Oliko tässä koneessa se alkuperäinen Speed 660 moottori suoravedolla? Ehkä se silläkin nousee liukkaalta lumelta, onhan siinä pikkuisen ylitehoa. Sukset varmaan toteutustavasta riippuen verottaa jonkin verran liito-ominaisuuksia.
Moottori ei ole enää alkuperäinen. Ekan kaputin jälkeen kun keula meni hieman remonttiin, laitoin nokalle muistaakseni 600-sarjan moottorin (alkuperäinen oli 500-sarjaa?) sekä nostin kennomäärän kuudesta seitsemään.
Ja on tosiaan suoravetoinen.
Tehoa on enemmän kuin vanhalla konfiguraatiolla, mutta luulisin että sen saa täydellä akulla ja ekalla vedolla hangelta ilmaan pitkän nousukiidon jälkeen, mutta sen jälkeen saattaa olla jo huonommassa hapessa akku eikä nousisi enää hangelta välttämättä.
Täytyy vähän punnita että mitä tuo teline ja 3 kpl suksea tekee painoa lisää.
Tehoista vielä että tuo uusi akku (4500 mAh Ni-Mh) on vielä sen verran uusi että siitä ei irtoa ihan parhaita tehoja/kapasiteettiä. Lisäksi luin jostain että kun sitä lataa vähintään 1C:llä niin saa paremmin puhtia irti (käyttöiän kustannuksella). Nyt latasin sen ekan kerran 0.1C:llä sekä sen jälkeen jokusen kerran 0.5C:llä. Jotkut autohemmot latailee kuulemma 3-4C:llä (!) ja akku menee todella kuumaksi, mutta saapahan puhtia irti paremmin kuin standardilatauksella. Tämä siis on tietenkin kannattavaa vain ajoakuille, lähetinakut on asia erikseen ja niissä kapasiteetti on tärkeämpää.