SAINZ (E) 36 Pts
3. Marcus GRÖNHOLM (FIN) 30 Pts
4. Petter SOLBERG (N) 29 Pts
5. Markko MÄRTIN (EE) 23 Pts
6. Sébastien LOEB (F) 23 Pts
7. Colin MCRAE (GB) 23 Pts
8. Harri ROVANPERÄ (FIN) 16 Pts
9. Tommi MÄKINEN (FIN) 15 Pts
10. Francois DUVAL (B) 9 Pts
11. Toni GARDEMEISTER (FIN) 9 Pts
12. Gilles PANIZZI (F) 6 Pts
13. Didier AURIOL (F) 4 Pts
14. Mikko HIRVONEN (FIN) 3 Pts
15. Alister MCRAE (GB) 3 Pts
16. Cédric ROBERT (F) 3 Pts
17. Armin SCHWARZ (D) 3 Pts
18. Alistair GINLEY (GB) 1 Pts

Tiimit:
1. Peugeot 81 Pts
2. Citroën 73 Pts
3. Subaru 47 Pts
4. Ford 43 Pts
5. Skoda 20 Pts
6. Hyundai 6 Pts

Eli PSA konsernilla on aika tukeva ote valmistajien mestaruudesta wink
 

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
kristian.s:
Tuntuu erittäin hölmöltä, että vanhat konkarit heivataan tällä tavalla sivuun, ja otetaan nuoria parikymppisiä tilalle. Rallissa kun voi pysyä ihan kuumimmassakin kärjessä 40+ ikäisenä, kuten Sainz on hyvin osoittanut.
Niin kuin Harri sanoi, se uusi sääntö ehdotus, 3. kuski ei saa olla ollu podiumilla viimeiseen 3 vuoteen, antaa nuorelle kuskille mahdollisuuden ajaa tehdasautoa, mutta kun kerran pääsee podiumille niin sillon menee 3. kuskin paikka muille. Joutuu loppukauden ajamaan yksityisautolla. Eli nuoren ei edes kannata menestyä jos haluaa jatkaa 3. kuskina tehdastallissa! Varsinkaan esim. Ruotsissa ei kannata menestyä, sillon on pitkä loppukausi pilalla. Ei oikein tunnu järkevältä. doubtful
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Erittäin mielenkiintoiseksi menee loppukausi näillä pistelaskuilla ja kalenterilla.

Pääsääntöisesti voisi kuitenkin veikata Marcus Grönholmia mestariksi. Muttana on kuitenkin Saksan, Katalonian, San Remon ja Korsikan asfalttirallit. Jyskälässä Bosse on käytännössä pakkovoiton edessä.

Muuten jo mainittu Loeb voi olla pitelemätön. Toisaalta Panizzi voi viedä sen 10 pisteen potin joka kerta. sitten ei Gilleskään ole tilanteesssa heikoilla. Burns ajoi viime kaudella joissain asfalttikisoissa kovempaa kuin Bosse ja näin ollen varmuudella Marcus kykenee tekemään eroa vain Suomessa, Australiassa ja Walesissa. Kun kakkostilasta saa sen 8 pistettä ja viimevuotiseen vauhdiin verrattuna Burns kyllä kykenee niihin sijoituksiin, alkaa tilanne näyttää jopa hieman huolestuttavalta.

Sainz on tietysti taktisesti omaa luokkaansa ja jos mies ei enää pärjää vauhdillisesti on varmuus kertaluokkaa kovempaa kuin muilla. Näin veikkaisin, että loppupisteissä hän on taas kolmen joukossa.

Itse tuossa summasin tulevia ralleja, niin ylöspäin on menossa Loeb ja Panizzi. Loppukauden rallit ovat suosiollisempia myös Burnsille kui Grönholmille(mikäli viimekauden vauhti on mittarina). Alaspäin on menossa Sainz ja McRae. Märtin ja Solberg ovat vaikeasti arvioitavia, mutta mestaruuteen asti nouseminen ei ole miehiltä todennäköistä. Mäkinen on myös ulkona.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
pmv:
Burns ajoi viime kaudella joissain asfalttikisoissa kovempaa kuin Bosse ja näin ollen varmuudella Marcus kykenee tekemään eroa vain Suomessa, Australiassa ja Walesissa. Kun kakkostilasta saa sen 8 pistettä ja viimevuotiseen vauhdiin verrattuna Burns kyllä kykenee niihin sijoituksiin, alkaa tilanne näyttää jopa hieman huolestuttavalta.
Totta joo, tiukaksi tämä menee. Keskeytykset ovat tästä eteenpäin todella myrkkyä, sillä mikäli piste-eroa on yli kymmenen ja niitä ralleja on jäljellä esimerkiksi Suomen jälkeen viisi, joista kolme asfaltilla, niin pahalta alkaa näyttää. Tässä on kuitenkin vielä aika vaikea ennakoida tulevaa, johtuen tietysti keskeytyksistä sun muista. Onhan tietty mahdollista, että Burns keskeyttää ja Bosse voittaa. Tällöin tilanne muuttuisi taas täysin päälaelleen.

Mitä tuohon Suomen ralliin tulee, niin en pitäisi Bossea niin selvänä voittajasuosikkina. Mielestäni Neste Rally oli yksi niitä harvoista paikoista jossa Burnsilla todella kulki viime vuonna. Hän ajoi yhdeksän pohjaa Bossen viittä vastaan, ja johti Grönholmia liki puolella minuutilla ennen sitä ajovirhettään. Jos hän välttää ajovirheet tänä vuonna voi hän hyvinkin ottaa uransa ensimmäisen ja kauden ainoan Peugeot-voittonsa juuri Suomessa.

<small>[ 23-06-2003, 12:24: Message edited by: kristian.s ]</small>
 
Ylös