patriot
Foorumin senaattori
- Liittynyt
- 29.4.2001
- Viestit
- 14758
Niin ensi kaudesta saattaa tulla taas pitkästä aikaa tasaväkinen eri tallien kesken.
Ferrari:
Mitä tn. ensi kaudella vahva mestari ehdokas, mutta ongelmia on tiedossa. Uusi auto ei tn. valmistu ajoissa ekoihin kisoihin ja talli käyttää edellisvuoden auton evoluutio mallia. Kun uusi auto sitten valmistuu ei sen toimivuus ole taattu. Vallankumouksellinen titaani vaihdelaatikko on oikutellut testeissä useasti. Toisaalta Ferrarin miehet ovat jo nyt saattaneet hahmottaa vian ja homma toimii. Kuljettajat tallilla ovat hyvät. Schumi on ykkösten tämän hetkisistä kuljettajista kokenein ja näin luonnolisesti paras. Hän on vahvasti kiinni mestaruudessa.
Baricello taas jatkaa samassa roolissa kuin kaksi edellistäkin kautta, eli apupoikana. Sopimusta ei tn. uusita tämän kauden jälkeen joten Brassin pitää nyt näyttää todellinen suorituskykynsä muille tiimeille.
McLaren-Mercedes:
Talli suunnitteli aivan uuden moottorin jonka kulmaluku nousi 72-90 asteeseen, kuten Ferrarilla ja Bemarilla viime kaudella.Uusi auto on vielä vaiheessa ja juorut kertovat, että ohjaamon suunnittelussa on tullut virhe, joka vaikuttaa muiden osien yhteensopivuuteen. Saapa nähdä onko McLaren onnistunut valmistamaan mestaruus auton. Itse en vielä varmasti menisi veikkaamaan, mutta toivon parasta.
Kuljettajat ovat hyvät, mutta mestaruuden kannalta EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ. Kimi on lahjakas ja todella kylmäpäinen kuski.Tottuminen uuteen työympäristöön vie aikansa joten mestaruus ensi vuonna olisi todellinen pommi. Palkintosijat ovat todennäköisempiä.
Coulthard on se kuski, jonka varaan McLaren uskoo mestaruuden tavoittelun. Davidiltä voidaan odottaa mestaruutta jos auto on edes jotenkin onnistunut. Itse en kyllä usko, että skotti voittaa. Kohtalon vuosi ja uskon, että David vaihtaa tallia ensi kauden jälkeen.
Williams-BMW:
Williams on noussut takaisin huipulle ja taistelee mestaruudesta varmasti kynsin ja hampain. Auto oli jo viime kaudella hyvä ja moottori oli sarjan tehokkain vaikkakin epäluotettava. Autolla pystytään mestaruuteen. Kuljettajat ovat myös hyvät. Itse uskon Montoyan mestaruus mahdollisuuksiin enemmän kuin Ralfin. Montoya on myös parempi kuski näistä kahdesta ja uskon, että hän tulee haastamaan jopa itse M.Schumacherin.
Jordan-Honda
Jatkaa keskikastissa, muutama palkintopallisija. Honda on käyttänyt paljon aikaa tämän vuoden myllyyn,joten saapa nähdä onko se kuinka paljon parempi viime kauden fiaskoa. Kuskeista Fisigella on hyvä tasainen kuski, jolla on nyt todellinen näytönpaikka. Satosta on vaikea sanoa vielä mitään. Alemmissa luokissa ies on loistanut joten kai hänkin jonkunlainen rattimies on. Jordan on ensi kaudella jälleen se parempi Honda talli.
BAR-Honda:
Uusi auto on esitelty, tallipäällikkö vaihtunut, mutta kuskit säilyneet. Pollockin lähtö on ihan hyvä juttu. Homma ei toiminut jstain syystä Graigin käsissä, joten David Richards on hyvä valinta. Miehellä on kokemusta tallin johtamisesta ja Benetton vuodet menivät häneltä hyvin, Benettonin suku ei vaan pitänyt miehen johtotavasta. Ihmettelen vaan, että kun kerran Pollock sai lähteä niin mitä se Reynard siellä vielä tekee???? Miehen suunnittelemat rungot ovat olleet epäonnistuneita alusta lähtien. Onko tämä vihdoin parempi. Huhujen mukaan Honda on ollut mukana kehittämässä tätä runkoa. Toivoa paremmasta?? No Villeneuve jatkaa vielä vuoden, mutta ei pysty Barilla varmastikkaan kovin kummoiseen. Jaska on muutenkin turhautunut eikä jaksa innostua entiseen malliin. Panis on hyvä kuski, mutta rahkeet riittävät, vain pistesijoihin.
