Lewis Hamilton - kausi 09 hallitsevana maailmanmestarina

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Njoo, onhan noita tullut kuultua eräältä saksalaiselta kaverilta. McLaren on FIA(rrarin) salaliiton uhri ja ynnä muuta.
Argh, joo toi FIArrari alkaa jo ottamaan päähän etenkin kun katselee kauden 2007 kisoja ja annettuja penalteja (lue: Hamilton säästyi aika monelta).

Jos vain myöntäisivät faktat ja antaisivat olla, fanit siis, niin arvostaisin niitä paljon enemmän. Mutta sitä melkein sekoaa kun lukee esim. 'Minä en usko että tämä on totta ennenkuin kuulen FIA:n kuulustelujen kaikki nauhat' - FIA valehtelee ja Macca ei voi mitään kun on FIA'n kynsissä, tämä on täysin lavastettu juttu.

Ei auta vaikka laittaa linkkiä radiokeskustelusta, linkkiä missä Hamilton puhui päinvastoin kuin puhui FIA:lle, onboard-kamerakuvaa sekä Trullin että Hamiltonin autosta - ei mene läpi - täytyy ensin kuunnella FIA:n kuulustelujen nauhoitukset. Piste. :jaska:

Eikä mene läpi sekään että on TODISTETTU että Hamilton valehteli kun heittävät Monza 2006 eteen missä Schumacher sai penaltin, joutui starttaamaan viimeisestä lähtöruudusta mutta koskaan ei todistettu että Schumacher valehteli. Se on aivan käsittämätöntä, tosiasioiden kiistäminen ja nyt kaiken huippu on taas Jackie Stewart jonka olisi jo aika oppia pitämään suunsa kiinni - hän on myös sitä mieltä että tämä on FIA:n kosto McLarenille. :jaska:

Kun fanit eivät edes ymmärrä sitä ettei kukaan hyökkää niiden päälle, he itse hyökkäävät muiden päälle syyttämällä FIA:aa, Maxia, Ferraria ja ties ketä - eivätkä tajua lopettaa :jaska:

Mutta vielä ei sentään ole kyhätty adressia 'McLaren ja Hamilton ovat syyttömiä, lopettakaa noitavaino' niinkuin Spa 2008'n jälkeen kyhättiin. :cool:
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Ihan oikeutettu näkökanta tämä Nikolén. Asiaan vaikuttanee sekin, että mennevuosina tässä kaikenmaailman koiruudet meni sormienläpi ( etenkin ferrari & schumi -parilta ) niin nyt koko kisailu tuntuu pyörivän "laki"tuvissa. Johdonmukaisuuden puute johtaa myös oikeudenkäsityksen vaikeaan soveltamiseen.

Tätähän voisi rinnastaa sisäpiiritiedon käyttöön ja valvontaviranomaisten harhauttamiseen. Sanktiot olisivat kyllä kovat, mutta eivät yhtiöön yhteisönä kohdistuvat vaan rikkoneisiin henkilöihin. Itse yhtiö sitten mittaisi johdon luottamuksen ( ei rikkoneiden mutta vastuullisten ). Toki saatu liiketoiminta etu poismitattaisiin, muttei rangaistus mikään kollektiivinen olisi.
Aloitin formuloiden katselemisen vuonna 1999 enkä silloin tiennyt mitään FIA'n toiminnasta mutta olen ymmärtänyt että Ferrari sai tiettyjä erivapauksia. Tosin ne ajat ovat toivottavasti jo ohi ja on se nähty miten Ferrari saa rangaistuksia siinä missä muutkin saavat - onneksi! Sitä en kestäisi katsoa jos Ferrari pääsisi kuin koira veräjästä joka kerta.

