legenda nimeltään Mika Häkkinen

bernie

Guest
pikkulinnut kertoi jotta häkkisen mika vaivautuisi peräti itse paikalle monzaan katselemaan kisaa.hieno homma
 

veekasi

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
58
Elävä legenda on lisäksi erittäin järkevä, osasi lopettaa leikin ajoissa... pelkäänpä, että kaikki eivät osaa lopettaa ajoissa frown
 

bernie

Guest
mika hoiti hommia f1-radoilla kymmenisen vuotta.siispä topicin elinkaari lienee hyyyyyyyyyvin pitkä.

häkä oli mielettömän epävirhealtis kuski.siinä lajissa muuten mualiman paras,väittäisin.niin oli kyllä nopeudessakin.nuo 2 ominaisuutta tekivät hänestä kaikkien aikojen f1-kuskin!
 

bernie

Guest
tulipa tässä mieleen, tosta räkän aiheuttamasta kolarista johtuen sellanen tosiseikka,että mika häkkinen ei koskaan tehnyt tuollaisia,jos en sanoisi,alkeellisia virheitä.schumi teki,mutta mika ei.ehkä se siivitti hänet pariinkertaan schumin ohi kun puhutaan mailmanmestaruuksista.mika häkkinen oli erinomaisen taitava kuski.ominaisuus jolla ei liiemmin nykykuskeja ole hemmoteltu.jonkinlaisena poikkeuksena schumacher.(jolla tosin on aina ollut sarjan paras auto).se vain nostaa entisestään mikan meriittien arvoa
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Kaudella 94 Mika Häkkinen kärsi yhden GP:n ajokiellon törttöiltyään sekä Silverstonessa että Hockenheimissä. Mikan tilalla Unkarissa ajoi Philippe Alliot.

<small>[ 15-09-2002, 12:19: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Oli ne sitten alkeellisia virheitä tai ei, mutta kyllä mika nuoruusvuosinaan teki samalla tavalla virheitä kuin muutkin huiput(yliyrittämistä?). En todellakaan muista miten mika toisena kautenaan ajoi(jo silloin paljon Kimiä kokeneempana), mutta vielä kaudelta 95 mielessä on ainakin span ja montrealin kisoissa tapahtuneet lapsukset.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Noista lapsuksista ainakin toinen menee Eddie Irvinen piikkiin! Näin minä asian tulkitsin monien videouusintojen jälkeen.
 

bernie

Guest
on muistettava että mika joutui heti nuorena huonoon talliin.tästä huolimatta hän pystyi jopa voittoon sen ajan larenilla(1997).ja tämän päiän mercedes-laren on aivan eri planeetalta kuin sen ajan laren(vertaisin sitä lähinnä tämänpäivän jordanin/barin tasoon noinniinku autona).kimin auto on vain paranneltu versio siitä,millä mika tahkosi heti tuplamestaruudet(samat tahot takana,ilmorista aina neweyhin asti).onhan siinä suuri etu päästä heti käsiksi mestaritason (ainakin huipputason)autoon.siinä mielessä kimin näytöt tältä kaudelta ovat ikävä kyllä suoraansanottuna heikot.

lienee paljolti mikan ansiota että kimi edes koskaan pääsi yrittämään huippuautolla.aivan kuin keke aikoinaan tasoitti mikan tietä,teki mika saman räälle.hieno ele sinänsä.
 

Bella

Well-known member
Liittynyt
8.2.2002
Viestit
59
Sijainti
Raccoon Cityn rauniot
Ja DC pystyi jopa kahteen voittoon sen ajan Laarenilla (1997), onpa aika ihmemies. Sitäpaitsi Häkä sai lahjavoiton... :p
 

Hënkka

Guest
Mitäs ihmettä Bernie nyt selittää? 1997 McLaren nyky-Jordanin/BAR:n tasolla??? Hei haloo nyt. :D

1997 McLaren ja 2002 McLaren ovat aika lailla samalla tasolla. Tosin 1997 puuttui dominoiva ylivoimatalli, kuten tällä kaudella on ollut. Ehkä oot sitten jotain aika-eroja sitten vertaillut, mitkä vääristyvät 2002 Ferrarin ylivoiman myötä... Mutta Mäkki on tasan tarkkaan se kolmanneksi paras vehe nyt, ja kuten oli 1997. Epäluotettavuuskin tuntuu täsmäävän, ja voittoon on mahiksia vain säkällä muiden epäonnen myötä.

