Lapsena/nuorena luulin, että...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Jos leivinuunin tuhkaluukusta tulee tuhkanporoja, se ei tarkoita että ne ovat niitä poroja, joilla on sorkat ja sarvet.

Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
...Ruotsi oli joen toisella puolella (Ei oltu torniojokilaaksossa). Myöhemmin selvis, että se olikin meren takana.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Pohdein skidinä että jos niitä lapsia haluaa tekevän niin pitääkö sitä kortsua käyttää vai ei.

Kukaan ei ole vieläkään mulle tätä täsmentänyt. :(

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ennen kouluikää olin päätellyt, että kaikkien maailman ihmisten äidinkieli on suomi. Amerikkalaisissa elokuvissakin puhuttiin englantia vain siksi, että se kuulostaa paremmalta ja asiat saa sanottua lyhyemmissä lauseissa.

Joskus seitsemännen ikävuoden nurkilla tein havaintoja muista pihapiirin lapsista. Arvelin, että olen ainoa oikea ihminen maailmassa. Muut ovat vieraita, tuntemattomia organismeja, jotka ovat vain ottaneet ihmisen ulkomuodon.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Lapsena luulin,että ennen 50-lukua ei ollut värejä,koska leffat oli mustavalkoisia.:eek: EDIT.Jaahas NeitiP samoilla linjoilla.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Lapsena luulin,että ennen 50-lukua ei ollut värejä,koska leffat oli mustavalkoisia.:eek:
Itsekkin luulin hieman samalla tavalla, eli luulin että maailma/ihmiset oli luonnostaakin väriltään mustavalkoisia:dunno:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Onko toi ylipäätään edes sana? Sikiäminen...? Sikiseminen...? mmm.... MITTEE?!

Sikiäminenhän nimenomaan on tekemistä, mutta mulla voi olla sanastossa tässä nyt jotain paikallisvajausta, kun olen eri suunnalta lähtöisin.
Radiossa kerrottiin muinoin, notta Jeesus sikisi, syntyi, kärsi ja kuoli. Eräs länsisuomalainen pikkupoika ei tajunnut mitä on sikiseminen. Ei myöskään yhdistänyt ko. sanaa sikiämiseen, ennen kun hieman varttui hän ja tuli tietoiseksi elämän synnystä.

Hahmo jusban oli hyvinkin jäljillä asian tiimoilta.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Mummovainaa aikoinaan, jostakin syystä pitkäaikaiskäärmeissään eräälle toiselle suvulle, kirosi usein äänekkäästi että "ne sikiää kuin rotat". Lieden korkuisena hameenhelmassa tätä ihmeissäni kuuntelin. En ihan heti myöskään, monen muun tavoin ilmeisesti näköjään, ymmärtänyt lapsena sikiämisen merkitystä. Enkä varsin kysynyt. Se rottahomma varsinkin jotenkin hämmenti kovasti.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ihmettelin että missä sellainen paikkakunta on kuin Mummola, jossa monet kävi.

Itsellähän ei mummolaa ollut vaan 'mamma' asui Puotilassa Helsingissä.

markoj

Custom User
Tää ei oo oikeestaa luuloa vaan semmone hoksaus.

Kaveri oli saanu joululahjaksi karttapallon ja sitä sitten joskus välipäivinä kovasti tutkimme. Itse kattelin siitä Amerikan mantereiden ja Afrikan rannikoiden muotoja ja tuumasin jotenki, että "noi on varmaan joskus ollu yhdessä, kun ovat niin saman malliset". En tiedä oliko tuo täysin oma oivallus (70-luvun puoliväliä), vai olinko jostain kuullut sen suuntasta tietoa. Mutta arvatkaas nauroko kaverit mulle, että mukamas mantereet liikkus! Vittu sain kuulla siitä jos kuin kauan ja naureskelivat, että liikkuuks teidän talokin johonki. Kohta se on varmaan tuolla ojassa. :mad_old:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Päiväkoti-iässä minä luulin jossain vaiheessa että madoilla on luuranko kun yks kaveri sanoi sellaisen (luurangon) tippuneen jostain puusta. Oli siinä äipällä selittämistä ettei asia ihan nyt noin ole.

Knoukka

Well-known member

Kaveri oli saanu joululahjaksi karttapallon ja sitä sitten joskus välipäivinä kovasti tutkimme. Itse kattelin siitä Amerikan mantereiden ja Afrikan rannikoiden muotoja ja tuumasin jotenki, että "noi on varmaan joskus ollu yhdessä, kun ovat niin saman malliset". En tiedä oliko tuo täysin oma oivallus (70-luvun puoliväliä), vai olinko jostain kuullut sen suuntasta tietoa. Mutta arvatkaas nauroko kaverit mulle, että mukamas mantereet liikkus! Vittu sain kuulla siitä jos kuin kauan ja naureskelivat, että liikkuuks teidän talokin johonki. Kohta se on varmaan tuolla ojassa. :mad_old:
Melkein kaikki ton on hoksannu. Samoin kun solipsistisen ajatuksen, että "mitä jos mitään muuta ei ookkaan olemassa kun minä ja mun ajatukset, IIK!!!"

SamiJ

Well-known member
...on vaan yhdet isovanhemmat. Elikkä että kaikilla on vaan yksi mummo ja pappa. Niitä toisia kun en koskaan ole nähnytkään. Joskus vähän vanhempana tuli sitten tajuttua kavereiden jutuista, että niitä täytyis vissiin olla kaks kumpaakin. Tarkemmin ajateltuna ihan järkeenkäypää, että iskällä ja äiskällä on molemmilla iskä ja äiskä.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
...on vaan yhdet isovanhemmat. Elikkä että kaikilla on vaan yksi mummo ja pappa. Niitä toisia kun en koskaan ole nähnytkään. Joskus vähän vanhempana tuli sitten tajuttua kavereiden jutuista, että niitä täytyis vissiin olla kaks kumpaakin. Tarkemmin ajateltuna ihan järkeenkäypää, että iskällä ja äiskällä on molemmilla iskä ja äiskä.
Et ole ikinä ottanut huomioon mahdollisuutta että sulla oliskin vaan kaksi isovanhempaa eikä neljä?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta

Melkein kaikki ton on hoksannu. Samoin kun solipsistisen ajatuksen, että "mitä jos mitään muuta ei ookkaan olemassa kun minä ja mun ajatukset, IIK!!!"
Mutta kuinka moni on huomannut, että kun Etelä-Amerikan siirtää Afrikan päälle ja kääntää yhdistelmän 90 astetta vastapäivään saadaan aikaiseksi hirmuliskon pää:

Eli tässä kyseiset maanosat:
Näytä liitetiedosto 13183

Sitten samat päällekkäin:
Näytä liitetiedosto 13184

Ja kierto vastapäivään:
Näytä liitetiedosto 13185

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mutta kuinka moni on huomannut, että kun Etelä-Amerikan siirtää Afrikan päälle ja kääntää yhdistelmän 90 astetta vastapäivään saadaan aikaiseksi hirmuliskon pää:
Huomannut en ole. Vaatii jo vähintäänkin sitä KimiRäikkösluokan hahmotuskykyä, että pystyy havainnoimaan tämmöisiä seikkoja. Bravo.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.