Hei mutta sehän vasta olisikin jotakin, loistojuttu Mikael ;)

Hamilton suljettaisi sarjasta pois vuodeksi ;)
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jos vain myöntäisivät faktat ja antaisivat olla, fanit siis, niin arvostaisin niitä paljon enemmän. Mutta sitä melkein sekoaa kun lukee esim. 'Minä en usko että tämä on totta ennenkuin kuulen FIA:n kuulustelujen kaikki nauhat' - FIA valehtelee ja Macca ei voi mitään kun on FIA'n kynsissä, tämä on täysin lavastettu juttu.
Seuraan Atlasta ja Planetia ja juuri tuo on minuakin naurattanut. FIA on lavastanut jutun ja vainoaa Mäkkiä. Pöytäkirjat pitää saada julkisiksi jokaista pilkkua myöten jne.. Vaikka FIA julkaisi tietoja kuulustelusta ja Hamiltonin valehtelusta, ei se riitä, koska FIA on jättänyt osan kertomatta jne.. :nope:
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Seuraan Atlasta ja Planetia ja juuri tuo on minuakin naurattanut. FIA on lavastanut jutun ja vainoaa Mäkkiä. Pöytäkirjat pitää saada julkisiksi jokaista pilkkua myöten jne.. Vaikka FIA julkaisi tietoja kuulustelusta ja Hamiltonin valehtelusta, ei se riitä, koska FIA on jättänyt osan kertomatta jne.. :nope:
Planet on täynnä raivotautisia vaahtoavia Macca/Hamilton-faneja - sitä melkein sekoaa kun lukee niitä kaistapäisiä 'perusteluja', vai mitä M.Webber?

Enkä edes ota osaa niiden kymmenien topicien keskusteluihin - naurattaa vieläkin sen topic mikä tehtiin Australian jälkeen "Hamilton osoittaa oman luokkansa" - ennen valehtelujen ilmituloa - LOL

Joku hammy-fani osoitti huolensa silloin ennen sitä, miten epäoikeudenmukaista olisi jos Button voittaisi maailmanmestaruuden koska maailmanmestarit kuuluvat eliittiin, kuten Hamilton, eikä Buttonia saisi missään tapauksessa lukea samaan joukkoon, kuten ei Kimiäkään.

Näin jälkikäteen voin sanoa että huh, onneksi Kimi tai Button ei kuulu samaan 'eliittiin' kuin Hamilton ;)
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Joku hammy-fani osoitti huolensa silloin ennen sitä, miten epäoikeudenmukaista olisi jos Button voittaisi maailmanmestaruuden koska maailmanmestarit kuuluvat eliittiin, kuten Hamilton, eikä Buttonia saisi missään tapauksessa lukea samaan joukkoon, kuten ei Kimiäkään.

Näin jälkikäteen voin sanoa että huh, onneksi Kimi tai Button ei kuulu samaan 'eliittiin' kuin Hamilton ;)
Joo kyllä Hamilton on ihan omaa luokkaansa:D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Minua ihmetyttää tämä Hamilton puhdas rooli... se on samassa kakassa kuin koko McLaren. En yhtään ihmettelisi vaikka napsahtaisi tuomiota sillekin - Hamilton kuitenkin valehteli.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Se että Hamiltonin klaani on nyt niin "raivoissaan" McLarenille ja huhuissa uhkavat jättää McLarenin on silkkaa taktiikkaa. Tällä tavallahan pyrkivät "pesemään" Lewiksen "puhtaaksi" tästä valehtelyskandaalista. Kuinka McLaren on kohdellut Lewis Hamiltonia niin kaltoin. Yhtä höpö höpöä koko juttu.
Lewis Hamilton on aikuinen mies, brittitallin brittimaailmanmestari ja ei kukaan pitäisi pystyä tällaisessa tilanteessa pakottamaan Lewis Hamiltonia valehtelemaan. Lewiksen "tason" kuski saa kyllä itse päättää mitä suustansa päästää ulos ja tässä tapauksessa Hamilton on itse päättänyt puhua muunneltua totuutta, siis valehdella. Kyllä rangaistuskin Lewiksen kohdalla pitää olla tuntuva.

EI LEWIS MIKÄÄN PUHDAS OLE TÄSSÄ CASESSA!


