Lewis Hamilton Mercedeksellä kausi 2013

Lunssila

Well-known member
Se ei ole seuraus se on syy.
Seuraus mitä pelättiin oli että renkaat/polttoaine loppuvat tai otetaan turhaan autosta kaikki irti kun ruvetaan ajamaan toisiaan vastaa kisaa. Eikö ton nyt pitäis olla aika selvä asia?

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Seuraus mitä pelättiin oli että renkaat/polttoaine loppuvat tai otetaan turhaan autosta kaikki irti kun ruvetaan ajamaan toisiaan vastaa kisaa. Eikö ton nyt pitäis olla aika selvä asia?
Eli seuraus vaihtui yhden viestin aikana. Keskustelua ei tarvinne jatkaa. :ahem:

IWE

Well-known member
Kerro mulle mikä oikea seuraus esti Nicoa ohittamasta Lewiksen radalla kilpailutilanteessa? Kyllä siellä on sopimukset puhtaaksi kirjoitettu nätisti, muutenhan Nico olisi mennyt menojaan paljon selvemmin mitä Vettel teki Webberin suhteen.
Brawn totesi kisan jälkeen (Sky), että molempien oli säästeltävä bensaa. (mikä on ihan loogistakin, kun molemmat samanlaisilla autoilla, samalla radalla samoista sijoituksista kilpailivat)

Toinen vain otti ohjeen kirjaimellisesti ja toinen yritti päteä "nopeudellaan", vaikka taipuikin noudattamaan annettuja ohjeita edelleen tosin esittäen olevansa nopeampi..

Big Scary Animal

Well-known member
Brawn totesi kisan jälkeen (Sky), että molempien oli säästeltävä bensaa. (mikä on ihan loogistakin, kun molemmat samanlaisilla autoilla, samalla radalla samoista sijoituksista kilpailivat)

Toinen vain otti ohjeen kirjaimellisesti ja toinen yritti päteä "nopeudellaan", vaikka taipuikin noudattamaan annettuja ohjeita edelleen tosin esittäen olevansa nopeampi..
Ei se Nico olisi voinut esittää nopeaa tyhjällä tankilla. Viimeisellä kierroksellahan Lewis suorastaan mateli eteenpäin. Se että molempia opastetaan säästämään bensaa, ei tarkoita, että molemmilla olisi aivan yhtäläinen tarve siihen.

Ja tulipa mieleeni, Brawn sanoi Nicolle että Lewisia on pyydetty ajamaan noin hitaasti (= bensansäästö), mutta että Lewis kyllä pystyisi ajamaan nopeamminkin jos tarve olisi (= ilmeinen valhe viimeisen kierroksen dramaattisen hidastuksen vuoksi).

IWE

Well-known member
Ei se Nico olisi voinut esittää nopeaa tyhjällä tankilla. Viimeisellä kierroksellahan Lewis suorastaan mateli eteenpäin.
Matelihan se Nicokin vaikka eleillään näyttikin, että "nopeutta löytyisi", kun ei ohi mennyt. :rolleyes:

Taisi aika moni mennä metsään siinä, että Lewis teki huonon valinnan McLarenilta siirtyessään. Toki kausi on vasta alussa ja ensi kausista ei tiedä vielä mitään, mutta jos Mersu olisi täysi susi, ei Lewis olisi kisaamassa kärjessä.

Nico on puolestaan jäänyt kyllä pahasti varjoon ja tällä kaudella voi tulla pataan oikein isän kädestä, jollei onni käänny ja kaveri terästäydy.

Bladerunner

Well-known member
Nico näyttää olevan usein niskanpäällä harjoituksissa ja aika-ajojen alkuosilla, mutta sitten viimeisessä osassa Hamilton päihittää Mutta semmonen se Hamilton on aina ollutkin, että pystyy kaikkein varmimmin puristamaan viimeisessä osassa huippusuorituksen. Sarjan paras aika-ajaja.

