Kysymyksiä tönöilijöille

  • Viestiketjun aloittaja Ria
  • Aloituspäivämäärä

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vastauksia tönöilijäkysymyksiin

Vastailin kysymyksiisi tuohon viestisi oheen. Ole hyvä vain!

Kysymyksiä tönöilijöille
Olenko mä tönöilijä? Vai pitikö tähän vastata?!
Vastaan varmuudeksi että KYSY POIS!


Moniko olisi osallistumassa tän (tai paremminkin ensi) vuoden kisaan?
Faktaa ei ole antaa, mutta jos saa arvata, veikkaan seitsemää.

Sopisko tänä vuonna piirtää mökkejä tai ehkä paremminkin huviloita koska melko hulppeitahan niistä pakostikin tulee?
Ei missään nimessä sovi.

Osaisitteko te piirtää oikeanlaisen tontin näitten mittojen ja kuvien perusteella, vaikka niistä tulikin "vähän" sekavia kun niitä mittoja tuli turhan monta ja samatkin moneen kertaan?
Tuskin osaisin. Sivuhuomautuksena, että minua ei ole tarpeen teititellä. Sinuttelu käy hyvin näissä piireissä. Jollet ole sattumalta alaiseni.

Harmaa merkkaa kalliota (se on tossa vein_gray kiveä) ja nurmikko nurmikkoa.
Oliko toi kysymys? Vastaan, että varsin loogista.

Se rantatöyräs on jokapaikasta 0,5 metriä, jos ja kun siitä luvusta ei saa selvää.
Vastaan puoli metriä

Olisko huomautettavaa seuraavista säännöistä?
Olisi.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Päivitin vähän tota ensimmäistä postausta. Sitten mulla ois sellanen kymysys, että onko kellään intoa tehdä kahta tönöä? Jos niitä tehdään niin se tapahtuu sillä riskillä, että ne syö ääniä toisiltaan. Mulla ei välttämättä ole intoa, koska tolle isolle tontille saa kuitenkin tehdä kaikennäkösiä ulkorakennuksia ja rakenteita, jottei se tönö näytä hylätyltä. Siksi mietin, että voisko niitä kuvia olla jopa enemmän kun viisi, jos tulee vaan yksi työ per henki)

Ja sen verran voin kertoa edistymisestäni, että mulla on erinäisiä muunneltuja ja jopa kokonaan uusia kalusteita, epämääränen sypressi (kasvillisuuttahan ei tarvinnu tehdä) ja puolikas purjevene (ja mitenkö tää liittyy huvilaan? Ei yhtään mitenkään) ja laituri, josta puuttuu kaiteet, jos siihen sellaset tulee. Edistys on siis suorastaan hurjaa.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Tönäsempä tätä uudestaan ylös ja laitan vähän esimerkkejä siitä mitä on tullu piirreltyä. Huomasin, jotta scale toiminnosta on paljon iloa. :D
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Ei riitä into tänä vuonna osallistua. Katsellaan vuoden päästä uudestaan.

Suurella mielenkiinnolla silti odotan muiden tönöilijöiden luomuksia.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Aika hieno tuo Rian keskimmäinen juttu, mikä lie tuoli/sylkykuppi/puhetorvi/tms. onkaan. Eikä puussa ja purjeveneen rungossakaan mitään vikaa ole. :thumbup: Minkä ikäisellä sketsupilla noi on piirretty? Vai onko täysversio käytössä. En ole itse ainakaan tuollaista pyöreän objektin tekotoimintoa ohjelmasta löytänyt. Vai enkö vaan osaa?
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Ei sitä ole, minä piirsin käsin ton kuperan muodon, en tosin tohon tuoliin, siihen minä vaan suurensin ja venytin sen sopivaksi.

Edit: Vene sen sijaan on tehty ihan vaan, push/pull -> scale -> toista tarpeeksi monta kertaa. Ja lopuksi reunat on toki pehmennetty.
 
Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Hmmph. Ensin ehdottaa mulle, jotta ideoita ja inspiraatioa saa viinasta ja sit näin.

Ei riitä into tänä vuonna osallistua. Katsellaan vuoden päästä uudestaan.

Suurella mielenkiinnolla silti odotan muiden tönöilijöiden luomuksia.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Hmmph. Ensin ehdottaa mulle, jotta ideoita ja inspiraatioa saa viinasta ja sit näin.
Oon ollu viisi päivää selvinpäin niin ei ole ideoita päässä lain.

Ei vaan koulu ja työt vie liikaa aikaa nyt valitettavasti. :dunno:
 

Örfil

Guest
Oon ollu viisi päivää selvinpäin niin ei ole ideoita päässä lain.

Ei vaan koulu ja työt vie liikaa aikaa nyt valitettavasti. :dunno:
Mitämitä, eikö teillä saa olla päissään töissä :confused:

Ookko sä muuten tossa naapuritalossa töisä?
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Sen verran vielä lisään, että yhden puolipallon piirtää ehkä parissa minuutissa tai vähän yli, joten suunnattoman vaikeeta/työlästä niitä ei ole tehdä, vaikka helpompaakin toki vois olla.


Se ympyrä on aina kiskastu ylös ja scalettu siihen kaaren taitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Ehkä tähän sopis paremminkin sanoa, että hyvin huonosti. Ainakaan mun tekele ei ole edistyny yhtään.

Sinänsähän minä olen tonne ensimmäiseen postaukseen jo päivittäny aikasemmin, että deadline olis 30.12. tällä vauhdilla mulle vaan taitas sopia paremmin 30.12.2012. Toivottovasti muitten jutut on edenny paremmin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Toivottovasti muitten jutut on edenny paremmin.
Pariin kuukauteen ei oo mitään tapahtunu.

Tönö on kuitenkin ulkoisesti valmis, alue enää maisemoimatta.

Mutta esim. 31.1.2012 vois olla hyvä tappolinja, kun ensimmäinenkin kisa oli vasta keväällä (2010)
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta esim. 31.1.2012 vois olla hyvä tappolinja, kun ensimmäinenkin kisa oli vasta keväällä (2010)
Toi sopis mullekin. Kämpästä on ensimmäinen kerros (ainakin seinät) terasseineen ja toisen kerroksen terassi valmiina. Suurin homma oli terassien kaiteiden tekemisessä. Mitään sisutuksia en tönöön taida tehdä.

Ja oli deadline milloin tahansa, niin viime tipassa tulee homma roiskaistua valmiiksi mitä todennäköisimmin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ei saatana. Joku vääntää näitä huvikseen. Paheksun. :mad_old:
 
Ylös