:mad_old:Ja silti maasturihomot menee ohi. :thumbup:
T: Maasturihomo
Valitettavasti ollaan jo eellä.Ja silti maasturihomot menee ohi. :thumbup:
T: Maasturihomo
Audi-kuski ajatteli seuraavasti:Aamulla ajelin autoletkassa Turun keskustassa Aurajoen rantatietä pitkin. Jätin seuraavaan autoon riittävän turvavälin, koska skootterin renkaiden pitokyky liukkailla ei ole niin hyvä kuin henkilöautoissa. No eikö yks Audi-homo päättänyt siinä letkassa ohitttaa mun ja ängetä siihen eteen.
Myöhemmin kun tie muuttui kaksikaistaiseksi suuntaansa, Audi jatkoi vasemmalla kaistalla ja itse siirryin oikealle, koska olin tovin päästä oikealle kääntymässä. Ohitin Audin 500m matkan aikana omalla kaistallani.
Kannatti lähteä, vitun pässi.
Siinähän on jo viivat, njotta ratkaistu.Osaisko foorumin joustavat fillarikuskit, tai autoilevat fillarivihaajat neuvoa, miten kuvan tapauksessa pitäisi polkupyörällä ylittää vaakasuora tie alas ja ylös mennessä. Sininen on pyörätie, musta on jalkakäytävä. Reunimmaiset autokaistat on varustettu kääntyvien liikennevaloilla.
Jos autoille on liikennevalot, niin tottahan noille suojateillekin täytyy olla.Osaisko foorumin joustavat fillarikuskit, tai autoilevat fillarivihaajat neuvoa, miten kuvan tapauksessa pitäisi polkupyörällä ylittää vaakasuora tie alas ja ylös mennessä. Sininen on pyörätie, musta on jalkakäytävä. Reunimmaiset autokaistat on varustettu kääntyvien liikennevaloilla.
Näyttääpä vittumaiselta risteykseltä.. Ei kai tuosta laillisesti pääse yli muuta kuin vähintään kaksi suojatietä ylittämällä. Väkisinkin joutuu odottamaan valoissa ja pahimmillaan kaksi kertaa.. Missäs tuollainen risteys on? Onpa todella hölmösti suunniteltu pyöräilijöiden kannalta kun tuosta yhdestä kohdasta puuttuu suojatie.Osaisko foorumin joustavat fillarikuskit, tai autoilevat fillarivihaajat neuvoa, miten kuvan tapauksessa pitäisi polkupyörällä ylittää vaakasuora tie alas ja ylös mennessä. Sininen on pyörätie, musta on jalkakäytävä. Reunimmaiset autokaistat on varustettu kääntyvien liikennevaloilla.
Näinhän se on.. Etenkin jos kyse on pyöräilyn harrastajista, niin on typerää pakottaa pyöräilijä pysähtymään ja kävelemään. Eihän autoilijoitakaan pakoteta työntämään autoaan risteysten yli!Tottakai suojateillekin on liikennevalot, ja myös risteävälle tielle. Talutus ei kelpaa vastaukseksi. Polkupyörällä pitää päästä liikkumaan taluttamatta, joko pyöräteitä tai ajorataa hyödyntäen. Mummot voi taluttaa.
*nuuuh*Näinhän se on.. Etenkin jos kyse on pyöräilyn harrastajista, niin on typerää pakottaa pyöräilijä pysähtymään ja kävelemään. Eihän autoilijoitakaan pakoteta työntämään autoaan risteysten yli!
Edit: olenpa taas ihan varma että tästä kommentistani joku kaivaa taas jonkun sivulauseen ja alkaa siitä urputtamaan.. Sanon jo etukäteen: haista vittu.
Näin en edes sanonut, mikä sua oikein riivaa?*nuuuh*
Niin, fillarointi harrastuksena on niin ylivertainen, että menee kaikkien muiden yli. Pitäisi lopettaa muiden lajien tukeminen ja keskittää kaikki voimavarat parempien treeniolosuhteiden tekemiseen. Uudet pyörätiethän ei ole ratkaisu, kun niitä käyttää mummelitkin hitaasti sitkuttaen, jolloin vauhtiero voi kasvaa jopa yli 60 km/h. Pitää saada omat kaistat vain treenaajille, kuten joskus uimahalleissa on käytössä ja Saksassa motareilla minimirajoitus. Siitä lähtee.
Tämä taitaa olla kuitenkin oikea vastaus, jos lakia noudatetaan ja jos ei oteta turhia riskejä (kaikki ei voi tai halua ottaa) siirtymällä ajoradan puolelle. (sekin pitäisi tietty tehdä oikein, jos tehdään).Kumpaankin suuntaan mennään suojateiden yli vihreillä taluttaen, kunnes ollaan halutulla (nuolien osoittamilla) pyörätiellä.
OnOnko noissa laseissa dompparin virtsanäytteitä?
