Lähtökohdat ensi kauteen!!!!!

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Niin ensi kaudesta saattaa tulla taas pitkästä aikaa tasaväkinen eri tallien kesken.

Ferrari:

Mitä tn. ensi kaudella vahva mestari ehdokas, mutta ongelmia on tiedossa. Uusi auto ei tn. valmistu ajoissa ekoihin kisoihin ja talli käyttää edellisvuoden auton evoluutio mallia. Kun uusi auto sitten valmistuu ei sen toimivuus ole taattu. Vallankumouksellinen titaani vaihdelaatikko on oikutellut testeissä useasti. Toisaalta Ferrarin miehet ovat jo nyt saattaneet hahmottaa vian ja homma toimii. Kuljettajat tallilla ovat hyvät. Schumi on ykkösten tämän hetkisistä kuljettajista kokenein ja näin luonnolisesti paras. Hän on vahvasti kiinni mestaruudessa.

Baricello taas jatkaa samassa roolissa kuin kaksi edellistäkin kautta, eli apupoikana. Sopimusta ei tn. uusita tämän kauden jälkeen joten Brassin pitää nyt näyttää todellinen suorituskykynsä muille tiimeille.

McLaren-Mercedes:

Talli suunnitteli aivan uuden moottorin jonka kulmaluku nousi 72-90 asteeseen, kuten Ferrarilla ja Bemarilla viime kaudella.Uusi auto on vielä vaiheessa ja juorut kertovat, että ohjaamon suunnittelussa on tullut virhe, joka vaikuttaa muiden osien yhteensopivuuteen. Saapa nähdä onko McLaren onnistunut valmistamaan mestaruus auton. Itse en vielä varmasti menisi veikkaamaan, mutta toivon parasta.

Kuljettajat ovat hyvät, mutta mestaruuden kannalta EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ. Kimi on lahjakas ja todella kylmäpäinen kuski.Tottuminen uuteen työympäristöön vie aikansa joten mestaruus ensi vuonna olisi todellinen pommi. Palkintosijat ovat todennäköisempiä.

Coulthard on se kuski, jonka varaan McLaren uskoo mestaruuden tavoittelun. Davidiltä voidaan odottaa mestaruutta jos auto on edes jotenkin onnistunut. Itse en kyllä usko, että skotti voittaa. Kohtalon vuosi ja uskon, että David vaihtaa tallia ensi kauden jälkeen.

Williams-BMW:

Williams on noussut takaisin huipulle ja taistelee mestaruudesta varmasti kynsin ja hampain. Auto oli jo viime kaudella hyvä ja moottori oli sarjan tehokkain vaikkakin epäluotettava. Autolla pystytään mestaruuteen. Kuljettajat ovat myös hyvät. Itse uskon Montoyan mestaruus mahdollisuuksiin enemmän kuin Ralfin. Montoya on myös parempi kuski näistä kahdesta ja uskon, että hän tulee haastamaan jopa itse M.Schumacherin.

Jordan-Honda

Jatkaa keskikastissa, muutama palkintopallisija. Honda on käyttänyt paljon aikaa tämän vuoden myllyyn,joten saapa nähdä onko se kuinka paljon parempi viime kauden fiaskoa. Kuskeista Fisigella on hyvä tasainen kuski, jolla on nyt todellinen näytönpaikka. Satosta on vaikea sanoa vielä mitään. Alemmissa luokissa ies on loistanut joten kai hänkin jonkunlainen rattimies on. Jordan on ensi kaudella jälleen se parempi Honda talli.

