Leffa-arvostelumme.

Sijainti
Oslo
Katsoin eilen tämän:

Laadukas viihde-elokuva.

Juuri nähdylle Elämän polkuja (Map of the World) Elokuva kannatti katsoa jo Sigourney Weaverin ja Julianne Mooren takia.
----> Julianne Moore esiintyy Robert Altmanin loistavassa elokuvassa "Short Cuts" jonka saatavuus dvd:nä on ollut huono. Joulukuussa on kuitenkin luvassa uusi julkaisu .

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

Christmas Vacation.
Vanha, mut aina yhtä hyvä leffa. Chevy Chasen tasosii koomikkoja ei nykypäivänä ole.
10 pistettä
Toi on loistava :D Tuli jopa ostettua deeveedeenä.

Toinen vanhempi huumorileffa, johon en koskaan kyllästy on "Vauhdilla Chicagoon" (Planes, Traines And Automobiles) :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dodiih, tuli sitten katottua muutama Suomesta mukaantarttunut leffa:

Helmiä ja Sikoja 8/10: hauska, mutta samalla surullinen leffa. Ehkä pikkusen halvallatehdyn oloinen, mutta toisaalta juuri tuo "amatöörimäisyys" sopii jotenkin juuri tuohon leffaan. Katson aivan varmasti uudestaankin.

Lapin Kullan Kimallus 5/10: Edes hyvät näyttelijät eivät onnistuneet pelastamaan tylsää käsikirjoitusta ja surkeaa ohjausta. Suhtkoht mitäänsanomaton leffa, jossa selkeästi pyrittiin välittämään katselijalle jotain elämää suurempaa. Mikä se elämää suurempi asia sitten oli, jäi tosin mulle epäselväksi :rolleyes:

Hymypoika: 3/10 Mä en niinkään ihmettele miksi joku haluaa tämmösen täysin turhan leffan tehdä vaan sitä, että joku sen vielä kustantaakin :confused:

Vieraalla maalla 2/10: kts. edellinen :rolleyes:

Knoukka

Well-known member
Tuo Oopeen Hymypojan haukkuminen oli justiinsa oikein. Vastenmielinen elokuva. Lapin kullan kimallus oli jotenkin rikkonainen ja laimea enkä itse saanut selvää kaikista repliikeistä.

Eilen tullut Lue huuliltani oli suhteellisen jämäkkä ranskalaisjännäri, 8 pistettä. Neloselta tultu, ja etukäteen haukuttu, Skulls sen sijaan yllätti iloisesti. Lopun lievää hajoamista lukuunottamatta ihan hieno kuvaus vallasta, lojaalisuudesta ja turmeluksesta. Ajankohtainenkin viittauksineen jokaisen skull'silaisen sotaan- arvosana 7.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
KnowHow sanoi:
Lapin kullan kimallus oli jotenkin rikkonainen ja laimea enkä itse saanut selvää kaikista repliikeistä.
Niin ku ne puhu välillä ruattia :D

Ei mutta tosiaan, se oli nimenomaan hemmetin rikkonainen ja siiinä ei ollut minkäänlaista kohokohtaa. Yhtäkkiä se sitten vaan loppu :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tosta Vieraalla maalla -leffasta tahtoisin vielä sanoa, että se pääosanesittäjä (Ville Haapasalo) oli niin helvetin huono, että mulle tuli katsoessa vaivautunut olo :eek!:

...puhumattakaan sen leffan naurettavan lapsellisesta käsikirjoituksesta.

Sijainti
Oslo
Katsoin juuri tämän:

Eräs parhaista näkemistäni ystävyyttä kuvaavista elokuvista.

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Albert Oil sanoi:
Umur. Eilen telkkarista. Liikaa taiteellisia lähikuvia ja ymmärryksen yli menoa.
Ymmärryksen yli meni ainakin "ei se - kyllä se"-toistelu... Enpä viitsinyt nyt toistamiseen leffaa katsoa, aiemmin nähty.

Perjantaina saarijärven leffakerhossa "Kalenteritytöt", kunnon tätileffa, hauska 5/10, alan jo kaivata laatuleffoja...

Knoukka

Well-known member
Rakkautta ennen auringonlaskua 10/10. Aivan täydellinen rakkauselokuva. Suurenmoiset, kauniit ja karismaattiset näyttelijät kahdestaan, nii-iin luontevaa ja välillä kiusallista dialogia että tärisytti ja Pariisi.

Olin aivan tärinässä koko elokuvan ajan- ja yhä vieläkin!

Miehet: viekää naisenne tähän elokuvaan!

PS. Ja jos ette ole katsoneet Rakkautta ennen aamua- se pitää olla pohjina.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Tanaan tsiigaamaan Oldboy.

Mutta SAW oli mahtava leffa!! Sille peukkuja!! :ahem: :ahem:

:thumbup:

Sijainti
Oslo

En ollut nähnyt aiemmin. Elokuva kertoo mitä ihmiselle voi tapahtua jos syyllistetään perusteettomasti.

Suhteelliisen intiiminä elokuvana hieman epätyypillinen Hitchcock. Klassikko(ainesta).

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Kolmen viikon paasta tulee ulos kaksi huippuleffaa: Ray (Jamie Foxx) ja National Treasure (Nicholas Cage). Odotan innolla.

FO110K

Banned
Bourne Supremecy (Medusan Isku) katsottu, ehdoton lisä niille jotka tykkäsivät Bourne Identitystä (Medusan verkko) .
Kamera heiluu vähän levottomasti välillä, mutta muuten on viihdyttävä pätkä, Matt Damon yllättävän sopiva tuommoiseen rooliin...
Itse tykkäsin, juoni toimii molemmissa, hieman erilainen agentti verrattuna esmes Bondiin joka leikkii jos millasilla leluilla...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
The Chronicles of Riddick 0/10: Ehdottomasti yksi paskimmista leffoista, jonka olen koskaan loppuun saakka katsonu. Vitutti jo heti ensimmäisellä minuutilla, mutta vihalla puskin loppuun saakka :doubtful:

Eipä ole edelleenkään tullu Vin Dieseliltä leffaa, jota edes harkitsisin katsovani toiseen kertaan.

Knoukka

Well-known member
Unelmien Sielunmessu. Helvetin tiukka kuvaus huumeista ja riippuvuuksista. Uskomaton äänimaailma, musiikki ja leikkaus. Kolmaskaan katsomiskerta ei vienyt loistoa, televisio hieman, mutta pisteet 10/10.

Räkä

Well-known member
Sijainti
Espoo
KnowHow sanoi:
Unelmien Sielunmessu. Helvetin tiukka kuvaus huumeista ja riippuvuuksista. Uskomaton äänimaailma, musiikki ja leikkaus. Kolmaskaan katsomiskerta ei vienyt loistoa, televisio hieman, mutta pisteet 10/10.
*allekirjoittaa*