IsoAhven

Well-known member
Nico näyttää olevan usein niskanpäällä harjoituksissa ja aika-ajojen alkuosilla, mutta sitten viimeisessä osassa Hamilton päihittää Mutta semmonen se Hamilton on aina ollutkin, että pystyy kaikkein varmimmin puristamaan viimeisessä osassa huippusuorituksen. Sarjan paras aika-ajaja.
Joo, Hamilton on minunkin papereissa helposti se "the aika-ajaja". Ei Vetteliäkään huonoksi voi väittää. Alonso ja Massa on kans kovia. Kimilläkin on hetkensä, oma lempparini monacosta -05. Sori offtopic, mut iha pakko nyt vielä linkkiä laittaa :alppu:
http://www.youtube.com/watch?v=nMc8qy6U1o0

Turso

Well-known member
Linkissä pitkähkö Hamiltonin haastattelu Daily mailista, herra muunmuassa kertoo mitä ei arvosta Vettelin ajossa (kerrankin olen samaa mieltä), sekä paljon muuta:

If you watch Sebastian Vettel now,’ he says, ‘he always runs over the astroturf and over the kerb a little more than he should, going beyond the white line, which you’re not actually allowed to do but they let you get away with it.
http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2320375/Lewis-Hamilton-respects-Ayrton-Senna-far-todays-drivers--interview-MARTIN-SAMUEL.html

Mangelo

Well-known member
Joo, Hamilton on minunkin papereissa helposti se "the aika-ajaja".
Siinä tapauksessa Heikki on kanssa suunilleen yhtä hyvä. Ainakin polttoainekorjattuna yhteisten kausiensa perusteella.

Nyt kun Hamilton puolestaan nöyryyttää Nicoa, tuntuu hyvältä etten aikanaan uskonut Nicon olevan ylivertainen kuski suhteessa Heikkiin.

Viimeksi muokattu:

Betelgeuze

Well-known member
If you watch Sebastian Vettel now,’ he says, ‘he always runs over the astroturf and over the kerb a little more than he should, going beyond the white line, which you’re not actually allowed to do but they let you get away with it.
Koska tuollaista on tapahtunut? En muista kyllä lainkaan tilannetta, jossa Vettel olisi ottanut hyötyä ajamalla kokonaan radan ulkopuolella (pois Hockenheim 2012, josta sai rangaistuksen). Eikös tuo viivojen ja kanttarien yli ajaminen ole aivan sallittua kunhan 2 pyörää on radan puolella?

Lunssila

Well-known member
Koska tuollaista on tapahtunut? En muista kyllä lainkaan tilannetta, jossa Vettel olisi ottanut hyötyä ajamalla kokonaan radan ulkopuolella (pois Hockenheim 2012, josta sai rangaistuksen). Eikös tuo viivojen ja kanttarien yli ajaminen ole aivan sallittua kunhan 2 pyörää on radan puolella?
Radan raja on se valkoinen viiva. Kanttarit eivät kuulu rataan.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Radat tulisi suunnitella siten, että valkoisten viivojen ylittämisestä ei hyötyisi. Ihan naurettavaa, että niinkin keinotekoinen asia kun asfalttiin maalattu viiva määrittää radan sen sijaan, että autolla ajettaisiin siellä missä se on mahdollista. Sitten syynätään suurennuslasilla jälkikäteen menikö rengas sentin reunaviivan yli vai ei.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Linkissä pitkähkö Hamiltonin haastattelu Daily mailista, herra muunmuassa kertoo mitä ei arvosta Vettelin ajossa (kerrankin olen samaa mieltä), sekä paljon muuta:

http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2320375/Lewis-Hamilton-respects-Ayrton-Senna-far-todays-drivers--interview-MARTIN-SAMUEL.html
Mä olen täysin kyllästynyt tähän Lewiksen ja Fernandon masinoimaan Vettelin vähättelyyn. Tässä sulle neuvo Lewis.

Mies ei itse käytä hyodyksi kanttareita?

WebSlave

Trackman
Dailymailin jutussa, (joka on tarinan lähde) on tällainen kuva:

Hyötyhän ei itse asiassa ole edes olennaista, radan ulkopuolella ajaminen on kiellettyä (muista kuin turvallisuussyistä), vaikka itse siitä kärsisikin.
Mies ei itse käytä hyodyksi kanttareita?
Siitä ei ole kyse, vaan ajamisesta kanttareiden yli väärälle puolelle.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Radan raja on se valkoinen viiva. Kanttarit eivät kuulu rataan.
Mielipidekysymys. Mielestäni riittää että kaksi pyörää on radalla joka koostuu valkoisten viivojen välisestä alueesta ja kanttareista.

Toki säännöissä saattaa olla jokin toinenkin tulkinta, mutta kovat tyypit ajaa noin.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Dailymailin jutussa, (joka on tarinan lähde) on tällainen kuva:

Hyötyhän ei itse asiassa ole edes olennaista, radan ulkopuolella ajaminen on kiellettyä (muista kuin turvallisuussyistä), vaikka itse siitä kärsisikin.

Siitä ei ole kyse, vaan ajamisesta kanttareiden yli väärälle puolelle.
Eli sulla on todisteita, että Vettel ja vaan Vettel tekee noin?