Saahan sitä Mikaa hehkuttaa aiheesta, mutta ei nyt ihan mitä tahansa keksittyä bullshittiä... yuck

<small>[ 16-09-2002, 20:12: Message edited by: Henkka ]</small>
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Nii just! =)

97-mäkillähän Davidkin meni voittamaan 2 kisaa ja (muistaakseni) Monzan voitto tuli puhtaasti mäkin nopeuden ansiosta, kauden avauksessa williamssit oli vielä selvästi omassa luokassaan eivät vain ikinä pääseet maaliin.

97-mäkillä ajettiin myös paalulle kerran ja (muistaakseni =) silverstonesta lähtien mika oli aika-ajoissa aina 4 parhaan joukossa. Että kyllä on jordanilla ja barrilla huonot kuskit kun ei pysty lähellekään samaan.

Oli kyllä niin puutaheinää koko bernien kirjoitus että näinköhän se oli vakavalla mielin sanottu?
 

tyhmä eläin

Well-known member
Liittynyt
7.8.2000
Viestit
1911
Sijainti
Pullamäki
Toisaalta Häkkinen johti kaudella 97 muutamaa kisaa melko ylivoimasesti mutta tuli moottori rikkoja ja muuta mukavaa. taisi olla Nyrrellä kun Häkkinen ja Coulthard aijoivat kärjessä lähes 50 kierrosta ja sitten mollemmilta räjähti moottorit, Coulthardilla kierroksella 46 ja Häkällä kierroksella 47. Oli kotikatsomossa kivaa kiroilua, ja Silverstonessa samana vuona Häkälta taisi auto hajota 9 kierrosta ennen maalia jolloin hän myös johti skabaaa. Ja Monzassa Häkä oli pirun nopea mutta siellä räjähti taas rengas. Perkele, 97 oli hirveetä katottavaa Häkkis-fanille.
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
tyhmä eläin:
Toisaalta Häkkinen johti kaudella 97 muutamaa kisaa melko ylivoimasesti mutta tuli moottori rikkoja ja muuta mukavaa. taisi olla Nyrrellä kun Häkkinen ja Coulthard aijoivat kärjessä lähes 50 kierrosta ja sitten mollemmilta räjähti moottorit, Coulthardilla kierroksella 46 ja Häkällä kierroksella 47. Oli kotikatsomossa kivaa kiroilua, ja Silverstonessa samana vuona Häkälta taisi auto hajota 9 kierrosta ennen maalia jolloin hän myös johti skabaaa. Ja Monzassa Häkä oli pirun nopea mutta siellä räjähti taas rengas. Perkele, 97 oli hirveetä katottavaa Häkkis-fanille.
Silverstone 1997
Matti :Siinä se vaan on, SIINÄ se vaan on ! Tällästa tää elämä on...lähetään kotiin....
Erkki :En tiedä mitä on tapahtunu.......en tiedä.

Nurburgring 1997
Matti : Saimme herk..herkullisia hetkiä....välittää täältä Nurburgringin radalta aika kauan, 193 kilometrin verran, mutta sitten se laukesi. Siihen se hyytyi....kuin kanan lento.
 

bernie

Guest
nono.voittihan dc tällä kaudellakin ainakin yhden kisan.

mika häkkisen suoritusten liioitteleminen on erittäin vaikeaa,kenties mahdotonta jopa minunlaiseltani taholta.

nykyformulat ovat sellasta markkinahömppää..huippuhaitekkiä kaikki,kuskit pyörii lorealin mainoksissa ja autossa ne sitteen juo mehua pillistä ja antaa automaatin vaihtaa ja luistonesto jarrutella kun tulee paha paikka.tosita se oli ennenvanhaan.ne kultaiset ajat alkoivat 50 luvulla ja jatkuivat aina mika häkkisen vetäytymiseen asti.sen jälkeen radoilla on nähty hiiriä,ei miehiä.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
bernie:
nono.voittihan dc tällä kaudellakin ainakin yhden kisan.

mika häkkisen suoritusten liioitteleminen on erittäin vaikeaa,kenties mahdotonta jopa minunlaiseltani taholta.