BAR-Honda:

Uusi auto on esitelty, tallipäällikkö vaihtunut, mutta kuskit säilyneet. Pollockin lähtö on ihan hyvä juttu. Homma ei toiminut jstain syystä Graigin käsissä, joten David Richards on hyvä valinta. Miehellä on kokemusta tallin johtamisesta ja Benetton vuodet menivät häneltä hyvin, Benettonin suku ei vaan pitänyt miehen johtotavasta. Ihmettelen vaan, että kun kerran Pollock sai lähteä niin mitä se Reynard siellä vielä tekee???? Miehen suunnittelemat rungot ovat olleet epäonnistuneita alusta lähtien. Onko tämä vihdoin parempi. Huhujen mukaan Honda on ollut mukana kehittämässä tätä runkoa. Toivoa paremmasta?? No Villeneuve jatkaa vielä vuoden, mutta ei pysty Barilla varmastikkaan kovin kummoiseen. Jaska on muutenkin turhautunut eikä jaksa innostua entiseen malliin. Panis on hyvä kuski, mutta rahkeet riittävät, vain pistesijoihin.

Sauber-Petronas(Ferrari)

Mielenkiintoisat nähdä yllättääkö Sauber jälleen. Heidfeld ja Massa muodostavat kovan vastuksen muille talleille. Pieni budjeti on kuitenkin entistä pienempi Red Bullin lähdettyä. Saapa nähdä.

Arrows-Ford

Arrows saa vihdoinkin jonkunmoisen voimanlähteen. Kuljettaja tilanne ei ole vielä aivan varma. Frenzen on tn. allekirjoittanut vuoden sopimuksen Arrowsin kanssa. Toinen kuski on kyvytön Bernoldi, joka pysyy tallissa rahakkaan sponsorinsa takia. Jos Frenzen ajaa Arowsilla ensi kaudella on heillä mahdollisuuksia pisteille.

Renault:

Tähän talliin minulla on vahva usko. Viime kausi meni penkin alle, mutta loppukausi näytti, että potenttiaalia löytyy, vaikka mihin. Kuskeina Trulli ja Button, joista Trulli se parempi. Mike Gascone on loistava auton suunnittelija, vaikkakin viime kauden Benetton oli aika fiasko. Moottori on varmasti ensi kaudella yksi sirkuksen parhaimmista. Ensi kauden musta hevonen sanon minä.

Jaguar-Ford:

Vihdoinkin luvassa parempaa???? No ainakin talli hommasi vihdoinkin itselleen tuulitunnelin. Aerodynamiikka voisi vihdoinkin olla kohdallaan. Moottori oli viime kaudellakin jo ihan hyvä, auto oli muuten, vain epäonnistunut. Tallin tekninen henkilökunta saattaisi tarvita vahvistuksia. Kaiken lisäksi tallin yllä leijuu pelko koko homman loppumisesta nyt kun Nasser lähti pääjohtajan paikalta. Suljetaanko raha hanat vai tiukennetaanko budjettia??? Jaguar tarvitsee paljon rahaa päästäkseen huipulle, mutta jos rahaa ei tule loppuu kehitys. Kuskeina Irivine ja De la Rosa. Odotin Pedrolta enemmän viime kaudella ja petyin. Espanjalaisen on näytettävä nyt kykynsä jos halajaa nousta joskus huipulle. Irvine ajoi viime kaudella ihan hyvin. Pistesijat ovat Eddielle mahdollisia. Kaiken kaikkiaan Jaguar taistelee keskikastin häntäpäässä.

Minardi:

Niin minulle on vähän epäselvää, että saiko Minardi ostettua Ferrarin moottorit vai jatkaako se Asiatecheilla???? No joka tapauksessa tallilla ei ole kunnon suunnittelijaa, joten autolta ei sovi paljon odottaa. On tietysti totta, että Minardin budjeteilla ei hyvää kulkupelia saa kasaan. Kuskit ovat kysymysmerkki. Yoong on ainoa vahvistettu kuski. Malesian poika on osoittautunut aika kehnoksi. Tallikaveriksi on veikkailtu mm. Verstappenia. mikä olisi hyvä juttu Minardille. JOS on kokenut kuski ja voisi auttaa Minardia testeissä todella paljon. Kisassa puukenkämies tuskin menestyisi Minardilla. Talli pitää paikkansa letkan perällä.

