Kysymyksiä F1-forumin moderaattoreille

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ihan hemmetin hankala tuo tilanne on tuollapäin maailmaa ja menee aika vaikeaksi miettiä, mikä asia liittyy mihinkiin toikkiin. Tässä Ylen teksti-tv:stä uutinen. Onko tämä nyt sitten 'Turkin tilannetta' tai 'Syyrian pakolaisia'? Syyrian sodasta ei ole lain toikkia.

Turkki pommitti Syyrian kurdeja


Turkki on pommittanut kurdijoukkoja
Aleppon maakunnassa pohjoisessa
Syyriassa. Pommitus kohdistui Turkin
rajan lähellä sijaitsevaan Minnighin
tukikohtaan, jonka Syyrian kurdien
sotilaallinen siipi YPG oli aiemmin
vallannut islamistien hallusta. Venäjän
ilmavoimat tukivat kurdien hyökkäystä.

Turkin Nato-kumppani Yhdysvallat tukee
YPG:tä, mikä on suututtanut Turkin,
joka pitää YPG:tä terroristijärjestönä.

Yhdysvaltain ulkoministeriö ilmaisi
huolensa Turkin ja kurdien välisten
sotatoimien kiihtymisestä. Ministeriö
painottaa, että Turkilla ja YPG:llä on
yhteinen vihollinen, Isis.
Siinäpä sitä on aineksia sillisalaattiin. Venäjä tukee Syyrian halllintoa, USA tukee kapinallisia, Turkki tekee bisnestä Isiksen kanssa ja vihaa kurdeja (kapinallisia), Venäjän ja USAn vihollinen on Isis (kapinallisia nekin), Turkki ja Venäjä on vihoissaan keskenään. Turkki ja USA kuuluu Natoon. Turkki ja USA tukee eri kapinallisia.

Onhan tuossa aineksia Kolmanteen isoon rähinään.

Ja asiaan. Joskus postaukselle ei ole olemassa oikeaa otsikkoa. Yksittäinen mode tekee sitten subjektiivisesti päätöksen siitä poistaako, siirtääkö vai perustaako postaukselle oman toikin. Siellä kuitenkin ihan joka osastolla tulee noita 'Report post' painalluksia, ja ihminen sitten tekee jotain tai ei tee. Saahan noita sitten palautettua roskista takaisin. Fyysisesti (lopullisesti) poistettua viestejä lienee vain jotkut kopittelut ja hymynaamat Asiakeskusteluista.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Sellaista asiaahan ei ole, jota muutamat eivät saisi väännettyä Venäjän syyksi, joten Venäjä-aihe pitänee sallia kaikkialla.
Niinpä. Jos pitkälle oikein historiassa mennään, niin tulkinnan mukaan päästään vaikka ristiretkiin. Itse kannatan useampia toikkeja kuin yhteen toikkiin vähän sinne sun tänne singahteluja. Usein focus katoaa, kun Se Suuri Saatana (USA, Venäjä, Islam) sotketaan joka keskusteluun.

Nythän esim. pakolaiskysymykseen tulee oma Venäjä-perspektiivi, kun itäraja vuotaa. Nyt jos sitä ruvetaan puimaan pakolaistoikissa, niin vaarana on, että menee kaikki Venäjä-keskustelu siihen samaan syssyyn ja mietitään Krimin kysymystä ja Itä-Ukrainaa.

Ei nämä mitään helppoja asioita ole keskustelun ohjaamisenkaan kannalta.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
14. Moderaattorit siirtävät tarpeen vaatiessa ketjut oikeille alueille, lukitsevat otsikoita, yhdistävät ketjuja tai poistavat tarpeettomia viestejä. Moderaattorit voivat myös muuttaa ketjujen otsikot vastaamaan oikeaa keskustelunaihetta. Moderaattoreilla on myös oikeus eriyttää uusi ketju aiemmasta, jolloin uuden topikin avauspostaukseksi tulee se postaus, jonka kohdalta moderaattori uuden ketjun aloittaa. Jos oma postaus päätyy ketjun avausviestiksi eikä asia miellytä, voi asiasta huomauttaa moderaattoreille sivistyneesti joko ylläpitopuolella tai yksityisviestillä.
Onhan tuossa annettu valtuuksia toimia. Kyllä mä tulkitsen, että toikin laatijalla on jonkinlainen oikeus määrittää mistä keskustellaan.

Esim. Jos laaditaan otsake jääkiekon World cupista, niin ei ehken Sm-liigan tuomaritoiminta kovin kiinteästi liity keskusteluun. Vaikka kummassakin raitapaitoja esiintyy.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Onhan tuossa annettu valtuuksia toimia. Kyllä mä tulkitsen, että toikin laatijalla on jonkinlainen oikeus määrittää mistä keskustellaan.

Esim. Jos laaditaan otsake jääkiekon World cupista, niin ei ehken Sm-liigan tuomaritoiminta kovin kiinteästi liity keskusteluun. Vaikka kummassakin raitapaitoja esiintyy.
Tässä kyseisessä asiassa nimenomaan keskusteltiin aiheesta mikä liittyy asiaan. Eikös siihen ole jo tullut perusteluita? Venäjän toimet vaikuttavat Turkin tilanteeseen (pakolaistulvaan jne.). Rajauksen vaikeudestakin on ollut jo puhetta. Jos toikin perustaja ei yhteyttä ymmärrä tai ymmärtänyt, niin pakkoko moden oli ottaa asiaan kantaan tai olla ymmärtämättä yhteyttä vaikka sellainen ilmiselvästi olisikin?