Sauber-Petronas(Ferrari)
Mielenkiintoisat nähdä yllättääkö Sauber jälleen. Heidfeld ja Massa muodostavat kovan vastuksen muille talleille. Pieni budjeti on kuitenkin entistä pienempi Red Bullin lähdettyä. Saapa nähdä.
Arrows-Ford
Arrows saa vihdoinkin jonkunmoisen voimanlähteen. Kuljettaja tilanne ei ole vielä aivan varma. Frenzen on tn. allekirjoittanut vuoden sopimuksen Arrowsin kanssa. Toinen kuski on kyvytön Bernoldi, joka pysyy tallissa rahakkaan sponsorinsa takia. Jos Frenzen ajaa Arowsilla ensi kaudella on heillä mahdollisuuksia pisteille.
Renault:
Tähän talliin minulla on vahva usko. Viime kausi meni penkin alle, mutta loppukausi näytti, että potenttiaalia löytyy, vaikka mihin. Kuskeina Trulli ja Button, joista Trulli se parempi. Mike Gascone on loistava auton suunnittelija, vaikkakin viime kauden Benetton oli aika fiasko. Moottori on varmasti ensi kaudella yksi sirkuksen parhaimmista. Ensi kauden musta hevonen sanon minä.
Jaguar-Ford:
Vihdoinkin luvassa parempaa???? No ainakin talli hommasi vihdoinkin itselleen tuulitunnelin. Aerodynamiikka voisi vihdoinkin olla kohdallaan. Moottori oli viime kaudellakin jo ihan hyvä, auto oli muuten, vain epäonnistunut. Tallin tekninen henkilökunta saattaisi tarvita vahvistuksia. Kaiken lisäksi tallin yllä leijuu pelko koko homman loppumisesta nyt kun Nasser lähti pääjohtajan paikalta. Suljetaanko raha hanat vai tiukennetaanko budjettia??? Jaguar tarvitsee paljon rahaa päästäkseen huipulle, mutta jos rahaa ei tule loppuu kehitys. Kuskeina Irivine ja De la Rosa. Odotin Pedrolta enemmän viime kaudella ja petyin. Espanjalaisen on näytettävä nyt kykynsä jos halajaa nousta joskus huipulle. Irvine ajoi viime kaudella ihan hyvin. Pistesijat ovat Eddielle mahdollisia. Kaiken kaikkiaan Jaguar taistelee keskikastin häntäpäässä.
Minardi:
Niin minulle on vähän epäselvää, että saiko Minardi ostettua Ferrarin moottorit vai jatkaako se Asiatecheilla???? No joka tapauksessa tallilla ei ole kunnon suunnittelijaa, joten autolta ei sovi paljon odottaa. On tietysti totta, että Minardin budjeteilla ei hyvää kulkupelia saa kasaan. Kuskit ovat kysymysmerkki. Yoong on ainoa vahvistettu kuski. Malesian poika on osoittautunut aika kehnoksi. Tallikaveriksi on veikkailtu mm. Verstappenia. mikä olisi hyvä juttu Minardille. JOS on kokenut kuski ja voisi auttaa Minardia testeissä todella paljon. Kisassa puukenkämies tuskin menestyisi Minardilla. Talli pitää paikkansa letkan perällä.
Prost:
Prostista ei uskalla sanoa mitään, kun tallia ei välttämättä enää ensi kaudella ole.
Toyota:
On ykkösissä ensi kertalainen, joten ongelmia on varmasti tiedossa. Silti uskon, että viimeistään kauden loppupuolella Toyota taistelee pisteistä. Mika Salo on hyvä kuski tietyissä olosuhteissa. Aika-ajo suorituksia hänen tulee kuitenkin parantaa. McNish on samanlainen arvoitus kun työnantajansa. Tallilla on paljon osaavaa teknistä henkilökuntaa kuten Gustav Brunner. Toyotan moottori on varmasti hyvä jo heti kauden alusta tehoiltaan, mutta kuinka luotettava se on??? No ei pidä odottaa liikaa. Kaikki varmasti muistamme tapaus Jaguarin!!!!!