Prost:

Prostista ei uskalla sanoa mitään, kun tallia ei välttämättä enää ensi kaudella ole.


Toyota:

On ykkösissä ensi kertalainen, joten ongelmia on varmasti tiedossa. Silti uskon, että viimeistään kauden loppupuolella Toyota taistelee pisteistä. Mika Salo on hyvä kuski tietyissä olosuhteissa. Aika-ajo suorituksia hänen tulee kuitenkin parantaa. McNish on samanlainen arvoitus kun työnantajansa. Tallilla on paljon osaavaa teknistä henkilökuntaa kuten Gustav Brunner. Toyotan moottori on varmasti hyvä jo heti kauden alusta tehoiltaan, mutta kuinka luotettava se on??? No ei pidä odottaa liikaa. Kaikki varmasti muistamme tapaus Jaguarin!!!!!

Mitäs mieltä te olette ensi kauden asetelmista????
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ihan ok, I agree...Ferrari siis tuskin lähtee kisamaan tippaakaan keskeneräisellä autolla...McLarenilla ja varsinkin Williamsilla nähtäneen kaukomaiden kisoissa savumerrkejä useampia...
 

pkj

Well-known member
Liittynyt
2.9.1999
Viestit
1905
Sijainti
Helsinki
Lyhysti McLaren, Williams ja Ferrari hallitsevat. Toyota voi yllättää.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
KL Minardi Asiatech on virallinen nimi, siis Asiatecheillä ajavat.

McLarenin ohjaamon suunnitteluvirhe on pelkkää puppua! Jostain luin, että ongelmat olisivat vastaavanlaisia kuin BAR:lla oli, eli auto alkaa täristä/resonoida jarrutuksissa. Mutta onko noihin uskomista?? Ei siinä kauan olka heilahda, kun asia on korjattu. Ja hyvä, jos ongelmat on tullut nyt ilmi, eikä myöhemmin.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Mitäs mieltä te olette ensi kauden asetelmista????
Oot ajoissa liikkeellä !

Vasta n. kuukauden kuluttua on edes jossain määrin realistista alkaa puntaroimaan ensi kauden asetelmia. Joten palataan tähän asiaan sitten !

Toivottavasti McLaren hallitsee ensi kautta, ja Toyota tulee todellisena yllättäjänä hyvänä kakkosena. :D

Ferrari voisi omasta puolestani romahtaa keskikastiin. Näin ei kyllä käy, joten se siitä.

Willimsilla saattaa kiehua pahasti kuljettajien kesken ensi vuonna. Sitä onkin mielenkiintoista seurata, varsinkin jos Williams on vielä voittaja-auto.

Mutta tammikuun testejä odotellessa Hyvät Joulut !
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4086
lyhyesti sanottuna: schumin näytöstä alusta loppuun
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
JJ sanoi ruutulipussa aika hyvän pointin. Se meni jotenkin näin...

"Ferrarilla kesti kuitenkin useampi vuosi nousta voittaja autoksi kun Schumi ja taustatiimi liittyi talliin, vaikka he olivat jo kokeneita ja rahaa oli kuin roskaa"

Myöskin BAR:n tilanteesta oppineena Toyota lähtee varovaisin tavoittein lähtöruudukkoon. Ensin pitää 1-2 vuotta reenata yhteispeliä ja sitten voidaan tavoitella paikkaa podiumilla.

Uusien nuorien kuljettajien kouluttaminen F1-maailmaan on jo enne siitä että Mika Salo ja Allan Mcnish ei kauaa enää ajele, 2-3 vuotta korkeintaan. Pikkulinnut ovat jo laulaneet että kuljettajapari kokisi nuorennusleikkauksen jo ensi kauden jälkeen.

Kimi Räikkönen onkin ensi kaudella mielenkiintoinen tapaus. Nähdään että vahvistaako hän epäilyt siitä, että parhaimmillaan kuljettajat ovat noin 5v ajaneena lähemmäs 30v, vai onko F1:set niin helppo ajaa ja tallin tuki vahva että voidaan voittaa kisoja yhden kauden jälkeen.