No näinhän se on, ja noin itsekin etenen silloin kun harrastan normaalia hyötyliikuntaa eikä ole mitään treenillistä kiirettä. Tosin en taluta, mutta valojen kautta menisin. Enpä tuollaiseen risteykseen niin kovin usein treenillisesti päätyisikään. Kyllä suuntaan usein pyöräilytreeneissä sitä kaikkein lyhyintä reittiä pitkin kohti rauhallisesti liikennöityjä maantieosuuksia, joissa ei ole mitään ongelmia. Mun on pakko vaan näköjään jostain syystä korostaa ensimmäisenä sitä treenillistä näkökulmaa.Tämä taitaa olla kuitenkin oikea vastaus, jos lakia noudatetaan ja jos ei oteta turhia riskejä (kaikki ei voi tai halua ottaa) siirtymällä ajoradan puolelle. (sekin pitäisi tietty tehdä oikein, jos tehdään).
:ahem:Muuten kannatan noita Tsaikan alkuperäisen kuvan nuolia. Mennään mistä lystää...:ahem:
Ihan todellinen tämä risteys ei ole, mutta vastaavat ongelmat on tässä: 60.225654,24.758553 klikkaa google mapsiinNäyttääpä vittumaiselta risteykseltä.. Ei kai tuosta laillisesti pääse yli muuta kuin vähintään kaksi suojatietä ylittämällä. Väkisinkin joutuu odottamaan valoissa ja pahimmillaan kaksi kertaa.. Missäs tuollainen risteys on? Onpa todella hölmösti suunniteltu pyöräilijöiden kannalta kun tuosta yhdestä kohdasta puuttuu suojatie.
Paras neuvo taitaa olla välttää tuollaisia risteyksiä ja kiertää ne jostain muualta.
Pohjoisesta tullessa en menis autotielle, koska mielestäni tuo kuvailemani ajotapa toimii ihan hyvin. Tai itse asiassa joskus menin, ja poliisi rupes nillittämään siitä jotain. Nillitin takas ja se meni hiljaseks.Noh yksi neuvo lakia hiukan kiertävä neuvo olisi siirtyä risteyksen ylittämisen ajaksi autotielle, jolloin yli pääsee ajamalla ja yhdellä ylityksellä. Miksi sanoin sitä lakia kiertäväksi, niin periaatteessahan tuossa risteyksen kohdalla ei mene pyörätietä, joten miksei sen voisi ylittää autojen seassa etenkin jos kykenee ajamaan autojen nopeutta.. Itse luultavasti saattaisin tehdä niin. Pohjoisesta tullessa se olisi sallittuakin, koska tällöin pyörätie oikealla loppuu ja pyöräilijä saa käsittääkseni lain mukaankin ajaa ajoradalla? Ei se kai velvoita siirtymään väärälle puolelle tietä? En nyt tietty ihan varma ole.. Itse kunnioitan ko. pyörätiellä ajamissääntöä vaihtelevasti. Jos näen turvallisemmaksi ajaa autotiellä, ajan siellä (paitsi en talvella, mutta silloin se ei olisikaan turvallinen). Kyseinen kuvattu risteys saattaisi olla sellainen paikka.
Okei.. Tuohan kuuluu vakioreitteihini silloin kun menen kohti Espoon maantiereittejä. Kuljen vaan aina Helsingistä Espoon suuntaan, jolloin vastaavanlaisia ongelmia ei ole.Ihan todellinen tämä risteys ei ole, mutta vastaavat ongelmat on tässä: 60.225654,24.758553 klikkaa google mapsiin
Risteyksen tekee ärsyttävämmäksi se, että pystysuoraa tietä polkiessa pitää vain risteyksen yliltystä varten vaihtaa toiselle puolen tietä. Kuvassa vasemmalla puolen olevat pyörätiet ja jalkakäytävät jatkuvat vain joitain satoja metrejä. Itseasiassa tuo jalkakäytäväksi merkkaamaani taitaa oikeasti olla pyörätie, mutta siitä puuttu pyörätiemerkki. Nimittäin tuola kauempaa alhaalta ylöspäintullessa siellä on pyörätiemerkki.
Miten sitten itse ajaisin tuosta? Alaspäin mennessä odotan suojatien liikennevaloissa, ja suojatien ylitettyäni poljen tien oikeassa reunassa. Ylöspäin tullessa jäisin odottamaan Street viewissä näkyvälle kaistojenväliselle korokkeelle, ja menen ylös autojen vihreillä.
No teiden ylitykset tossa risteyksessä kannattaa varmaan mennä suojateitä pitkin. Sen verran runsaasti liikennöity paikka tuo on.Pohjoisesta tullessa en menis autotielle, koska mielestäni tuo kuvailemani ajotapa toimii ihan hyvin. Tai itse asiassa joskus menin, ja poliisi rupes nillittämään siitä jotain. Nillitin takas ja se meni hiljaseks.
Juu, tota ainoaa yli menevää suojatietä suosittelisin käyttämään ihmisten aikoihin. Mutta poikittaisylitys jostain muualta kuin ton risteyksen valoista. Kohtuutonta että pitäis odottaa kolmet valot ylittääkseen yhden tien. Nuo kääntyvien kaistat hankaloittavat autokaistalle siirtymistä ylityksen ajaksi.No teiden ylitykset tossa risteyksessä kannattaa varmaan mennä suojateitä pitkin. Sen verran runsaasti liikennöity paikka tuo on.