Mitäs mieltä te olette ensi kauden asetelmista????
Ferrari:
Mitä tn. ensi kaudella vahva mestari ehdokas, mutta ongelmia on tiedossa. Uusi auto ei tn. valmistu ajoissa ekoihin kisoihin ja talli käyttää edellisvuoden auton evoluutio mallia. Kun uusi auto sitten valmistuu ei sen toimivuus ole taattu. Vallankumouksellinen titaani vaihdelaatikko on oikutellut testeissä useasti. Toisaalta Ferrarin miehet ovat jo nyt saattaneet hahmottaa vian ja homma toimii. Kuljettajat tallilla ovat hyvät. Schumi on ykkösten tämän hetkisistä kuljettajista kokenein ja näin luonnolisesti paras. Hän on vahvasti kiinni mestaruudessa.
Baricello taas jatkaa samassa roolissa kuin kaksi edellistäkin kautta, eli apupoikana. Sopimusta ei tn. uusita tämän kauden jälkeen joten Brassin pitää nyt näyttää todellinen suorituskykynsä muille tiimeille.
McLaren-Mercedes:
Talli suunnitteli aivan uuden moottorin jonka kulmaluku nousi 72-90 asteeseen, kuten Ferrarilla ja Bemarilla viime kaudella.Uusi auto on vielä vaiheessa ja juorut kertovat, että ohjaamon suunnittelussa on tullut virhe, joka vaikuttaa muiden osien yhteensopivuuteen. Saapa nähdä onko McLaren onnistunut valmistamaan mestaruus auton. Itse en vielä varmasti menisi veikkaamaan, mutta toivon parasta.
Kuljettajat ovat hyvät, mutta mestaruuden kannalta EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ. Kimi on lahjakas ja todella kylmäpäinen kuski.Tottuminen uuteen työympäristöön vie aikansa joten mestaruus ensi vuonna olisi todellinen pommi. Palkintosijat ovat todennäköisempiä.
Coulthard on se kuski, jonka varaan McLaren uskoo mestaruuden tavoittelun. Davidiltä voidaan odottaa mestaruutta jos auto on edes jotenkin onnistunut. Itse en kyllä usko, että skotti voittaa. Kohtalon vuosi ja uskon, että David vaihtaa tallia ensi kauden jälkeen.
Williams-BMW:
Williams on noussut takaisin huipulle ja taistelee mestaruudesta varmasti kynsin ja hampain. Auto oli jo viime kaudella hyvä ja moottori oli sarjan tehokkain vaikkakin epäluotettava. Autolla pystytään mestaruuteen. Kuljettajat ovat myös hyvät. Itse uskon Montoyan mestaruus mahdollisuuksiin enemmän kuin Ralfin. Montoya on myös parempi kuski näistä kahdesta ja uskon, että hän tulee haastamaan jopa itse M.Schumacherin.
Jordan-Honda
Jatkaa keskikastissa, muutama palkintopallisija. Honda on käyttänyt paljon aikaa tämän vuoden myllyyn,joten saapa nähdä onko se kuinka paljon parempi viime kauden fiaskoa. Kuskeista Fisigella on hyvä tasainen kuski, jolla on nyt todellinen näytönpaikka. Satosta on vaikea sanoa vielä mitään. Alemmissa luokissa ies on loistanut joten kai hänkin jonkunlainen rattimies on. Jordan on ensi kaudella jälleen se parempi Honda talli.
BAR-Honda:
Uusi auto on esitelty, tallipäällikkö vaihtunut, mutta kuskit säilyneet. Pollockin lähtö on ihan hyvä juttu. Homma ei toiminut jstain syystä Graigin käsissä, joten David Richards on hyvä valinta. Miehellä on kokemusta tallin johtamisesta ja Benetton vuodet menivät häneltä hyvin, Benettonin suku ei vaan pitänyt miehen johtotavasta. Ihmettelen vaan, että kun kerran Pollock sai lähteä niin mitä se Reynard siellä vielä tekee???? Miehen suunnittelemat rungot ovat olleet epäonnistuneita alusta lähtien. Onko tämä vihdoin parempi. Huhujen mukaan Honda on ollut mukana kehittämässä tätä runkoa. Toivoa paremmasta?? No Villeneuve jatkaa vielä vuoden, mutta ei pysty Barilla varmastikkaan kovin kummoiseen. Jaska on muutenkin turhautunut eikä jaksa innostua entiseen malliin. Panis on hyvä kuski, mutta rahkeet riittävät, vain pistesijoihin.