Jenson Button osoitti muuttaessaan Williamssilta Benettonille, että kun autoa pitääkin säätää paljon että se toimii täydellisesti, siihen tarvitaankin useamman vuoden kokemus. Onko Kimi-Mclaren yhdistelmä poikkeus säännössä vai vahvistus.

Tuskin olen kaukana jos sanon että ensi kausi tulee olemaan ennakkoon yksi mielenkiintoisimmista mitä on nähty.
 

Roboo

Well-known member
Liittynyt
31.7.2001
Viestit
416
Sijainti
Helsinki
Originally posted by Harrison:
<STRONG>
Uusien nuorien kuljettajien kouluttaminen F1-maailmaan on jo enne siitä että Mika Salo ja Allan Mcnish ei kauaa enää ajele, 2-3 vuotta korkeintaan. Pikkulinnut ovat jo laulaneet että kuljettajapari kokisi nuorennusleikkauksen jo ensi kauden jälkeen.</STRONG>
Niin, tuskin kovin montaa vuotta enää ajavat, mutta näistä nuorukaisten testailuista on vielä matkaa kisakuskiksi. Tulevaisuus näyttää vahvasti siltä, että tiimit alkavat haalia entistä enemmän nuoria lahjakkuuksia junioritiimeihinsä. Näistä sitten joku joskus ylittää rajan ja pääsee itse kisaamaan ykkösiin. Renaultillakin on tällä hetkellä liikatarjontaakin pätevistä, nuorista kuskeista mutta silti haalittiin neljä uutta lupausta kehitystiimiin.

[ 23-12-2001: Message edited by: Roboo ]
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Spekulaatiot ovat tämän foorumin parasta antia.

Ferrari jatkaa kärjessä, mutta Montoya tulee ja laittaa schmin todella tiukoille mestaruudesta ajettaessa. Seuraavista sijoista tulee aivan mieletön kamppailu. Mukana ovat Ralf, David, Kimi, Rubens, Fisico ja Trulli. Ensimmäisen voittonsa kaudella ottavat Fisichella, Trulli ja Kimi.

Tämän jälkeen onkin jo pieni väli ja seuraavina tulevat Villeneuve, Panis, Sato ja Alonso, joka saa Buttonin paikan kauden kolmannessa GP-ssä. Seuraavina tulevat maanpinnalle pudonneet Sauber kuskit Massa ja Heidfeld. Massa on ollut Sauber kaksikosta se parempi.

Toyota ottaa kaudella noin 10 pistettä, ja on sarjassa ennen Jaguaria, Minardia, Arrowsia ja Prostia, joka saa kalustonsa vasta kauden kolmanteen kilpailuun.

No tämä nyt on vain toive, eli jos kausi 2002 olisi tälläinen se olisi mielenkiintoisin vuosiin. Jos vielä pitemmälle pitäisi mennä, niin Montoya voisi voittaa mestaruuden, ja Kimi voittaisi peräti kolme kertaa. Kahteen voittoon yltäisi Trulli ja Fisichella, ja myös Alonso voittaisi yhden sadekisan. Kauden päätteeksi huonosti ajanut Coulthard siirtyisi ties minne ja Häkä siirtyisi Cutin tilallen erittäin motivoituneena. Kaudesta 2003 tulisi suomalaisten kaksinkamppailu, jonka Häkä vielä tässä vaiheessa voittasi.

No eiköhän tässä olla jo jankattu aivan tarpeeksi. Mutta syvin toive olisi, että Schumi ei enää jatkaisi kärjessä, tai ainakaan niin ylivoimaisena kuin tähän saakka. :)
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Tuskin olen kaukana jos sanon että ensi kausi tulee olemaan ennakkoon yksi mielenkiintoisimmista mitä on nähty.
No on on ainakin meidän suomalaisten kannalta kun seurataan Kimin uran kehittymistä, mutta suoraan sanoen kuskeista on yksi ylitse muiden, joten MM:stä ei tule välttämättä kovaa vääntöä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.
 

