Kortin värihän se oli tärkein pointti.
Niin siltähän se vaikutti kun asian ihan
ITSE otit ensimmäisenä esiin vastauksessasi.
Sovitaan sitä vaikka Persu-kortiksi sitten?
Aina vaan hullummaksi menee. Siis minä kirjoitin asiasta, joka häiritsee. Miksi kommenttini pitäisi luokitella ensn Vihervassarikortiksi tai Persukortiksi ja vast sen jälkeen antaa vastaus.
Turha välihuomioni se oli lähinnä.
Vai väli
huomio?
Ettei vain kyse olisi ollut enemminkin tarve saada kommenttini näyttämään räikeältä vastakkainasettelulta, vai?
Tässä taisi nyt jälleen vaikuttaa enemmän kuin kommenttini konteksti aiemmat kirjoitukset ja oletukset.
Sitä minä kysyin, että millä tavoin tämä agendapostailu näkynyt ja toitotammeko sitä ketjusta ja kommentista toiseen?
Se kalikka älähtää, johon kalikka kolahtaa. Tai jotain sinne päin.
Ihan puhdasta agendapostailua ei myöskään tämä viimeksi aiheesta rangaistu McMäkkäri harrastanut. Kyllä siinä tuli viestejä muihinkin toikkeihin, joten luulisi ettei argumentti
"toitotammeko sitä ketjusta ja kommentista toiseen? ole nyt kaiken kattava perustelu agendapostaukselle. Muistaakseni McRäkä sai yksittäisestä virheellisestä väitteestä banninsä.
Toki kukin kirjoittaa siitä mistä milläkin hetkellä on kiinnostunut.
Vai pitäisikö moderaattoreilta kieltää näkökannat kaikkiin asioihin ja olla yksiä olmeja moderointikolossaan?
Ei missään nimessä.
Kommenttini koskee tai koski vain tilannetta, joka liittyi 80 km/h nopeusrajoitukseen eli siihen, että julkinen ilmoitus siitä, että nyt ollaan menty keskustelussa liian pitkälle saattaisi rajoittaa myös niitä jotka liikkuvat harmaalla alueella (alempi esimerkki) tai ylipäätään vähennettäisiin tarvetta banneihin eli estettäisiin tilanteen valuminen ylitse. Ulkopuolisia "tuomareita" tarvitaan. Tätä jälkimmäistä on välillä hyvin vaikea itse havaita, koska perinteisesti varsin räväkkäkin keskustelu (jopa nimittelyt yms.) on "kahden keskustellijan välillä" sallittu. Mitä tulee siihen, että tuo työllistää...no niin työllistää. Se on teidän hommaa. Ja yhtä lailla nämä jälkipölinät työllistää.
Oletetaan, että jossain politiikkakeskusteluissa on ajauduttu kiistoihin ja sellaiseen vaiheeseen, että henkilöille X ja Y on jaettu jo banneja. Tyypillisesti
keskusteluissa on henkilöitä, jotka ovat X ja Y puolella. Kyseisen tilanteen (välittömästi tai päiviä) jälkeen moderaattori Z (voisi olla myös "onelineprovoilijaH") esittää perustelemattoman onelinerin, jossa esitetään jotain puoluetta (X:n puoluekannan mukaista) kohtaan provosoivia perustelemattomia väitteitä. On ilman muuta mahdollista, että X tai tämän kanssa samaa mieltä olevat tarttuvat tähän tai, että Y tai tämän puolellaan olevat heittävät lisää myllyyn. Sen jälkeen uusi soppa on valmiina liedellä kiehumaan ylitse.
----
Lisäksi yleinen tyytymättömyys moderaattoreiden tämän hetkiseen norsuluutorneiluun (välinpitämättömät, vittuilevat vastaukset, vastakkainasetteluiden korostaminen) vituttaa ja se pallo kasvaa kasvamistaan.