Sauber-Petronas(Ferrari)
Mielenkiintoisat nähdä yllättääkö Sauber jälleen. Heidfeld ja Massa muodostavat kovan vastuksen muille talleille. Pieni budjeti on kuitenkin entistä pienempi Red Bullin lähdettyä. Saapa nähdä.
Arrows-Ford
Arrows saa vihdoinkin jonkunmoisen voimanlähteen. Kuljettaja tilanne ei ole vielä aivan varma. Frenzen on tn. allekirjoittanut vuoden sopimuksen Arrowsin kanssa. Toinen kuski on kyvytön Bernoldi, joka pysyy tallissa rahakkaan sponsorinsa takia. Jos Frenzen ajaa Arowsilla ensi kaudella on heillä mahdollisuuksia pisteille.
Renault:
Tähän talliin minulla on vahva usko. Viime kausi meni penkin alle, mutta loppukausi näytti, että potenttiaalia löytyy, vaikka mihin. Kuskeina Trulli ja Button, joista Trulli se parempi. Mike Gascone on loistava auton suunnittelija, vaikkakin viime kauden Benetton oli aika fiasko. Moottori on varmasti ensi kaudella yksi sirkuksen parhaimmista. Ensi kauden musta hevonen sanon minä.
Jaguar-Ford:
Vihdoinkin luvassa parempaa???? No ainakin talli hommasi vihdoinkin itselleen tuulitunnelin. Aerodynamiikka voisi vihdoinkin olla kohdallaan. Moottori oli viime kaudellakin jo ihan hyvä, auto oli muuten, vain epäonnistunut. Tallin tekninen henkilökunta saattaisi tarvita vahvistuksia. Kaiken lisäksi tallin yllä leijuu pelko koko homman loppumisesta nyt kun Nasser lähti pääjohtajan paikalta. Suljetaanko raha hanat vai tiukennetaanko budjettia??? Jaguar tarvitsee paljon rahaa päästäkseen huipulle, mutta jos rahaa ei tule loppuu kehitys. Kuskeina Irivine ja De la Rosa. Odotin Pedrolta enemmän viime kaudella ja petyin. Espanjalaisen on näytettävä nyt kykynsä jos halajaa nousta joskus huipulle. Irvine ajoi viime kaudella ihan hyvin. Pistesijat ovat Eddielle mahdollisia. Kaiken kaikkiaan Jaguar taistelee keskikastin häntäpäässä.
Minardi:
Niin minulle on vähän epäselvää, että saiko Minardi ostettua Ferrarin moottorit vai jatkaako se Asiatecheilla???? No joka tapauksessa tallilla ei ole kunnon suunnittelijaa, joten autolta ei sovi paljon odottaa. On tietysti totta, että Minardin budjeteilla ei hyvää kulkupelia saa kasaan. Kuskit ovat kysymysmerkki. Yoong on ainoa vahvistettu kuski. Malesian poika on osoittautunut aika kehnoksi. Tallikaveriksi on veikkailtu mm. Verstappenia. mikä olisi hyvä juttu Minardille. JOS on kokenut kuski ja voisi auttaa Minardia testeissä todella paljon. Kisassa puukenkämies tuskin menestyisi Minardilla. Talli pitää paikkansa letkan perällä.
Prost:
Prostista ei uskalla sanoa mitään, kun tallia ei välttämättä enää ensi kaudella ole.
Toyota:
On ykkösissä ensi kertalainen, joten ongelmia on varmasti tiedossa. Silti uskon, että viimeistään kauden loppupuolella Toyota taistelee pisteistä. Mika Salo on hyvä kuski tietyissä olosuhteissa. Aika-ajo suorituksia hänen tulee kuitenkin parantaa. McNish on samanlainen arvoitus kun työnantajansa. Tallilla on paljon osaavaa teknistä henkilökuntaa kuten Gustav Brunner. Toyotan moottori on varmasti hyvä jo heti kauden alusta tehoiltaan, mutta kuinka luotettava se on??? No ei pidä odottaa liikaa. Kaikki varmasti muistamme tapaus Jaguarin!!!!!
Mitäs mieltä te olette ensi kauden asetelmista????