MarsuLaren

Well-known member
Liittynyt
20.3.2001
Viestit
62
Sijainti
Finland
Originally posted by RK-62:
<STRONG>

No on on ainakin meidän suomalaisten kannalta kun seurataan Kimin uran kehittymistä, mutta suoraan sanoen kuskeista on yksi ylitse muiden, joten MM:stä ei tule välttämättä kovaa vääntöä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.</STRONG>

Totta, yksi on ylitse muiden - Montoya
:D :cool:
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Toivottavasti Huan Paapeli tai joku muu pystyy Shumin päihittämään ensikaudella. Toivottavasti sarjasta löytyisi monta Ferraria parempaa tallia, mutta pahoin pelkään tämän kauden toisintoa :(
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ferrari:

Mestarisuosikki, mutta tuskin enää niin ylivoimainen. Viime vuonna Williams oli jollain radoilla jopa selvästi nopeampi. Jos ensikaudella Frankin pojat saavat autosta luotettavamman, voi Ferrarilla olla kusi sukassa.

sijoitus pisteissä 1-2

McLaren-Mercedes:

Alamäki jyrkkenee. Kuljettajat ovat hyvät. Kimi on loistava, David hyvä. Davidin kokemus näkyy tasaisuutena, kun taas Kimin tulokset vaihtelevat. David on tasaisesti pisteillä yleensä sijoilla 3-6. Kimi voittaa pari kertaa ja on muutaman kerran muilla pistesijoilla. Lopussa kisoissa hän ei pärjää niinkään hyvin. Virheitä hän ei tee, mutta totuttelu autoon vie aikansa.
Lisäksi auto on aivan perseestä. On vain ihme, että kuljettajat pystyisivät edes palkintopallisuorituksiin.

sijoitus: 4-6


Williams-BMW:

Williams saattaa hallita koko kautta, jos saa aikaiseksi hyvän luotettavan auton. Montoya näytti närhen munat viime kaudella kaikille, ja tulee nyt jättämään Ralfin kuin tikku paskaan! Montoya taistelee leuan kanssa mestaruudesta.

sijoitus: 1-2

Jordan-Honda

Jordan tulee jatkamaan samaa tahtia. Pistesijoituksia tasaisesti. Fisichella saattaa tuoda Jordanille erittäin arvokkaita palkintopallisijoituksia. Saton taas uskon olevan pujottelukeppinä.

sijoitus: 4-6

BAR-Honda:

BAR tulee olemaan kauden suurin yllättäjä! Muutokset tallin sisällä ovat askel oikeaan suuntaan. Tallin auto on täysin uusiksi tekemä, siinä ei ole mitään vanhaa, mikä on positiivinen asia, sillä aiemmat autot ovat olleet susia. Auto näyttää ainakin silmämääräisesti hienolta. Keulaprofiili muistuttaa pikkaisen Ferrarin viime vuotista, mutta on kuitenkin aivan erilainen.
Kuljettajat ovat superloistavat, siitä ei käy kiistäminen. Jacques Villeneuve kuuluu edelleen sarjan 5 nopeimman kuljettajan joukkoon, johon kuuluu myös mielestäni tallin toinen kuski Olivier Panis. Jos molemmat ajavat luotettavasti ja maksimaalisen suorituskykynsä rajamailla, voivat he ottaa jopa useampia voittoja!!!!

sijoitus: 3

Sauber-Petronas(Ferrari)

Heidfeld-Massa tulee olemaan todella loistava pari valjakko, mutta onko Sauber edelleen yhtä kovassa iskussa myös ensi vuonna? Itse epäilen asiaa.

