Le Mans 24h 2009

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Iltakahvit hörpitty vähän aikaa sitten, joten näillä kofeiineilla mennään ainakin 12 tunnin rajapyykkiin asti. Jääkaapissa on mukavasti kaikenlaista pikkunaposteltavaa ja olutta (jonka kanssa tosin pitää ottaa iisisti tai tulee noutaja ennen maalia). Kisastudiokin viritetty (vasemmalta F1-Forum/CARTerin linkittämä twitterlivesivu - tv - live timing - Jukolan viestin tulossivut (pikkuruutu)):
On sinulla varsinainen kisastudio siellä pystyssä :thumbup:

Itse olen tunkenut mahdollisimman paljon ikkunoita ja akkunoita auki 24 tuumaiselle laajakuvanäytölle. Se toimii oikeastaan ihan hyvin, kun tulosluettelo ja tuo twittersivusto löytyvät samasta paikasta. TV-kuva tulee sitten telkkarista ja kun ei tule, niin sitten pieni striimiruutu tuon koko komeuden päälle.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Pahimman ukkosen ajaksi piti laittaa varmuuden vuoksi telkkari ja boksi irti seinästä, mutta nyt ollaan taas mukana. :thumbup:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Itsehän ajattelin nynnyillä ja ottaa kohta taktiset 2-3 h torkut. Pystyisi kyllä valvomaan mutta kun ne viimeiset tunnit menee niin tuskaiseksi, "loppuis jo"... nauti siinä sitten. Paras hetki nukkumiseen on nyt ja sen välillä kun aurinko nousee (kello 7 suomen aikaan, valoisampaa tietty jo aiemmin) kun ratakamerat on pois päältä ja jos jotain tapahtuukin niin kameroihin se ei näy.
 
Viimeksi muokattu:

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Itsehän ajattelin nynnyillä ja ottaa kohta 2-3 h torkut. En halua väkisin notkua hereillä, ne viimeiset tunnit menee muuten niin tuskaiseksi, "loppuis jo"... Paras hetki nukkumiseen on nyt ja aamutuntien välillä, kun kamerat on pois päältä ja jos jotain tapahtuukin niin kameroihin se ei taatusti näy. Aurinko nousee 6:59 (Suomen ajaksi muutettuna), mutta valaisampaa on jo sitä ennen tietenkin.
Kahtena edellisenä vuonna olen nukkunut kaksi tuntia ja herännyt vajaan tunnin ennen auringon nousua. Aamun sarastus on hieno hetki radalla.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Nukkumaan aikovien kannattaa tietää, että englanninkielisellä Eurosportilla ennustellaan mahdollista sadetta seuraavan kahden tunnin sisällä... :rolleyes:
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Täytyy sanoa, että nyt kyllä harmittaa että en ole hankkinut vielä uutta läppäriä entisen hajonneen tilalle. Nyt meinaan olisi läppäri jonlin verran pöytäkoneen ääressä norkoilemista miellyttävämpi ratkaisu. No, onneksi kisa on antoisa.
 

zoic

Member
Liittynyt
12.6.2009
Viestit
23
Itse tässä makailen tv:n ääressä. Vieressä matalalla pöydällä läppäri jossa on tietty foorumi, livetiming ja radio lemans niin tietää mitä tapahtuu kun eurosportti on katkolla.

Ja tietenkin pöytä jossa on juomat ja naposteltavat :alppu:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Sanoiko Gene, että heillä on ongelmia moottorin kanssa?
 

Pjt

Member
Liittynyt
13.6.2009
Viestit
13
täällä "studiossa" pyörii taulutv:llä mediacenterissä eurosport, selaimissa livetiming, radiolemans ynnä muut tarvittavat, pöydällä snacksit ja jääkaapissa vielä "muutama".:thumbup:

lol, eurosport.fi:n lemans 24 artikkelissa mainitaan Bourdais "entiseksi F1-kuljettajaksi", päivän skuuppi !:D
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
lol, eurosport.fi:n lemans 24 artikkelissa mainitaan Bourdais "entiseksi F1-kuljettajaksi", päivän skuuppi !:D
Eurosport hankkinut aikakoneen. :p #8 ottaa melkein 10 sekuntia kierroksella kiinni kärkeä, toivottavasti ranskikset pääsisivät voittokamppailuun vielä mukaan. Aikaahan vielä on reilusti... :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
lol, eurosport.fi:n lemans 24 artikkelissa mainitaan Bourdais "entiseksi F1-kuljettajaksi", päivän skuuppi !:D
Odotettavissa on yllätyspaluu ykkösiin Silverstonessa! Bourdais saa entisen paikkansa takaisin!

Jukolasta sen verran, että meni viime vuonnakin 24h:n kanssa päällekkäin ja tiesin jo tuolloin että tulee menemään tänäkin vuonna. Mutta mitkäs ovat Le Mansin päivämäärät ensi vuonna? Jukola nimittäin on viikkoa tämänvuotista myöhemmin (19.-20.6.2010). Tuohan tulee tietenkin Urheilukanavalla läpi yön lähetyksenä myöskin.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kun radalla ei oikein tapahdu, niin taustalla sen sijaan tapahtuu. Stuart Hall on heitetty kisasta pihalle Radicalin onnettomuuden takia. Aston Martin #009 joutuu näin ollen ajamaan kisan loppuun kahdella kuljettajalla.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
908 Hybrid Electric

In 2009, Peugeot will compete with the 908 HY, an hybrid electric version of the 908 diesel.[9] The 908 HY adds a 80 hp (60 kW) electric motor, replacing the car's standard starter motor. The motor is powered by 600 lithium ion batteries which are located in the cockpit and on the left bottom of the car. The batteries are charged through regenerative braking, requiring approximately 20 to 30 seconds to recharge.

The electric motor can be used to provide extra power to the car for approximately 20 seconds, either automatically or through driver activation. The motor can also run on its own while the car is entering a pit lane, shutting the diesel motor off to conserve fuel. The electrical systems add approximately 45 kg (99 lb) to the weight of the standard 908, although Peugeot believes they can lower this weight further.
Näin Wikipediassa. LM-hybridissähän siis lienee sama idea kuin KERS:ssä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Viimeinen kierros ennen kuljettajan vaihtoa: Tom Kristensen 3'27.848. Kun Franck Montagny 3'28.800. Molemmat noin viisi sekuntia Brabhamia nopeampia.

Heitän samalla pähkinän selostajille, jotta pysyvät skarppina: Miksi RML-tiimin pitäisi olla WTCC-yleisölle tuttu nimi? ;)
 

Miksan

Well-known member
Liittynyt
19.4.2008
Viestit
109
Näin Wikipediassa. LM-hybridissähän siis lienee sama idea kuin KERS:ssä.
Ei kuitenkaan ole käytössä vielä tänä vuonna, esiteltiin Silverstonessa viime syksynnä mutta sen jälkeen ei ole ajettu hybridillä.

http://www.racecar-engineering.com/news/opinion/313827/bruno-famin-on-the-future-of-peugeot-at-le-mans.html

At Silverstone last year you showed off the 908 HY where is it now?
Its in the workshop, because the one we showed at Silverstone was a demonstrator of the technology we were able to do. It was there to prepare the future the technical rules for this area is not very good for HY because you cannot score points, and you cannot be classified and you have a smaller fuel tank. So with the HY system you will have to refuel more often. Its not very good. We did that Silverstone demonstrator to prepare for the 2011 car and we wanted to get some data on the HY system. We are still working on the system, even perhaps a bit more powerful and that’s the starting point of the 2011 design.
 
Ylös