Tuli noista tarinoista jostain syystä mieleen vanha, 90-luvulla Hesassa sattunut juttu.
Olin paikallaan seisovassa ruuhkassa suunnilleen ton alla olevan google mapsin kuvan kohdalla. Siis ruusupuskien takana oikealla, keskikaistalla. Kohdassa ollaan loivassa, mutta selkeässä ylämäessä.
Olin jättänyt edellä seisovaan Taunukseen reilun välin, ehkä 10 metriä.
Siinä paikalla seisoessani ropailin radiota kun yht'äkkiä huomasin, että edessä ollut Taunus valuu autoani kohti perä edellä. Ei kun torvi soimaan. Ei reaktiota. Löysäsin jarrua jotta auto valuisi taaemmas, mutta sielläkin oli seuraava jonottaja, joten tilaa ei juuri ollut suorittaa väistelymanöövereitä.
Pari sekuntia ja TUMPS! Pehmeä, mutta selkeä töytäisy.
No, ukko kimpoaa Fordinsa ratista tielle huutamaan hulluna ja huitomaan käsillään suurieleisesti, että mitä helvettiä sä päälle ajat saatanan #%&#%¤#¤!!!!!
Avasin fönsteriä ja sanoin ukolle, että valuit itse kotteroinesi päälle. Katso vähän ympärilles uuno.
Äijä raivoaa ja kiroilee edelleen ja alkaa repiä mun autostani ovea auki.
Minä siihen, että soita poliisi saatanan keuhko. Takana olija varmalla todistaa, että mun autoni ei ole siirtynyt senttiäkään eteenpäin, pikemminkin päinvastoin. Että nyt lopetat ton vitunmoisen karusellin ja katsot miten sun auto on asemoitu muuhun ruuhkaan nähden. Ja mietit 2 sekuntia kuka ajoi kenen päälle.
Äijä on aivan suunniltaan, mutta samalla ruuhka alkaa purkautua edestä. Ukko hyppää koslaansa ja kaasuttaa eteenpäin. Kääpä teki vielä mielenosoituksellisesti pari täysjarrutusta hitaasta nopeudesta yllättäen edessäni.
Itse en edes käynyt katsomassa koslani keulaa. Alla oli nimittäin -85 Civic, jolla oli ajettu hirvikolari kuukautta aiemmin. Että ei ollu kovin tarkkaa.
Mua ei juuri ärsyttäny, lähinnä huvitti, mutta tota Tanekuskia otti hyvin selvästi pannuun. Varmaan luulee edelleen olleensa oikeassa.