sijoitus: 7-9

Arrows-Ford

Bernoldista ei ole mihinkään, mutta Frentzen on ok (tietty jos nyt ylipäätänsä ajaa tallissa). Kaikki riippuu Arrowsin ensi kauden autosta. Uskon kuitenkin, ettei sillä kovaa päästä ja Frentzen saavuttaa pari pistettä sadekelin kisoista.

sijoitus: 7-9

Renault:

Viime kausi oli siirtymätaival tulevaan. Tulevana kautena Renault on jälleen pitkästä aikaa mukana omana tallinaan ja menestystä tulee varmasti. Button on todella nälkäinen ja Trulli on äärimmäisen lahjakas ja nopea kuljettaja. Renault taistelee joka kisassa pistesijoista ja hyvällä tuurilla voi jopa voittaa!

sijoitus: 4-6

Jaguar-Ford:

Melkoinen kysymysmerkki. Kuljettajat aika hyviä, mutta kausi voi muutamia sadekisoja lukuunottamatta aivan päin persettä! Lauda tosin on tuonut talliin lisää eloa joten ei sitä tiedä koskaan. Veikkaan kuitenkin:

sijoitus: 10

Minardi:

Ajaa Minardi millä moottorilla tahansa, ei menestykseen ole mahdollisuuksia.

sijoitus: 11

Prost:

Jos talli jatkaa, ei sillä ole mitään toivoa. Jean Alesi oli ainoa hyvä osa tallista viime kaudella ja kun siellä ei ole enää Alesiakaan, ei talli voi menestyä. Häviää Minardillekin!

Toyota:

Ongelmia koituu ensikertalaisuudesta lähinnä epäluotettavuutena. Auto on nopea ja kuskit ovat kärkikahinoissa mukana joissakin kisoissa. Vahinko vaan että tallilla on vanhat ja paskat kuljettajat. Se syö paljon ja lukuisat onnekkaat pisteet jäävät täten saamatta. Kuitenkin jos sataa usein, voi Salo olla sadespesialistina todella korkealla!

sijoitus: 6-9
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Jacques yllättää jälleen!!!! BARIN menestystä odoteltaessa !!!!! :D Saanen epäillä!!!! Luulen, että Mclaren kuitenkin Barin voittaa!!!!
 

Dog

Well-known member
Liittynyt
15.2.2001
Viestit
234
Sijainti
Turku
Saattaapi olla että Jordan on se parempi Honda talli. Hondat lienevät Sauberin kanssa suhteellisen tasaisia. On melko optimistista odottaa Kimiltä useita voittoja, jos nyt saisi edes ensimmäisensä. Renault varmaankin on edelleen nousu suunnassa tuloksista on vaikea sanoa. Honda seuraa tietysti huolestuneena Toyotan touhuja. Varmasti olisi kunnia olla parempi japsi vehkeillä kilpaileva. Barilla Villleneuve lienee nyt viimeistä vuotta, miten se hänen suoritukseensa vaikuttaa?
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Schumi aloitti jo ensi kauden spekuloinnin ja kilpailijoiden hiillostamisen. Aika helppoa toki sanoa että Räikkösen taidot eivät vielä riitä koko kaudeksi ja näin saattaa käydäkin. Yksittäisiä voittoja voi tulla, mutta tasaisuus saattaa puuttua.

YLE:

"Räikkösen taidot eivät vielä riitä"

F1-luokan hallitseva maailmanmestari
Michael Schumacher ei jaksa uskoa, että
McLarenille palkattu Kimi Räikkönen on
vielä valmis haastamaan hänet.

- Onko Räikkönen valmis haasteisiin on
iso kysymys, johon vastaaminen ottaa
aikaa. Minun mielestäni ei ole, saksa-
lainen lataa Frankfurter Allgemeine
Zeitung -lehden haastattelussa.

Nelinkertaisen F1-mestarin mielestä
McLarenin tulevaisuus on tällä hetkellä
pieni arvoitus.

- En halua väheksyä David Coulthardia,
mutta motivoitunut Mika Häkkinen olisi
nopeampi kuin Coulthard.
 
Ylös