Minua ihmetyttää tämä Hamilton puhdas rooli... se on samassa kakassa kuin koko McLaren. En yhtään ihmettelisi vaikka napsahtaisi tuomiota sillekin - Hamilton kuitenkin valehteli.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Se että Hamiltonin klaani on nyt niin "raivoissaan" McLarenille ja huhuissa uhkavat jättää McLarenin on silkkaa taktiikkaa. Tällä tavallahan pyrkivät "pesemään" Lewiksen "puhtaaksi" tästä valehtelyskandaalista. Kuinka McLaren on kohdellut Lewis Hamiltonia niin kaltoin. Yhtä höpö höpöä koko juttu.
Lewis Hamilton on aikuinen mies, brittitallin brittimaailmanmestari ja ei kukaan pitäisi pystyä tällaisessa tilanteessa pakottamaan Lewis Hamiltonia valehtelemaan. Lewiksen "tason" kuski saa kyllä itse päättää mitä suustansa päästää ulos ja tässä tapauksessa Hamilton on itse päättänyt puhua muunneltua totuutta, siis valehdella. Kyllä rangaistuskin Lewiksen kohdalla pitää olla tuntuva.

EI LEWIS MIKÄÄN PUHDAS OLE TÄSSÄ CASESSA!
Olen samaa mieltä, uskon että yrittävät peittää sen faktan että Hamilton itse keitti koko sopan. Ja onnistui vielä jäämäään ilman lisärangaistuksia kun kävi pyytämässä anteeksi :jaska:

Lopettamispuheet Haugille ollut varmaan toinen taktikointi koska Mersu ei varmasti katso kovin pitkään tällaista toimintaa ja siinähän olisivat jos Mersu päättäisi irroittautua McLarenista.

Tietääkö kukaan onko se edes mahdollista? Mitkä ne kytkökset lopulta ovat koska tässä liataan samalla Mersun mainetta taas kerran uudestaan?

Millainen mies, sellainen talli!

Pitää kyllä paikkaansa McLarenin ja Ferrarin kohdalla. Ferrari on täysin toisenlainen talli kun Kimi on siellä.

Kuka olisi uskonut :eek!:
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Pitää kyllä paikkaansa McLarenin ja Ferrarin kohdalla. Ferrari on täysin toisenlainen talli kun Kimi on siellä.

Kuka olisi uskonut :eek!:
Minä, taktiikat sun muut kusee totaalisesti Ferrarilla nyt kun Kimi on siellä, eipä ne paljoa kusseet, kun Skumi oli ajamassa siellä... :doubtful:
Ja Mäklaarenin pampuista en pitänyt edes silloin, kun Räikkönen ajeskeli siellä... ;)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Pitää kyllä paikkaansa McLarenin ja Ferrarin kohdalla. Ferrari on täysin toisenlainen talli kun Kimi on siellä.

