Kysymys nuorisolle

  • Viestiketjun aloittaja jps
  • Aloituspäivämäärä

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Molemmat lapseni (19 ja 15 v) ovat kertoneet nykyään tyttöjen polttavan tupakkia selvästi poikia enämpi, sama tilanne on myös alkoholipitoisten juomien röpöttelyssä. Onko tilanne mielestänne tämä vai pitävätkö pojat edelleen epäterveiden elämäntapojen kärkisijaa?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mun käsityksen mukaan, nykynuoriso elää tupakin ja viinan suhteen aika paljon terveellisemmin ku vaikkapa 80-luvun nuoriso.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Kyllähän nykynuorista tytöt polttavat tupakkia enemmän kuin pojat. Se näkyy aika hyvin katukuvassakin ja silloin, kun minä olin peruskoulussa, niin aika moni ikäiseni tyttö tätä toimintaa harrasti. Alkoholinkäytön suhteen en sitten tiedä. Jotkut tytöt joivat selkeästi enemmän kuin toiset ja sitten oli näitä kilttejä ns. raittiitakin tyttöjä.

Omien kokemuksieni pohjalta luulisin siis, että joo.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Mulle jäi sellanen tunne, että jo mun ollessa yläasteella 90-luvun lopulla, tytöt tupakoivat enemmän. Sitä tukee ainakin tämä tutkimus:
Vuoden 1998 WHO:n koululaistutkimuksen
mukaan suomalaiset tytöt tupakoivat poikia enemmän (20.2% vs.
19.3%).
Tutkimus (edit: heh, Anna-Ester Liimatainen-Lamberg)

Nuo luvut ovat mielestäni yllättävän pieniä:
Suomessa naisista tupakoi 18 ja miehistä 24 prosenttia. Päivittäin tupakointi 14-18 -vuotiaiden tyttöjen ja poikien keskuudessa on samalla tasolla, 19 prosentissa.
Uudempi tutkimus
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mun käsityksen mukaan, nykynuoriso elää tupakin ja viinan suhteen aika paljon terveellisemmin ku vaikkapa 80-luvun nuoriso.
Enpä suosittelisi omille lapsilleni mun nuoruusiän ( 70-luvun loppupuoli/80-luvun alkupuoli) tapoja lain.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Molemmat lapseni (19 ja 15 v) ovat kertoneet nykyään tyttöjen polttavan tupakkia selvästi poikia enämpi, sama tilanne on myös alkoholipitoisten juomien röpöttelyssä. Onko tilanne mielestänne tämä vai pitävätkö pojat edelleen epäterveiden elämäntapojen kärkisijaa?
Paha sanoa.
T: Nykynuori
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Mulle jäi sellanen tunne, että jo mun ollessa yläasteella 90-luvun lopulla, tytöt tupakoivat enemmän.
Sama juttu, kun itse meni vuosituhannen vaihteen jälkeen ylästeelle. Todella moni nuori tyttö vietti sellaista elämää niin kuin aiemmassa postauksessani sanoin. Joten taidat olla kyllä oikealla jäljillä ja tuo tutkimus tukee tätä asiaa hyvin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Tytöt tuntuvat polttelevan ainakin poikia avoimemmin ja varmaan myös säännöllisemmin. Pojista löytyy näitä jotka yrittävät silloin tällöin lopettaa, yleensä huonoin tuloksin.

Nämä perustuvat ihan omiin mielikuviin.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Ainakin tuossa 14-17v ikäluokassa sanoisin , että tytöt juo enemmän , polttamisesta en mene ihan takuuseen , mutta luultavasti vetävät sitä röökiäkin enemmän. Puolimutua , puoliksi havaittua.
 

Lumipallo

Well-known member
Liittynyt
3.10.2009
Viestit
2168
Ei yllätä yhtään tyttöjen kova sauhuttelu, tarttee nääs pysyä laihana.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
No mutta se sauhutteluhan onki vähentyny, että sehän on ihan loogista.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Sauhuttelukin väheniis kun ei-tupakoivat vain rehellisesti kutujuttuja tehdessään sanoisi sauhuttelevalle että ei kiitos, tuhkakupin nuoleminen ei ole mun juttu.

Tupakoivan ihmisen suuteleminen.. Hyh hyh. :yuck::yuck:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei yllätä yhtään tyttöjen kova sauhuttelu, tarttee nääs pysyä laihana.
Tupakkia polttelemalla ei sen enempää laihdu kuin lihokkaan, paitsi siinä tapauksessa että saapi syövän.

Tupaikoinnin lopettaminen sen sijaan saa helposti lihomaan, kun jopa maistaa mitä syö.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
En tiedä ihan tämän hetkistä menoa, mutta omina teinivuosina se oli melko tasaista. 90% Molemmista sukupuolista poltti ja oli joka viikonloppu satkusäkki kainalossa kylillä.
 
Ylös