Tuossa omassa esimerkissäsi on selvä OT ja varmaan modet toimisivat (jos ko. toikki muualla kuin vapaalla) varmaan ilman eri sanomisia, jos moista huomaavat. Toki toikin tekijä ja yhtä hyvin kaikki muutkin voivat esittää omia toiveita/huomioita epäkohdista, vaiko ei?

Ja miksi muuten jotkut saavat huomautuksia, että tässä toikissa pitäisi vain esittää kysymyksiä moderaattoreille ja jotkut eivät?
(kas juuri siirrettiin)
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Aivan suurinta parhautta poliisin todeta itse määrittelemistään valtuuksista, että onhan tuossa annettu valtuuksia toimia.

Ei mua itse poisto kyllä kiinnosta. Oli varmaan ihan hyvä. Tuskin niitä huvikseen poistellaan?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Aivan suurinta parhautta poliisin todeta itse määrittelemistään valtuuksista, että onhan tuossa annettu valtuuksia toimia.

Ei mua itse poisto kyllä kiinnosta. Oli varmaan ihan hyvä. Tuskin niitä huvikseen poistellaan?
Juu ei ole mun määrittelemiä valtuuksia. Mutta yritän pitää paskimman moderaattorin mainettani yllä kertaamalla kyselijöille mitä säännöissä on määritelty.

Voishan sitä vastata vain. Katso säännöt kohta 14.
 

Pakokaasu

Banned
Liittynyt
29.3.2015
Viestit
454
Millä perusteilla viestejä poistetaan? Kirjoitin tuossa taannoin viestin lainaten hahmo-Fagerholmin kirjoitusta, missä hän ehdotti Forumin kolmiottelun yhdeksi osaksi yhdyssanatietämystä. Lainasin tuon kommentin ja kirjoitin siihen mielestäni varsin samansävyisen kommentin. Tämä oma kommenttini on ketjusta hävinnyt, Fagerholmin kommentti siellä edelleen on. Onko kommenttini poistettu moderaattorien toimesta? Jos on, niin miksi? Eihän se kirjallisuushistorian hienoin tuotos ollut, enkä sitä suuremmin sure, mutta lähinnä vain kiinnostaa, millä perusteilla viestejä poistaan. Oli hämmentävää huomata, että yksittäinen harmiton viestini noin vain hävisi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Millä perusteilla viestejä poistetaan? Kirjoitin tuossa taannoin viestin lainaten hahmo-Fagerholmin kirjoitusta, missä hän ehdotti Forumin kolmiottelun yhdeksi osaksi yhdyssanatietämystä. Lainasin tuon kommentin ja kirjoitin siihen mielestäni varsin samansävyisen kommentin. Tämä oma kommenttini on ketjusta hävinnyt, Fagerholmin kommentti siellä edelleen on. Onko kommenttini poistettu moderaattorien toimesta? Jos on, niin miksi? Eihän se kirjallisuushistorian hienoin tuotos ollut, enkä sitä suuremmin sure, mutta lähinnä vain kiinnostaa, millä perusteilla viestejä poistaan. Oli hämmentävää huomata, että yksittäinen harmiton viestini noin vain hävisi.
Jos nyt vähän aukaisisit, että missä. Yksi viestisi löytyy roskis-osastolta, eikä se ole tuo.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Tänään kommentoin, asiallisesti, samaan kuin kouvokin (vähän pidemmin tosin) tuolla Mielialat-toikissa. Mikä syy että se poistettiin monen kauempana aihetta olevan postauksen mukana?
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jos nyt vähän aukaisisit, että missä. Yksi viestisi löytyy roskis-osastolta, eikä se ole tuo.
Jospa se olisi merkattu moderoiduksi eli silleen, ettei näy kuin moderaattoreille.

Jospa olen meedio tai sitten tästä toikista on poistettu tai siirretty juttuja. :confused: Toisin sanoen tuo asia mihin Kouvo vastasi ensin noin on jo käsitelty. (mutta jostain syystä myöhemmin tehdyt selvitykset poistettu...onks modepojilta mopot hukassa?)
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Nyt kun noista tageista on asiapuolella ollut linjausta, niin onko McLarenin topicissa oleva "Homonso" ja "Nolonso" sallittujen listalla?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kuskeja kun ei saa haukkua F1-asiapuolella, niin miksi vanhaa miestä saa mielin määrin? Tarkoitan siis Ecclestonea.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kuskeja kun ei saa haukkua F1-asiapuolella, niin miksi vanhaa miestä saa mielin määrin? Tarkoitan siis Ecclestonea.
Totta turiset.

Itse en aikonut tehdä nyt asialle mitään, koska migreeniä pukkaa, mutta jos muut modet mahd.pian.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Miksei livetoikista voi lainata? Moderaattoreilla kevätkiima ja toikit lukittuu ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Miksei livetoikista voi lainata? Moderaattoreilla kevätkiima ja toikit lukittuu ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Koska suljetusta ketjusta ei vain ole teknisesti mahdollista lainata suoraan. Mutta ainahan voi sen tekstin kopioida sieltä.

Ja pakkohan niitä on lukottaa, sillä muuten keskustelu leviää molempiin ketjuihin kun suurin osa ei tajua siirtya sinne oikeaan ilman lukkoa.
 
Ylös