Kuka olisi uskonut :eek!:
Siinä olisi oiva kohde johonkin fanikulttuuritutkimukseen. Kuinka entisestä pahistallista tulee hyvis yhdessä yössä - ja toisesta tallista toisinpäin. Jos Kimi olisikin ollut vielä 2007 McLarenilla, niin olisi ollut erittäin herkullista seurata forumeita ja mediaa vakoisluskandaalin aikaan.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Siinä olisi oiva kohde johonkin fanikulttuuritutkimukseen. Kuinka entisestä pahistallista tulee hyvis yhdessä yössä - ja toisesta tallista toisinpäin. Jos Kimi olisikin ollut vielä 2007 McLarenilla, niin olisi ollut erittäin herkullista seurata forumeita ja mediaa vakoisluskandaalin aikaan.
Mutta onhan se tietyllä tavalla ihan luonnollista, Kimi on luultavasti yksi rehellisimmistä kuskeista ja jos olisi ollut McLarenilla vakoiluskandaalin aikaan olisi pitänyt hakea itselle uusi kuski jota kannustaa... Kimi ei olisi ollut kannustamisen arvoinen jos olisi ollut mukana jutussa - oma mielipide.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ohan se noinkin mutta Ronttu ei tykänny delfiineistä, vaikka ne on rehellisesti uhanalaisia...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Minä, taktiikat sun muut kusee totaalisesti Ferrarilla nyt kun Kimi on siellä, eipä ne paljoa kusseet, kun Skumi oli ajamassa siellä... :doubtful:
Ja Mäklaarenin pampuista en pitänyt edes silloin, kun Räikkönen ajeskeli siellä... ;)
Vaikka ajatus sinällään onkin hauska, totuuden nimessä tähän sisältyy paljon muutakin kuin Kimin tallinvaihdos. Ensinnäkin Ferrarilla on nyt eri miehet johdossa ja kaikin puolin eri meininkin kuin Schumin aikana. Ei kai ole mitenkään ihmeellistä että tallia, jossa kuljettajat ovat eriarvoisia ja joka silloin tällöin (esim. Itävalta 2000, 2001, 2002*, Monaco 2006) häröilee epäurheilijamaisesti, pidetään "pahana". Samaan aikaan toinen talli pyrkii antamaan molemmille kuljettajilleen samat mahdollisuudet jopa silloin kun se haittaa toisen mestaruusmahdollisuuksia (esim. Cuti söi Häkältä pisteitä 99 ja 2000). Mutta nyt roolit ovat vaihtuneet. Ferrari ei enää suosi yhtä kuljettajaa toisen kustannuksella eikä harrasta fuskua, kun taas McLaren suosii räikeästi yhtä kuljettajaa toisen kustannuksella ja valehtelee ja fuskaa minkä kerkiää. Olisi kummallista jos ei mielipiteet muuttuisi vaikka suomalaisia ei kummassakaan tallissa ajaisi.

*Koska kaikki eivät kuitenkaan muista Itävallan tapahtumia 2000-2002, muistin virkistykseksi:
-2000 Ferrari Todtin johdolla pyrki hylkäämään Häkkisen kuljettajien sarjan pisteet tallipisteiden lisäksi, koska moottorista puuttui yksi sinetti. Julkisuudessa Todt väitti, että he halusivat vain McLarenin tallipisteet mitätöityä, joka tapahtuikin, mutta sitten julkisuuteen vuoti tieto että Todt oli lähettänyt kirjeen FIA:lle jossa vaadittiin myös kuljettajan pisteiden mitätöimistä - eli kaksinaamaista peliä
-2001 ensimmäinen tallimääräys Barrichello-Schumacher -akselilla: Rubens antoi Schumille 2. sijansa kisassa
-2002 toinen tallimääräys, vaikka 2001 Barrichellolle oltiin luvattu edellisenä vuonna että jos kyseessä olisi ollut kilpailun voitto, ei Rubensin olisi ollut tarvinnut antaa sijaansa Maikkelille. Toisin kävi ja Ferrari söi sanansa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuntuu aina yhtä häijyltä nähdä oma nimi Lewiksen nimen yhteydessä
ajattele positiivisesti, jos olisit sama Nicole niin voisi olla vielä hämmentävämpää
kun kaikki forumin pojat lähettelis privaa kokoajan :D
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
ajattele positiivisesti, jos olisit sama Nicole niin voisi olla vielä hämmentävämpää
kun kaikki forumin pojat lähettelis privaa kokoajan :D
Totta!

Sitä ei vain totu, ei millään :jaska:

Luulin kerran yhdellä ulkomaisella foorumilla että minua haukuttiin lehmäksi - kunnes selvisi ketä haukuttiin :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Totta!

Sitä ei vain totu, ei millään :jaska:

Luulin kerran yhdellä ulkomaisella foorumilla että minua haukuttiin lehmäksi - kunnes selvisi ketä haukuttiin :eek:
heheh, noh, hjyymorilla vaan :)
ja mistäs sen tietää vaikka kohta alkaa priva paukkumaan muutenkin, forumi on ylläreitä täynnä :ahem:
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
heheh, noh, hjyymorilla vaan :)
ja mistäs sen tietää vaikka kohta alkaa priva paukkumaan muutenkin, forumi on ylläreitä täynnä :ahem:
Tiedetään kokemuksesta, selvittelen paraikaa viimeisintä sotkua :eek:
 
Ylös