Le Mans 2011

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Harmi, että foorumin Nojatuoli-Neweyt vaikuttavat vain tuolla F1-puolella. Näissä autoissa nimittäin riittäisi erikoisia ratkaisuja pähkäiltäviksi. Mun ehdoton suosikki on tällä hetkellä Oak Racingin "wobbly bobbly" -takasiipi... Peugeot on jo ehtinyt väsäämään omaan ratkaisunsa, jolla pyritään samaan, mutta täysin erilailla toteutettuna. Analyysiä näistä ja muista härpäkkeistä mm. Mulsannes's Cornerissa.
 
Liittynyt
9.6.2010
Viestit
23
Terve taas,

Hienoa, että keskustelu on laitettu käyntiin viimevuotiseen tapaan. Eurosport näyttää kattavasti lähes koko kilpailun ja tänä vuonna Suomen selostuskopissa istuu allekirjoittaneen lisäksi Markus Palttala ja Eero Simojoki.

Viime vuonna saimme paljon ideoita ja aiheita keskusteluihin tältä palstalta, joten heittäkää taas ideoita ja kommentteja kehiin. Pisin lähetys on muistaakseni 11h45min...

risto virtanen
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
F1 Fanaticillä varsin hyvä esittely kisaan osallistuvista (entisistä) F1-kuskeista. Mielenkiintoisesti kyllä Pösökin yhdeksästä kuskista peräti seitsemällä on F1-taustaa, kun Audilla on vain McNish.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
F1 Fanaticillä varsin hyvä esittely kisaan osallistuvista (entisistä) F1-kuskeista. Mielenkiintoisesti kyllä Pösökin yhdeksästä kuskista peräti seitsemällä on F1-taustaa, kun Audilla on vain McNish.
Muutaman vuoden ajan F1-Fanatic on tehnyt nuo esittelyt. Peugeot on tunnettu F1-taustaisista kuskeistais aina Le Mansissa. (Parhaimmillaan pösöllä oli kahdeksan F1-taustaa omavaa kuskia ja noin oli kaudella 2008)
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Jees, studiolla ollaan ja odotellaan illan lähetyksiä! Teiltä tulleet kysymykset ja palautteet olivat loistava apu pari vuotta sitten, kun olin mukana selostushommissa ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran, joten toivottavasti innokkaita riittää tälläkin kerralla! Kaikkiin riittävän helppoihin ja asiaan liittyviin kysymyksiin vastataan lähetyksissä...
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Jees, studiolla ollaan ja odotellaan illan lähetyksiä! Teiltä tulleet kysymykset ja palautteet olivat loistava apu pari vuotta sitten, kun olin mukana selostushommissa ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran, joten toivottavasti innokkaita riittää tälläkin kerralla! Kaikkiin riittävän helppoihin ja asiaan liittyviin kysymyksiin vastataan lähetyksissä...
Onhan se hienoa että kestävyysajojen ammattilainen on mukana kommentoimassa meille katsojille lähetyksissä mutta olisin mielummin nähnyt sinun ajavan kilpailussa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Herroille Virtanen, Palttala ja Simojoki tsemppiä urakkaan :thumbup:

Ainaskin sellaisen laitoin merkille (tai silmäni valehtelivat) jossakin eilisen sessiossa että Audin etulamput oli aika kirkkaat radanvarren kameralla kuvattuna ja Pösöllä näytti incar-kamerassa katu olevan aika heikosti valaistu.
Kai ajovaloihinkin joku sääntö on olemassa?
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Onhan se hienoa että kestävyysajojen ammattilainen on mukana kommentoimassa meille katsojille lähetyksissä mutta olisin mielummin nähnyt sinun ajavan kilpailussa.
Ehdottomasti mieluummin olisin ajamassa, mutta kun se ei tänä vuonna toteutunut, niin mielelläni seuraan kisaa täältä studiolta! Toiseksi paras vaihtoehto siis... Ykkönen on tietenkin kohtuullisen selvä.
 

ArtoD

Well-known member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
83
Sijainti
Mansesteri
Aston Martinin LMP1-projekti tälle vuodelle näyttää menneen reisille oikein urakalla. Päälle 20 sekuntia kärkiautoja perässä, jopa luokkaa alempien autojen perässä pysyminen tuottaa aikamoista tuskaa. Kellään heittää tarkempaa taustatietoa, miten näin on päässyt käymään? Projekti ilmeisesti käynnistynyt reilusti muita myöhemmin (liian myöhään)?
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Aston Martinin LMP1-projekti tälle vuodelle näyttää menneen reisille oikein urakalla. Päälle 20 sekuntia kärkiautoja perässä, jopa luokkaa alempien autojen perässä pysyminen tuottaa aikamoista tuskaa. Kellään heittää tarkempaa taustatietoa, miten näin on päässyt käymään? Projekti ilmeisesti käynnistynyt reilusti muita myöhemmin (liian myöhään)?
Olisivat vaan pysyneet umpimallissa.
Ja taas mennään: http://www.streamhunter.tv/index.php?option=com_lsh&view=lsh&event_id=51474&tid=183652&channel=0&tmpl=component&layout=popup&Itemid=207 :rolleyes:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aston Martinin LMP1-projekti tälle vuodelle näyttää menneen reisille oikein urakalla. Päälle 20 sekuntia kärkiautoja perässä, jopa luokkaa alempien autojen perässä pysyminen tuottaa aikamoista tuskaa. Kellään heittää tarkempaa taustatietoa, miten näin on päässyt käymään? Projekti ilmeisesti käynnistynyt reilusti muita myöhemmin (liian myöhään)?
Se kai lähinnä, jonka vuoksi meni sitten Paul Ricardin "testi" (kisa) ja Le Mansin testipäivä reisille.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Waltrip oli ihan hukassa, kun radalla on enemmän kuin kaksi mutkaa. :D

Kommentaattori kun ihmetteli sitä 0,5 MJ energiamäärää, niin se vastaa esim. 50 KW tehoa 10 sekunnin ajan.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Muistakaa Risto Virtanen ja Markus Palttala vähän mainostaa kisan ainoaa suomenmestaria, Andrea Belicchiä.
Aston Martinin LMP1-projekti tälle vuodelle näyttää menneen reisille oikein urakalla.
AM on tainnut mainostaa tätä yritystään kolmen vuoden projektina, joten ihan just nyt ei ole tarkoituskaan olla voittovauhdissa. Homma on kuitenkin mennyt sinänsä ketuiksi, että "testikisoiksi" aiotut tapahtumat ovat peruuntuneet... AM:n viritelmä on Fyksfaneillekin mielenkiintoinen, sillä Wirthin/Manorin/Virginin tapaan kyseessä on täysin "digitaalinen" auto.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
AM:n viritelmä on Fyksfaneillekin mielenkiintoinen, että Wirthin/Manorin/Virginin tapaan kyseessä on täysin "digitaalinen" auto,
Eli perse edellä puuhun täälläkin...:wall:

Toivotaan että aikansa räpistelyn jälkeen he tajuavat tehneensä jotain väärin ja sponsoreila riittää halua/rahaa palauttaa merkki paikalle jolle se kuuluu.
 
Ylös