nykyformulat ovat sellasta markkinahömppää..huippuhaitekkiä kaikki,kuskit pyörii lorealin mainoksissa ja autossa ne sitteen juo mehua pillistä ja antaa automaatin vaihtaa ja luistonesto jarrutella kun tulee paha paikka.tosita se oli ennenvanhaan.ne kultaiset ajat alkoivat 50 luvulla ja jatkuivat aina mika häkkisen vetäytymiseen asti.sen jälkeen radoilla on nähty hiiriä,ei miehiä.
Toista se oli 90-luvun alussa ennenkuin luistonesto kiellettiin, eikö?
Rajota jo vähän.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Misa1:
Kyllä, näin on! Häkä oli uskomaton siloin kun kaikki oli Häkästä kiinni! Suzukan startti -99 oli yksi kaikkien aikojen parhaista starteista mitä 90-luvulla on otettu!

:)
Ei ehkä paras, mutta toki loistava. Kaudella 2000 Mika teki 3 uskomatonta starttia Euroopan GP:ssä (3.ruudusta kärkeen), Saksan GP:ssä (4(!!).ruudusta kärkeen), sekä Unkarissa (jälleen 3.ruudusta kärkeen). Tietysti Japanissakin Mika pamautti kärkeen, mutta silloin oltiinkin eturivissä, joka helpotti tehtävää, kuten kaudella 1999.

Startti specialisti Mika todellakin oli. Kaudella 2001 homma sitten ei ollutkaan enää kuskista kiinni, vaan tekniikasta, kun lauch-control tuli luistoneston myötä ja kaikkihan me muistamme kuinka surkea tuo systeemi McLarenilla oli silloin. Mika menetti starteissa monta kertaa useita sijoja ja kolme kertaa auto jämähti ruutuun. Davidilläkin kaksi kertaa. Launch-control on kyllä vienyt tietyn jännityksen starteista pois, mikä on todella sääli. Olisi kiva nähdä miten hyvä starttaaja esimerkiksi Kimi olisi ilman lauch-controllia.
 

Verrari

Well-known member
Liittynyt
1.7.2002
Viestit
70
bernie:
mika häkkisellä oli mieletön kyky kestää paineita.vai muistatteko tilannetta jossa hänen hermonsa eivät olisi kestäneet loppuun asti,
Se on TAAS unohtunut se Italia..... :p
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Karpow
Olisi kiva nähdä miten hyvä starttaaja esimerkiksi Kimi olisi ilman lauch-controllia.
Eikös LC tullut vasta espanjan kisassa mukaan joten kerettiin nähdä jokunen kimin ykkösstartti ilman LC:tä En kyllä muista mitään ihmeellistä noista starteista joten kait se ihan muiden mukana liikkeelle lähti.

Yhdestä noista Häkkisen hyvistä starteista oli netissä takapyörästä otettu videonpätkä(ei mitään hajua mistä sen nykyään löytäisi) jossa näkyi takapyörän ensin sutasevan kierroksen pari jonka jälkeen liike lähes pysäyhtyi ja alkoi uudestaan kiihtymään ilman minkäänlaista luistoa(varmaan juu joku optimaalinen 7 % luisto oli, mutta silmämääräisesti rengas pyöri sutimatta). Sanokaa mitä sanotte mutta oli 2000 kauden mäkissä muutakin hyvää kuin kuski.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Verrari:
bernie:
mika häkkisellä oli mieletön kyky kestää paineita.vai muistatteko tilannetta jossa hänen hermonsa eivät olisi kestäneet loppuun asti,
Se on TAAS unohtunut se Italia..... :p
Mielestäni Mikan ulosajo johtui tuossa kisassa kyllä muista asioista kuin paineista.
Niitä ei Mikalla ollut sillä hetkellä ollenkaan: Mika johti ylivoimaisesti, eikä kukaan ollut takapuskurissa kiinni. Voitto olisi ollut selviö ilman teknisiä ongelmia. Kuinkas ollakkaan, autoonsa melkein nukahtaneen Häkkisen keskittymiskyky herpaantui ja tuloksena oli vaihteen vaihtovirhe ja auto pyörähti pientareelle...

Samankaltainen moka sattui aikoinaan Sennallekin Monacossa: Senna johti ylivoimaisesti ja alkoi varmistella kisaansa hidastamalla vauhtia. Ilmeisesti Sennan ajatukset olivat jo palkintojen jaossa, sillä auto lipsahti yht'äkkiä kaiteisiin ja kisa päättyi siihen. Vuotta en muista tähän hätään.
 
Ylös