Tässä on lainaus syyskuun 1998 F1 Racing-lehden numerossa olleesta jutusta:
------------------------------------------------
F3-kisoissa Macaossa 1990 Mika Häkkisen uran kehitys pysähtyi hetkeksi. Kaikki mitä oli tapahtunut aikaisemmin – ja kaikki se mitä tapahtuisi myöhemmin – sai oman erityisen värinsä Macaon kilpailun toisen erän loppuhetkillä. Silloin Mika Häkkinen saavutti edessä ajaneen Michael Schumacherin. Voittaakseen kilpailun Mikalle olisi riittänyt siinä erässä toinen sija. Schumacherille voitto olisi tullut siinä tapauksessa, että Mika jäisi ilman pisteitä.
Mitä silloin tapahtui ?
Mika yritti ohittaa Michaelin syöksymällä uhkarohkeaan ohitukseen. Hänen ei olisi tarvinnut tehdä muuta kuin ajella kaikessa rauhassa maaliin Michaelin perässä.
Silloin se tapahtui – Mika osui Michaelin autoon ja sen jälkeen kaiteeseen.
Vuosi Macaon kisan jälkeen englantilaistoimittaja Mike Doodsonille antamassaan haastattelussa Mika kertoi toisenlaisen tarinan.
- On totta, että voittaakseni sen kilpailun minun ei tarvinnut muuta kuin ajaa Michaelin perässä maaliin. Se oli suunnitelmani, ja kaikki meni helposti. Michael teki kuitenkin virheen tullessaan suoralle, eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia ohittaa häntä. Se oli aivan normaali kilpailutilanne, mutta hän muuttikin ennen jarrutukseen tuloa ajolinjaansa siihen suuntaan, mistä yritin ajaa hänen ohitseen, jolloin osuimme toisiimme.
- Törmäsin seinään ja kisani päättyi siihen. Jälkeenpäin hän sanoi, että oli pahoillaan, koska ei ollut nähnyt minua peileissään. Hyväksyin selityksen ja asia oli loppuun käsitelty – paitsi että pari päivää myöhemmin näin hänen haastattelunsa Eurosportilta. Siinä hän kertoi nähneensä minut peileissään ja muutti ajolinjaansa, jotta olisi estänyt ohitukseni ! En koskaan unohda sitä. En koskaan.
------------------------------------------------
<small>[ 27-08-2002, 16:39: Message edited by: GeGe ]</small>